Gå til innhold

Den store turn-on tråden.


Ojive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg så på det som om du forsvarte nevnte idiots påstand - hvertfall til en viss grad.

Jeg forstår hva nevnte idiot sier, men det betyr ikke at det han sier er korrekt eller saklig, eller har noen underliggende begrunnelse annet enn fordomsfulle inkorrekte stereotyper.

For debattens skyld...

Om alle deilige damer i Trondheim ikke under noen omstendighet ville vurdere å inngå i et forhold med en mann uten bart - hva ville du gjøre om du var nødt til å bo der, var singel og i utgangspunktet hadde bestemt deg for at du selv ikke hadde lyst å anlegge bart...?

Du ville først ikke trodd at trønderske damer var så rigide. (1. Måned)

Du ville prøvd å begripe hvorfor trønderske damer var så rigid på dette punktet. (2. Måned)

Du ville markedsføre deg selv - og eventuelt andre barteløse - som like attraktive. (3. Måned)

Du ville markedsføre deg selv - mer desperat nå, kreve å bli likestilt, kreve å bli tatt på alvor som mann. (4. Måned)

Du ville anlagt bart. (5. Måned)

Det jeg vil frem til er at vi navigerer innenfor en kulturell kontekst hvor forventninger - om en aldri så irr-rasjonelle - har stor betydning for hvordan vi agerer bevisst og ubevisst. Macho-idealene knyttet til den heterofile mannen betyr noe for hvordan du fører deg i sosiale sammenhenger. For meg også. Ingen går fri. En må gjerne utfordre stereotypiene, men en må ikke tro at skriblerier og tanker servert på et nettforum gir noen sannhet verken om idioten eller den opplyste.

:)

Den deskriptive virkelighet er som oftest mye grimmere enn den normative.

Ihvertfall oppleves det slik for idealisten, humanisten og den nestekjærlige. Men om kynikeren alltid vil være den beste navigatøren, så er det ikke gitt at det er ham som staker ut kursen videre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha kanskje ikke bokstavelig "sammen" da. Bare min rare måte å skrive "empatisk" på :)

Eg e med på hva du sier, og eg skrev det på en litt drøy måte. MEN det kan føles som om at dere jenter har feile forventninger av oss gutta av og til.

Uansett så skal ikke en mann være for sensitiv, han skal ihvertfall ikke grine sammen med damen sin.

Det er vanskelig for meg å gå inni psykologien bak dette, men eg er ganske sikker på at en dame som er sammen med en sensitiv mann ikke vil holde ut lenge før hun går fra han. Eg har flere kompiser som gjør alt for jentene sine og er sensitive nok til at de blir brukt og dumpet hele tiden.

Mens igjen eg har kompiser som er veldig dominerende og selvsikker, noe som gjør at damene føles seg trygge med de og ikke blir dumpet.

Med andre ord så er min oppfatning at dere damer ønsker en MANN som ikke griner sammen med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linjemannen, jeg tror vi snakker litt om hverandre.

Jeg startet ikke en diskusjon om kjønnsroller, eller hva som er mest attraktivt innenfor etablerte kjønnsroller. Jeg synes derimot det er på sin plass å påpeke når noen stempler oppførsel som kanskje avviker fra disse etablerte kjønnsrollene som 'homo' eller 'gay'. Slik bruk og slike kommentarer bidrar kun til å forsterke fordommer og stereotyper.

Min erfaring er at både jenter og gutter tror de vet hva de vil ha - men at det nok ikke alltid er like realistisk - eller så bra som en skulle tro når en faktisk har det.

Jeg velger å tro at det ikke er noen fasit på hvordan menn og kvinner SKAL være, og jeg synes heller ikke en i for stor grad skal tilpasse seg til alle andre (med mindre du er totalt psycho, da er det greit).

Om ei jente vil ha en MANNEMANN med skjegg og hårete brystkasse som feller skog 12 timer til dagen, så synes jeg det er helt greit.

Om ei jente vil ha en høysensitiv mann hun lettere kan relatere seg til er dét også helt greit. Da synes jeg samtidig det er greit at denne mannen får lov til å ikke bli stemplet som homo.

Har vi en slags enighet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e med på hva du sier, og eg skrev det på en litt drøy måte. MEN det kan føles som om at dere jenter har feile forventninger av oss gutta av og til.

Uansett så skal ikke en mann være for sensitiv, han skal ihvertfall ikke grine sammen med damen sin.

Det er vanskelig for meg å gå inni psykologien bak dette, men eg er ganske sikker på at en dame som er sammen med en sensitiv mann ikke vil holde ut lenge før hun går fra han. Eg har flere kompiser som gjør alt for jentene sine og er sensitive nok til at de blir brukt og dumpet hele tiden.

Mens igjen eg har kompiser som er veldig dominerende og selvsikker, noe som gjør at damene føles seg trygge med de og ikke blir dumpet.

Med andre ord så er min oppfatning at dere damer ønsker en MANN som ikke griner sammen med dere.

Ah, ser den. Men det går andre veien også, typ total mangel på fortåelse og/eller empati. It´s all about balance. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...