Gå til innhold

Overvektige får gratis parkering, Jørgen Foss.


Anbefalte innlegg

http://www.scientific-writing.com/

Readers have rights: the rights to clear, concise, interesting, fluid and organised writing. To defend our rights, we need to identify the causes leading to a poor reading experience, and determine with fairness where the responsibility lies, with the reader or with the writer. Most times, it lies with the writer. Therefore, understanding whatever makes us fail as readers is a great learning experience for the wanna be "reader friendly" writer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener ikke at jeg tar feil. Poenget mitt er at jeg mener det er dumt å sy puter under armene på de overvektige og også de som er syke og for den del de som har andre handikapp. Jeg mener man må motvirke at folk er innakltive og usnne mest mulig. Jeg kjenner folk som sitter i rullestol og fremdeles kan trene hver eneste dag,er kjempe sunne og aktive.Samfunnet bør ikke tilpasse seg sykdom og overvekt og det som hører til. Man bør heller legge til rette for å motvirke det. Og det synes jeg ikke dette vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at jeg tar feil. Poenget mitt er at jeg mener det er dumt å sy puter under armene på de overvektige og også de som er syke og for den del de som har andre handikapp. Jeg mener man må motvirke at folk er innakltive og usnne mest mulig. Jeg kjenner folk som sitter i rullestol og fremdeles kan trene hver eneste dag,er kjempe sunne og aktive.Samfunnet bør ikke tilpasse seg sykdom og overvekt og det som hører til. Man bør heller legge til rette for å motvirke det. Og det synes jeg ikke dette vil gjøre.

Nå er det jo sånn at ved å gjøre det lettere for de med plager å komme seg ut, så bidrar man til en mindre stillesittende hverdag og generelt mindre helseplager.

Ved å øke terskelen for hverdagsaktivitet blir dørstokkmila enda lenger, og man ender som regel opp med mer inaktivitet og flere helseplager.

Igjen; dette her er ikke for at feite folk skal få være late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at jeg tar feil. Poenget mitt er at jeg mener det er dumt å sy puter under armene på de overvektige og også de som er syke og for den del de som har andre handikapp. Jeg mener man må motvirke at folk er innakltive og usnne mest mulig. Jeg kjenner folk som sitter i rullestol og fremdeles kan trene hver eneste dag,er kjempe sunne og aktive.Samfunnet bør ikke tilpasse seg sykdom og overvekt og det som hører til. Man bør heller legge til rette for å motvirke det. Og det synes jeg ikke dette vil gjøre.

Helt enig. Jeg synes også det er veldig lurt å tilpasse all praktisk politikk etter hva jeg føler burde virke, i stedet for hva som egentlig virker. Samfunnet burde absolutt ikke tilpasse seg sykdom, de syke burde heller tilpasse seg oss friske, spør du meg. Sykehusene kunne jo for eksempel blitt ombygget til noen fete leiligheter.

Og om du kjenner folk som sitter i rullestol som fortsatt klarer å trene, foreslår jeg at vi tar fra dem parkeringsrettighetene først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæven så mye rart du skriver. Veldig mange som er syke kan noe for det selv, det betyr altså at de ikke skal få hjelp og tilrettelegging?

De som blir overvektige med vilje synes ikke jeg skal få gratis parkering. De burde heller få en parkeringsplass lengst unna. Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
De som blir overvektige med vilje synes ikke jeg skal få gratis parkering. De burde heller få en parkeringsplass lengst unna. Hva synes du?

Hvor mange mennesker i verden tror du faktisk bevisst går inn for å bli overvektige? Jeg tror det er svært få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange mennesker i verden tror du faktisk bevisst går inn for å bli overvektige? Jeg tror det er svært få...

Svært få??? Det er mange som vet at man ikke burde gjøre det og det.. men velger heller late siden og gir faen.. og da burde det etter min mening være det samme for de også.

Etter en legday burde vi også få en gratis parkering begrunn av dårligere fremkommelighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrWednesday
Svært få??? Det er mange som vet at man ikke burde gjøre det og det.. men velger heller late siden og gir faen.. og da burde det etter min mening være det samme for de også.

Det er *litt* forskjell på å gi f... i hva man spiser og å gå aktivt inn for å legge på seg. Det er også mange andre momenter å ta hensyn til, som for eksempel at det nok er svært sannsynlig at veldig mange av dem som blir sykelig overvektige også har andre problemer som bidrar til overvekten. Depresjon og/eller angst f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hele diskusjonen her går i at folk snakker litt om hverandre. Hvorfor ble de egentlig en sak at bevegelseshemmede kan få mulighet til å parkere på handicapplasser? Om de er overvektige eller ikke har jo egentlig ingenting med saken å gjøre...

Fordi det var Jørgen Foss som snakket om det, og fordi media liker å lage fancy overskrifter som ikke har noe med innholdet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...