Gå til innhold

Aspartam i "vanlige" og mye brukte produkter


Rakle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fantastisk Keegil!

Supplerer med et punkt 7 - bilder!

Et bilde sier som kjent mer enn tusen ord. Legger du ved et bilde i diskusjonen vinner du garantert. Et bilde av rotter med store svulster er veldig fint. Eller kanskje et lite deformert barn? Mulighetene er mange! Vis de virkelige skyggesidene av det aspartamhelvetet vi alle lever i. Hvorfor er ikke dette allment kjent? Myndighetene hysjer det ned, og slår hardt ned på alle fritenkende medier som prøver å formidle sannheten. Egentlig er du en martyr som i det hele tatt tør å ta opp kampen.

gmo-rat.jpg?w=300&h=174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg demper ballen vakkert på brystet og sender den tilbake til mottakeren i form av et bilde. Still saklig spørsmålet hvorfor aspartam som er "unaturlig" har helt vanlige metabolitter som man uansett får i seg fra andre helt "naturlige" kostkilder. Nevn gjerne at aspartam ikke når blodbanen, det blir effektivt brutt ned til sine respektive metabolitter i tarmlumen og/eller i tarmveggen.

Sånn for the real deal, de fleste er ikke klar over dette og modererer seg deretter. (Eller setter seg på bakbeina og liinker til mercola hvor metanol i frukt er hektet på pektin, ergo er metanol hektet på aminosyrer unaturlig og farlig q_q)

post-26999-14440977441984_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keegil , du glemte et par ting. Årsaken til at de har klart å finne ut aspartam er farlig er selvfølgelig at de har evnen til å tenke selv og ikke bare slavisk lytter til forskere og andre autoriteter. Det er jo velkjent at alle med lang utdannelse og kunnskap innen et område ikke er objektive, de er alle kjøpt og betalt av industrien og kneblet av myndighetene.

Grunnen til at ikke alle medier skriver om hvor farlig aspartam er, er selvfølgelig mangelen på ytringsfrihet i den vestlige verden. Ikke den mangelen på ytringsfrihet som hindrer deg i å skrive hvor farlig aspartam er på nettet, men en hemming av ytringsfriheten som gjør at ikke alle er enige med deg. Det er enda skumlere!

Når det gjelder skikkelig dokumentasjon, så bør også Youtube-videoer nevnes -fortrinnsvis de som varer i over en time!

For viderekommende så er også cherry picking et viktig i arbeidsredskap.

Her er siste blogg fra Gunnar Tjomlid om temaet:

http://tjomlid.com/2014/04/22/lettbrus-studie-uten-tyngde/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi nå vet hvor mange mennesker aspartam tar livet av årlig og vi kjenner til at stoffet ikke er nedbrytbart og etterhvert vil gå inn i grunnvannsspeilet og alle vet jo at denne miljøgiften gjør oss infertile - er det ikke da naturlig at vi krever egne kirkegårder for aspartam-døde mennesker?

Jeg har sett på internett og facebook men ser at det foreløpig ikke finnes noen folkeaksjon for egne kirkegårder for de aspartam-døde. Det er merkelig synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keegil , du glemte et par ting. Årsaken til at de har klart å finne ut aspartam er farlig er selvfølgelig at de har evnen til å tenke selv og ikke bare slavisk lytter til forskere og andre autoriteter. Det er jo velkjent at alle med lang utdannelse og kunnskap innen et område ikke er objektive, de er alle kjøpt og betalt av industrien og kneblet av myndighetene.

Grunnen til at ikke alle medier skriver om hvor farlig aspartam er, er selvfølgelig mangelen på ytringsfrihet i den vestlige verden. Ikke den mangelen på ytringsfrihet som hindrer deg i å skrive hvor farlig aspartam er på nettet, men en hemming av ytringsfriheten som gjør at ikke alle er enige med deg. Det er enda skumlere!

Når det gjelder skikkelig dokumentasjon, så bør også Youtube-videoer nevnes -fortrinnsvis de som varer i over en time!

For viderekommende så er også cherry picking et viktig i arbeidsredskap.

