Gå til innhold

Hva gjør dere når dere ser andre løfte med skadelig teknikk


holmvaag

Anbefalte innlegg

Spesielt på lørdagen er det noen som trener med feil teknikk der jeg trener. Det er de gutta som trener med capsen på... De pleier å være tre-fire stykker som okkuperer benken i to timer. Om de har litt dårlig teknikk så gjør det ikke noe, fordi de pleier å prate et kvarter mellom hvert sett. Ikke bruker de særlig tunge vekter heller, for det kan man bli svett av. Det største skadepotensialet er nok at de kan få krampe av all fleksingen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ved noen anledninger kommentert knebøy/mark teknikk, hvor teknikken har vært spesielt risikabel (for eks ved krum/rund rygg). De fleste blir overrasket over at jeg kommenterer det, men takker samtidig høflig for tilbakemelding. Det kan godt være de synes jeg er en jævla besserwisser, men det gjør meg egentlig ingenting. Jeg gjør det ikke for å få takk eller bekreftelse, men fordi jeg håper noen hadde giddi og sagt fra til meg om at teknikken min var potensiell farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid lurt på en ting. Vedrørende benk. Hvor mye "spenn" er det greit å ha i ryggen.. jeg har litt, men ser en del har ekstremt mye.. Dette er ekstremtilfelle da, men Maryana skal jo ha et "okpluss" treningsapparat rundt seg. Er dette ok?

post-26841-14440978002744_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere når dere ser andre på treningsstudioet som løfter med en teknikk som er direkte skadelig for f.eks. rygg eller skuldre?

sier dere ifra eller ikke?

jeg har å være hyggelig og prøvd å forklare til noen at det de gjør fort kan skade dem. de fleste blir glade, men er noen besserwissere som blir "sure". spesielt gutter av en eller annen merkelig grunn (n);) ....

Faktisk er det en del som kommer bort til meg og spør om hjelp, det er moro at flere kaller meg for "teknikkduden". Ser jeg noen med horribel teknikk er det ikke alltid jeg sier ifra siden jeg lar de gjøre hva faen de vil da det kun går ut over dem selv. Spør de meg derimot så hjelper jeg selvfølgelig - det er ihvertfall moro når de hører på meg, og noen uker senere har det skjedd endringer. Det er heller ikke alle som vil ha hjelp (ironisk nok er det de som ramser opp alle skadene de har, men fortsatt ikke vil ha min hjelp når jeg vet akkurat hva de gjør feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ved noen anledninger kommentert knebøy/mark teknikk, hvor teknikken har vært spesielt risikabel (for eks ved krum/rund rygg). De fleste blir overrasket over at jeg kommenterer det, men takker samtidig høflig for tilbakemelding. Det kan godt være de synes jeg er en jævla besserwisser, men det gjør meg egentlig ingenting. Jeg gjør det ikke for å få takk eller bekreftelse, men fordi jeg håper noen hadde giddi og sagt fra til meg om at teknikken min var potensiell farlig.

Akkurat! Men da skal det være nokså ille. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen av dere ser meg gjøre noe som kan føre til at jeg kan skade meg og sier ifra, så blir jeg dritglad! Forutsatt av personen har peiling og gjør det på en ålreit måte, såklart. Spør vedkommende om du kan få komme med tips, triks og innspill. Er svaret nei, er saken grei. Jeg mener, seriøst, legg fra deg priden hjemme. Vi er der for å lære og bli bedre, er vi ikke? Jeg blir forsåvidt også veldig fornøyd om noen kommer med tips som "hvis du gjør litt mer sånn, så blir det litt bedre/får bedre kontakt/kommer dypere/etc". På den andre siden blir det for dumt dersom den selvutnevnte eksperten står og gnir seg i det imaginære skjegget mens han/hun skuler bort på den med haltende teknikk og ikke sier noe.

Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan min tipsevillighet har utviklet seg gjennom "treningskarrieren":[ATTACH=full]140593[/ATTACH]

Tilfelle av Dunning–Kruger effekt på nyfrelst starting strength nivået? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Definitivt.

[ATTACH=full]140595[/ATTACH]

Fantastisk å klare å ligge på et høyere nivå enn å "tipse nesten alle uten forespørsel" :D. Ser for meg at du gikk bort til alle på treningsstudioet og kommenterte treningen deres :D.

Ser også at kurven er på vei oppover igjen, så jeg regner med at det blir mye tipsing igjen fremover? Elller var den på vei nedover igjen siden skammen også tar seg opp? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk å klare å ligge på et høyere nivå enn å "tipse nesten alle uten forespørsel" :D. Ser for meg at du gikk bort til alle på treningsstudioet og kommenterte treningen deres

Det stemmer. Igjen:Oh_God_Why-47-650x650.jpg

Ikke alle, men nesten alle i nærheten som ikke så ut som de hadde full kontroll.

Ser også at kurven er på vei oppover igjen, så jeg regner med at det blir mye tipsing igjen fremover? Elller var den på vei nedover igjen siden skammen også tar seg opp? :D

Hehe. Tipsingen er litt på vei opp igjen fordi jeg begynner å mene at jeg kan en god del igjen. Folk har begynt å spørre meg mye oftere (because I'm to swole to control?) i tillegg til at jeg er mer komfortabel og som regel snakker litt med de som jeg deler rack med. Skammen begynner å stabilisere seg på et komfortabelt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipsingen er litt på vei opp igjen fordi jeg begynner å mene at jeg kan en god del igjen. Folk har begynt å spørre meg mye oftere (because I'm to swole to control?) i tillegg til at jeg er mer komfortabel og som regel snakker litt med de som jeg deler rack med. Skammen begynner å stabilisere seg på et komfortabelt nivå.

Du hadde nok mye å bidra med etter å ha lest starting strenght også da, selvom du sikkert kan en del mer nå. I det minste har du sikkert fått flere (blant annet undertegnede) til å kuke mindre rundt, og få progresjon i løftinga og det er jo en bra ting (y).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...