Gå til innhold

Menn og abort?


Lena Ludvigsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Desverre så bestemmer hun. Finnes dog mange årsaker til at en mann kan være med på å skape ett barn uønsket, og dersom det er tilfellet bør det ses på med skjønn, f.eks: "glemte" pilla, det var tilfeldigvis hull i kondomen osv.

Man har bare seg selv å skylde på uansett hvordan man vrir og vrenger på der.

Løsningen er å ikke ligge med bitches men det er lettere sagt enn gjort for det er mange av de der ute:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har bare seg selv å skylde på uansett hvordan man vrir og vrenger på der.

Løsningen er å ikke ligge med bitches men det er lettere sagt enn gjort for det er mange av de der ute:p

Så du skal gå livet rundt og ikke ha sex med mindre du har hensikt om å få barn da, fordi risikoen ligger der? No way, José.

Og nei, har ikke bare seg selv å skylde. Det er to parter med her, og så lenge man har vært enige om høy-hoppingen så synes jeg begge bør ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal gå livet rundt og ikke ha sex med mindre du har hensikt om å få barn da, fordi risikoen ligger der? No way, José.

Og nei, har ikke bare seg selv å skylde. Det er to parter med her, og så lenge man har vært enige om høy-hoppingen så synes jeg begge bør ha noe å si.

Hva du syntes betyr lite fordi det er ikke du som evt blir gravid. Anyway vil Ingen av partene at man ikke skal ha kid så får man mest sannsynlig heller ingen kid. Ta med egen dong er vel å foretrekke om man vil være litt tryggere:p

Jeg har gått på min smell som har vart 1,5 år i rettsvesenet mn fortsatt ikke noia av den grunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg bare med et lite eksempel jeg finner veldig interresant, og som jeg ønsker litt tanker rundt. Det er nok noe søkt kanskje, siden det ligger et stykke utenfor "normalen". OK here goes:

Hun bestemmer seg for å steriliserer seg siden de sammen har blitt enige om at de ikke er intresert i barn. Alt er vel og bra, og ingen av partene angrer på inngrepet. Men det viser seg at hun tilhører den 1 % hvor befruktelse fremdeles er mulig. Han står fast på sin mening om at han ikke er intresert i barn, og ønsker derfor svært sterkt at hun skal ta abort. Hun derimot, forandrer synspunktet når hun plutselig har et levende vesen i kroppen. (Ja jeg er klar over at det kan diskuteres til det kjedseomlige om hvor skillet går mellom foster og cellklump, men la oss for diskusjonens skyld anta at hun mener det er et levende menneske helt fra befruktningen)

De blir ikke enige, tiden går, og enden på visa er at de flytter fra hverandre. Så langt har jeg fått intrykk av at de aller fleste holder med damen i eksemplet. Siden det er hennes kropp så har hun sin fulle rett til å ombestemme seg på denne måten, til tross for at de var blitt enige om å ikke ha noe barn. Han hadde ingenting han skulle sagt, og dette fører til at barnet må vokse opp uten optimale forhold, om en kan si det slik. Hun var nyutdannet i 60% stilling, studielån, og huslån (som han selvsagt tar sin del av, til tross for at det er hun som beholder huset.)

Men så kommer det jeg ønsker litt synspunkter rundt. Situasjonen er slik at det ikke er mer enn at hun bare så vidt klarer å få endene til å møtes mellom lav inntekt og høye utgifter. Hun gjør som hun får råd av fra veninnene, hun krever barnebidrag fra mannen, som har flyttet til en annen by og de to har kuttet det meste av kontakt. Etter litt diskusjoner frem og tilbake kommer de frem til et beløp begge to kan godta og ting går fremover.

Spol 6-7 måneder frem i tid, ungen blir født, hun har truffet en ny mann som potensielt kan steppe inn i en fars-rolle om det blir seriøst. Så kommer Han og ønsker å tilbrinnge tid med ungen sin. Det blir han nektet, og etter litt frem og tilbake i rettsalen, får han null omsorgsrett.

Beklager for en veldig lang post, men hvis noen fremdeles leser: Har mannen blitt behandlet urettferdig i denne saken? Grunnen til at jeg ønsker litt synspunkter er at det skjedde med storesøster til en kammerat av meg.

For de som er intresert, så er hun lykkelig gift med en anen, og Han treffer ungen sin ved flere anledninger. Det er intet ondt blod der i gården:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow... Det var en drøy påstand. Men greit. Utelukkende analsex fra nå

I seksualundervisningen på skolene jeg har gått på i hvert fall har vi blitt anbefalt å bruke både piller (eller lignende) og kondom, pga det er ingen prevensjon som er 100% sikker. Man skal jo ha max uflax for å bli gravid på pilla (o.l) eller med kondom uansett da, sett at man bruker den som man skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu det hele rundt så kan man jo se for seg hvordan det hadde vært hvis det ikke var noen lov om barnebidrag. Da hadde det vært veldig enkelt for far å stikke av fra ansvaret, som antaglivis hadde skjedd i en del situasjoner. Jeg mener at man må betale barnebidrag for å sikre at mødre ikke blir sittende igjen med hele ansvaret. Samtidig tenker jeg også at utover hvilke rettigheter man har går det an å være medmenneskelig å se an situasjoner iforhold til penger osv.

