Gå til innhold

Den store turn-on tråden.


Ojive

Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig sikker på hva jeg vil og mine grunner for å gjøre det jeg vil og hva det vil evt gjøre med/for meg og andre, så vi kan godt bli enige om å være uenige.

En av tingene jeg ikke vil, er at tråden skal spore helt av. Opprett gjerne en tråd "Barn: for og imot" så kan vi godt fortsette diskusjonen der :)

Tar den. Greit for meg å være enig om å være uenig (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ante det ikke. Og jeg ville det heller ikke. Men når jeg først hadde vært med på det, så satte jeg livet på vent, og ga barna 110 prosent, dag og natt, for DE skulle iallefall gå ut av huset med minner om en lykkelig barndom. DET fikk de. Og en del grunnleggende regler om livet. Respekt, normal høflighet og å leve ut sine drømmer. Derfor drar den ene av mine barn i disse dager over til Hollywood, for å se om det i det hele tatt er mulig.. Jeg er kanskje ikke den som noensinne til forstå hvorfor man kan være verpesjuk, men igjen, det er meg...

Ok, da ser jeg situasjonen din!

Har man ingen anelse om at det er slitsomt med barn og ikke ønsket barn i bunn og grunn, så ser jeg absolutt at man selv ikke forstår verpesjukhet.

Men jeg regner med du er stolt over at du har oppdratt barn som gjør det bra? Det skal du i så fall være. Ja, kanskje livet ikke ble helt slik du ville, men du har gjort noe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på hva jeg vil og mine grunner for å gjøre det jeg vil og hva det vil evt gjøre med/for meg og andre, så vi kan godt bli enige om å være uenige.

En av tingene jeg ikke vil, er at tråden skal spore helt av. Opprett gjerne en tråd "Barn: for og imot" så kan vi godt fortsette diskusjonen der :)

Hvor er Barn: for og imot-tråden, og hva er gode grunner til å få barn i den moderne vestlige verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da ser jeg situasjonen din!

Har man ingen anelse om at det er slitsomt med barn og ikke ønsket barn i bunn og grunn, så ser jeg absolutt at man selv ikke forstår verpesjukhet.

Men jeg regner med du er stolt over at du har oppdratt barn som gjør det bra? Det skal du i så fall være. Ja, kanskje livet ikke ble helt slik du ville, men du har gjort noe bra.

Ja, kanskje det eneste jeg er stolt over i livet...Nå er det faktisk DE som pusher meg mot drømmen MIN :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... verden står ikke i noen fare for å bli underbefolket med det første vel?

Er videreføring av norske gener en grunn folk bruker til å få barn?

Faktisk så er fødselsraten i flere store land med stor befolkning "negativ". Det vil si at det fødes ikke nok barn til reprodusere befolkningen. I tillegg så befolkningsveksten i en del land negativ.

Det tar tid før man vil se ekstrem reduksjon i land som India, Kina, Brasil. Men f.eks Tyskland har negativ befolkningsvekst. Det blir problematisk når det gjelder det økonomiske.

Bare 50 år frem i tid og befolkningsstrukturen i mange land vil være annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så er fødselsraten i flere store land med stor befolkning "negativ". Det vil si at det fødes ikke nok barn til reprodusere befolkningen. I tillegg så befolkningsveksten i en del land negativ.

Det tar tid før man vil se ekstrem reduksjon i land som India, Kina, Brasil. Men f.eks Tyskland har negativ befolkningsvekst. Det blir problematisk når det gjelder det økonomiske.

Bare 50 år frem i tid og befolkningsstrukturen i mange land vil være annerledes.

Jeg sa heller ikke noe annet. Jeg snakket jo selvfølgelig i et globalt perspektiv.

Planeten har ikke behov for flere mennesker, enten det er her eller i India.

Ja, det vil ha stor betydning for fremtidig økonomi - og vil lede til mer utstrakt bruk av global og mobil arbeidskraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa heller ikke noe annet. Jeg snakket jo selvfølgelig i et globalt perspektiv.

Planeten har ikke behov for flere mennesker, enten det er her eller i India.

Ja, det vil ha stor betydning for fremtidig økonomi - og vil lede til mer utstrakt bruk av global og mobil arbeidskraft.

