Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som høy jente er man kanskje ekstra bevisst på høydeforskjellen, men jeg er ikke kompromissløs når det gjelder "høydekravet". Det er bare ønskelig at man er omtrent like høye - et par cm fra eller til er det ingen som legger merke til uansett. :)

Der er vel kanskje karer som meg dobbelt fucked; høye jenter er sexy, og man måler særs imponerende 173 på sokkene selv :cool:

Fortsetter under...

Jeg syntes ikke det var givende, til syvende og sist. Når man er 2 om å få barn, og lever i et forhold, er det jæævlig slitsomt å oppdage at man også blir far til sin samboer...Mulig jeg er egoist, men det er ting i livet som jeg ønsker å få til for bare meg selv, og det er umulig når du aldri har 1 minutt fri, men er pappa 24/7 i 25 år! Å være pappa, er å være en oppdrager, først og fremst. Du må lage grenser, følge dem opp, og gi passe doser bestemthet blandet med kjærlighet.

Synes det er interessant/tøft at du skriver dette så rett frem. Man blir fortsatt veldig uglesett dersom man er tydelig på at man ikke vil ha barn.

Annonse

Synes det er interessant/tøft at du skriver dette så rett frem. Man blir fortsatt veldig uglesett dersom man er tydelig på at man ikke vil ha barn.

Det er forskjell på å ikke ville ha barn, og det å ha barn og si at det er grusomt. Der mista du meg.

Det er forskjell på å ikke ville ha barn, og det å ha barn og si at det er grusomt. Der mista du meg.

Han sier ikke det er grusomt? I et annet innlegg her skriver han:

Nei, jeg ante det ikke. Og jeg ville det heller ikke. Men når jeg først hadde vært med på det, så satte jeg livet på vent, og ga barna 110 prosent, dag og natt, for DE skulle iallefall gå ut av huset med minner om en lykkelig barndom. DET fikk de. Og en del grunnleggende regler om livet. Respekt, normal høflighet og å leve ut sine drømmer. Derfor drar den ene av mine barn i disse dager over til Hollywood, for å se om det i det hele tatt er mulig.. Jeg er kanskje ikke den som noensinne til forstå hvorfor man kan være verpesjuk, men igjen, det er meg...

Dette viser jo at han har lagt innsats i oppdragelsen og ikke stukket av som mange andre som synes det er "grusomt".

I alle tilfeller - folk er forskjellige, og at noen mener å få barn er det viktigste i livet må de få lov til å mene. På samme måte må folk få mene det motsatte. Poenget i kommentaren var uansett ikke annet enn at jeg synes det er interessant at han er så ærlig om dette, for det er mange som mener mye om dette emnet.

hva er gode grunner til å få barn i den moderne vestlige verden?

Det er to måter å se på mennesker:

1. Du er ateist. Hvis det ikke finnes en gud, så er mennesket bare et dyr. I så fall er vi som alle andre dyr kun drevet av videreføring av våre egne gener.

2. Du er troende. De fleste religioner sier at det er din plikt få så mange barn som mulig.

Konklusjon: Å få barn er meningen med livet.

Annonse

Man blir kanskje det? Jeg kan desverre ikke dette med å være uærlig, jeg lærte ikke å juge når jeg var liten. Kanskje det var derfor jeg ble sett på som en "tyster" når jeg så andre gjorde gærne ting på skolen, som mobbing, erting eller hærverk. Gikk rett til rektor og så fra jeg, så fikk jeg bank fordi jeg "tystet" o_O . Jeg har vel ikke skjønt hvorfor det er mange som liker tanken på å ha etterkommere. Nå har jeg altså tre, og jeg har ikke blitt lykkeligere av det. Jeg har ny samboer med to barn på 9 og 12, og får mengder med skryt av hvordan jeg behandler barn. Nå vil de heller ha meg som far, enn sin biologiske. Om det sier noe om meg, eller han, er ikke opp til meg å avgjøre, men ÆRLIGHET er kanskje noe av det viktigste emnet i barneoppdragelse. Det gir unger trygghet.

Jeg er nok altfor praktisk anlagt. Jeg vil se det positive veie tyngst i det jeg går inn for. Jeg synes det negative veier tyngst i det å få barn. For det ER verdens tøffeste jobb å lykkes i. Banna bein. Når målet er: Å utdanne et meneske til å få et fullt følsesregister, å stole fullstendig på seg selv, ha selvrespekt, og å se det som å bli lykkelig som en selvfølge, og at det er kun en selv som har ansvar for å gjøre seg selv lykkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...