Gå til innhold

Kjerringråd


Groenhaug

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er mer et råd til dere gutta der ute... :joyful:

Kjøp inn en flaske Meguiars vindusvask til bil og en glassklut av god kvalitet, koster ca 200 tilsammen. Når det er tid for lørdagsvaska, si til din bedre halvdel at du mer enn gjerne vasker ALLE vinduene, mot at hun tar resten av kåken.

Du blir ferdig på 10 minutter, med et skinnende resultat uten striper, og kan nyte resten av dagen som du vil med en øl foran tv'en.. mens.. ellerkanskjeikkelikevelnårtriksetbliroppdaga.. uansett, det er langt bedre enn alskens drit du får i dagligvarebutikken, og du blir ferdig på rekordtid! :D

Rusten krom? Gni over med alufolie fuktet i vann. Blir som nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så at omo nå har kommet med ett vaskemiddel spesielt beregnet på vask av treningstøy. ca 70 kr for en liten flaske.... ( DYRT .)

Shine sitt treningstøysvaskemiddel er betydelig billigere og ble best i test (men selvsagt husker jeg ikke hvem som testet) fås kjøpt på ica

Edit: Pris på Shine sitt vaskemiddel for treningstøy 32,90 mot OMO sitt til kr 70,- samme størrelse på flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har et godt tips for å smøre solekrem på ryggen selv uten å ha hjelp fra andre?

Får øve på å tøye armer og skuldre.

Dersom det finnes et kjerringråd for dette, gjør oss alle en tjeneste og ikke si det. Det minst ønskelige her i verden er jenter som kan smøre seg inn helt på egen hånd.

Sit down, son. *strenge øyenbryn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Lovisa
Noen som har supertriks for å unngå at t-skjorter strekker seg så rart i vask? Har hørt at sånn vaskenett for dameundertøy skal hjelpe, hvor får jeg kjøpt sånt?

Du får kjøpt det hos bl.a. H&M og Cubus + sikkert fleire undertøysbutikkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Teknisk sett ikke et "kjerringråd", men noe jeg har merket ganske få folk vet om. Chrome (og Opera, som faktisk lagde det først), har muligheten til å lage "custom search engine". Det vil si at du kan lage ett nøkkelord som automatisk søker på en spesifikk side for deg, rett fra adresselinjen.

Dette gjør du ved å gå inn på siden du vil ha en custom search engine for (f.eks. youtube), høyreklikk på søkefeltet til youtube og velg "add as search engine" (usikker på hva det heter på norsk, men du finner det). Der det står keyword, skriver du inn hva du vil skal være nøkkelen i adresselinjen (f.eks. "yt"). Når du da skriver yt + mellomrom i adresselinjen vil du se at det står youtube.com forann feltet hvor du kan skrive søkeordet. Når du da søker kommer du rett til youtube, med søket ditt!

Jeg har f.eks. youtube(yt), imdb (imdb), amazon (az) stackoverflow (so), osv. Ganske genialt om du ofte søker på andre sider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Kjerringråd mot forkjølelse, folkens? Renner i nesa og har hodepine, ble syk på omtrent 20min, satser på å bli frisk lite raskt.

En kork Heinz epleedik, to fedd hvitløk som du hakker opp, litt fersk ingefær, og ei klype finhakket chili og ei stor spiseskje honning. Ha det i en kopp, tømm over kokende vann, rør rundt. La den få stå og trekke i 4-5 minutter. Så er det bare å sippe det i seg. Du sover godt i tillegg. God bedring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...