Her er siste blogg fra Gunnar Tjomlid om temaet:

http://tjomlid.com/2014/04/22/lettbrus-studie-uten-tyngde/

Hersketeknikk, much?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersketeknikk, much?

Mener du overfor noen i denne tråden?

Det var en generell raljering over argumentene de mest innbarkete alimuniumsfoliehattbrukerne benytter. Med den økende bruken av kvasivitenskapelig argumentasjonsteknikk som er på frammarsj i de ytterligående alternativmiljøene, så anser jeg det for å være en aktverdig samfunnsoppgave! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du overfor noen i denne tråden?

Det var en generell raljering over argumentene de mest innbarkete alimuniumsfoliehattbrukerne benytter. Med den økende bruken av kvasivitenskapelig argumentasjonsteknikk som er på frammarsj i de ytterligående alternativmiljøene, så anser jeg det for å være en aktverdig samfunnsoppgave! ;)

Jeg tar selvkritikk for at jeg ikke tok sarkasmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan mene og synse mye frem og tilbake om aspartam og om det er farlig eller ikke, men jeg personlig prøver å holde meg unna. Merker jeg får mye vondt i hodet og humøret svinger mye om jeg drikker mye lett brus.

Man får gjøre som man vil, men personlig velger jeg å prøve å holde meg unna. Hold kroppen ren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hva du tror, "kjøpt og betalt" etc, alle instanser som skal bedømme stoffet finner det ufarlig så fremst man ikke inntar astronomiske mengder (som forsåvidt gjelder det aller meste) Ikke skap en falsk frykt blant andre mindre kildekritiske uten grunn og basert på hva du føler på din kropp

Jeg gjør hva jeg vil, Eirik. Og du skaper falsk trygghet, hvem av oss er verst? ;)

Forskningen peker begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør hva jeg vil, Eirik. Og du skaper falsk trygghet, hvem av oss er verst? ;)

Forskningen peker begge veier.

Man skaper ikke "falsk" trygghet ved å videreformidle informasjon fra internasjonale organer som har som sin arbeidsoppgave å sørge for at det vi spiser er trygt. Disse folka er mye smartere og i ufattelig mye bedre stand til å vurdere forskning enn både deg, meg og Eirik. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør hva jeg vil, Eirik. Og du skaper falsk trygghet, hvem av oss er verst? ;)

Forskningen peker begge veier.

Helt riktig. Forskningen peker begge veier.

Men det er mer sånn at 99 studier viser til høyre, og en studie viser til venstre. Det betyr ikke at sannheten "trolig ligger en plass midt i mellom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har blitt diskutert her inne så sinnsykt mange ganger. Mange studier viser at det er helseskadelig, andre ikke. Personlig tror jeg at forskerne er kjøpt og betalt av produsentene, men det får nå så være.

Tenker at det er greit å moderere inntaket. Drikke cola zero o.l hver dag er neppe en god idé på sikt.

Det er ikke rart du møter motstand når du forsøker å gi inntrykk av at det er en slags likevekt mellom de to synene, det er det overhodet ikke, som også Raptorial skriver i sitt innlegg. Det er litt ironisk når du skriver at du tror forskerne er kjøpt og betalt av produsentene, når det er nettop aspartammotstanderne som er blitt grundig diskredittert og avkledd for å bedrive slett forskning og tolkning av data. Dette er forøvrig en veldig vanlig argumentasjonsteknikk blant aspartammotstandere, og andre alternativtilhengere: Når man finner en artikkel som støtter ens eget syn, uansett hvor liten og obskur den måtte være, så anser de sitt syn som vitenskapelig bevist. Når 100 andre og sterkere vitenskapelige publikasjoner konkluderer motsatt, er de alle sammen kjøpt og betalt av industrien.

Et vanlig argument blant aspartammostanderne er når de påpeker at aspartam bl.a. brytes ned til metanol. Ooooh, vi vet jo alle hvor farlig metanol er, flere nordmenn døde for noen år siden da de ble solgt smuglersprit med tilsatt metanol! Det de beleilig "glemmer" å fortelle er at mengden metanol du får inn i kroppen etter å ha drukket et glass Pepsi Max er mindre enn det du får i deg av å spise et eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...