Jeg mener også at som gutt vet man hva som kan skje hvis man har sex, og hvis dama da blir gravid er det ikke noe de kan bestemme over. Det er kjipt, men som sagt over ser jeg ikke at loven kunne fungert på en annen måte.

Men hvis jeg ikke tar helt feil betaler man vel ikke barnebidrag hvis man tjener for lite/er student? Da kommer vel barnebidraget fra NAV? Vet om en historie hvor faren ikke betalte barnebidrag pågrunn av at på skattelistene så det ut som han tjente for lite (selv om dette ikke stemte), og moren ikke visste at pengene kom fra NAV. Flere år senere fikk hun brev i posten om at hun måtte betale tilbake 20.000 kroner fordi hun hadde fått utbetalt for mye. Syke greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er interessert i å gjøre noen gravid, så ta på en kondom og ha med en flaske/tube/boks/whatever med sæddrepende middel. Sjansen for at det skal skje befruktning da er så liten at om svømmerne dine når fram på akkurat den dagen dama kan bli gravid, så burde du gi dem en high five.

Jeg er ganske sikker på at de fleste som ufrivillig smeller ei dame på tjukka ikke brukte kondom. "Hun sa hun gikk på p-piller". Javel, men ta din del av ansvaret uansett og gjør det DU kan for å forhindre det. Det er ikke en nyhet at sex kan føre til graviditet..

Ellers klarer jeg ikke helt å gjøre meg opp en mening om dette med menn, kropp og abort.. Jeg har sett jenter som har nærmest gått til grunne psykisk etter å ha å blitt presset til å ta det valget, og jeg har sett menn som ville ha abort i utgangspunktet men som ikke har blitt hørt og nå sliter med at de har barn i en annen by og er i sorg for at de ikke kan stille opp slik de skulle ønske når de først er bitt far.

Begge to er veldig triste tilfeller, men pappaen har ihvertfall samvær innimellom og er en stolt far med kjærlighet for barnet. Samtidig så tror jeg at tomrommet jenta som tok abort vil fylles den dagen hun evt blir gravid igjen og velger å beholde. Men om det aldri skjer, så kommer det nok til å påvirke henne resten av livet.

Jeg vet ikke hvem som kommer best/værst ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde blitt gravid, og mannen ikke vil ha barn, så syns jeg egentlig det blir urettferdig overfor han å beholde barnet, for så å kreve barnebidrag av han. Da hadde jeg nok heller skrevet ukjent far på fødselsattesten og klart meg selv. Når det er sagt, så vet ikke jeg om jeg ville beholdt barnet hvis det viste seg at jeg kom til å bli alene om ansvaret (ikke økonomisk, men selve oppdragelse og sånn), i alle fall ikke sånn livet mitt er nå. For ordens skyld: jeg bruker prevansjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du skal gå livet rundt og ikke ha sex med mindre du har hensikt om å få barn da, fordi risikoen ligger der? No way, José.

Og nei, har ikke bare seg selv å skylde. Det er to parter med her, og så lenge man har vært enige om høy-hoppingen så synes jeg begge bør ha noe å si.

Man har ikke rett på å ha risiko-fri sex heller. Jeg mener at viss man er seksuelt aktiv uten å være i et fast forhold (eller ellers for den saks skyld) er det selvfølgelig helt greit, men man kan heller ikke forvente å bli sydd puter under armene på om uhellet skulle være ute heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett menn som ville ha abort i utgangspunktet men som ikke har blitt hørt og nå sliter med at de har barn i en annen by og er i sorg for at de ikke kan stille opp slik de skulle ønske når de først er bitt far.

Begge to er veldig triste tilfeller, men pappaen har ihvertfall samvær innimellom og er en stolt far med kjærlighet for barnet.

Hva med eventuelle fedre som absolutt ikke hadde lyst på barn, og som heller ikke "magisk" blir interesserte i å "være" far?

Trenger ikke bare være kjærlighet ovenfor en unge som har "ødelagt livet" som en har sett for seg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke rett på å ha risiko-fri sex heller. Jeg mener at viss man er seksuelt aktiv uten å være i et fast forhold (eller ellers for den saks skyld) er det selvfølgelig helt greit, men man kan heller ikke forvente å bli sydd puter under armene på om uhellet skulle være ute heller.

Hva med menn som blir voldtatt, og voldtektsdama gjør seg selv gravid og så krever barnebidrag? (liknende ting har hendt, da uten barnebidragsaspektet)

Voldtekt er kanskje et sterkt ord, men bleh. Vi går for den kjempekredible kilden nypost for denne fantastiske saken (y)

http://nypost.com/2011/11/26/ex-girlfriend-hid-sperm-and-used-for-in-vitro-pregnancy-suit/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med menn som blir voldtatt, og voldtektsdama gjør seg selv gravid og så krever barnebidrag? (liknende ting har hendt, da uten barnebidragsaspektet)

Voldtekt er kanskje et sterkt ord, men bleh. Vi går for den kjempekredible kilden nypost for denne fantastiske saken (y)

http://nypost.com/2011/11/26/ex-girlfriend-hid-sperm-and-used-for-in-vitro-pregnancy-suit/

Wow, jeg fikk nettopp hodepine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...