Befolkningsveksten vil nok synke i andre deler av verden også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den! Eg med mine 176cm foretrekker mannfolk som er litt høgare enn meg. Men det er meire pga at eg ikkje vil ha ein type som har/får komplekser for sin høgde når eg går med hæler. Pluss at eg ideelt sett vil ha ein mann som eg ikkje klarer å bryte ned i gulvet. Det viser seg å kunne bli vanskeleg etterkvart og spessielt om han er normalvektig og er lavere enn meg så er risikoen stor for at eg kan ta overtaket (Sorry for creepytendenser. Eg er ærleg.)

Jeg tar det her som en utfordring. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, skal man guilt-trippe de som ønsker seg barn på bakgrunn av at verden har stor befolkningsvekst? For meg er det å få og oppdra barn sammen noen en vesentlig del av livet, noe jeg ser for meg at jeg vil ha stor glede av, og ikke minst en utrolig verdifull erfaring som jeg ikke vil være foruten. Mine barn skal få et godt liv i en verden som det faktisk står bedre til med enn noengang.

Ja, det er utvilsomt mye arbeid, slit, blod, svette og tårer, men jeg gleder meg likevel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, skal man guilt-trippe de som ønsker seg barn på bakgrunn av at verden har stor befolkningsvekst? For meg er det å få og oppdra barn sammen noen en vesentlig del av livet, noe jeg ser for meg at jeg vil ha stor glede av, og ikke minst en utrolig verdifull erfaring som jeg ikke vil være foruten. Mine barn skal få et godt liv i en verden som det faktisk står bedre til med enn noengang.

Ja, det er utvilsomt mye arbeid, slit, blod, svette og tårer, men jeg gleder meg likevel! :D

Bra. Veldig bra!

:)

Barn har det best om de får vokse opp omsluttet av kjærlighet.

Har en ikke noe kjærlighet å gi fra seg, så er det best å la være med å få dem.

Barna, altså.

:)

Onde tunger vil ha det til at det individualistiske, egotrippende, selvrealiserende og - bokstavlig talt - navlebeskuende fitnessmiljøet er det kun kjærligheten til "seg selv" som har gode vekstvilkår. En slags imploderende kjærlighet, kanskje? Jeg tror ikke det står fult så ille til, men ser at det nok kan være grunn til å rope et lite varsko...

Forøvrig - folk flest endrer seg igjennom livet og om barn er turn-off i dag - så er det kanskje annerledes allerede til neste år.

You never know. Men - altså - lag ikke barn om ikke du vil ha dem.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig - folk flest endrer seg igjennom livet og om barn er turn-off i dag - så er det kanskje annerledes allerede til neste år.

You never know. Men - altså - lag ikke barn om ikke du vil ha dem.

:)

Fuck it. Mens vi er i off-topic mode:

Meg når jeg var 25 elns:

"Barn? FUCK no"

Meg nå i en alder av 29:

crying-meme_large.png

Så en mor med to gutter i kjeledress idag. Han minste hang litt etter og var opptatt av å miste balansen, sette seg på knærne og spise snø. Jeg bare:

crying-meme_large.png

Haha fuck. I'm gettin' all soft n shit :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck it. Mens vi er i off-topic mode:

Meg når jeg var 25 elns:

"Barn? FUCK no"

Meg nå i en alder av 29:

crying-meme_large.png

Så en mor med to gutter i kjeledress idag. Han minste hang litt etter og var opptatt av å miste balansen, sette seg på knærne og spise snø. Jeg bare:

crying-meme_large.png

Haha fuck. I'm gettin' all soft n shit :p

Haha, når jeg jobbet på color line i fjor sommer så var turene ned til Danmark en fornøyelse - alle barna var glade og utrolig søte - jeg smeltet latterlig mye.

På vei hjem fra Danmark var det ikke like gøy. Da skrekk de og hylte. Når det er sånn ca 200-800 barn så blir man litt sliten.

Skal sies at foreldre lengre igjen oppdragelsen hjemme når de drar på ferie. Og det er ikke en overdrivelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir faen hvor mye spy, bobblesnott og bæsj jeg må tørke, hvor få timer i døgnet av søvn og egentid jeg må gi opp, hvor mye grining jeg må høre gjennom. Men den dagen jeg blir kalt "pappa" blir den lykkeligste dagen i hele mitt liv. Ett ord. ETT...ORD.

Haha.. den var god Ojive ;). Å høre barnløse snakke om hvordan det er å bli foreldre, er som å høre en undervektig snakke om hvordan livet for overvektige er, eller en som aldri har løftet en vekt om fitnesspresset :p. Jeg sier ikke at du ikke kan bli verdens beste pappa, men jeg love deg at det ikke blir akkurat sånn som du ser for deg heller :). Jeg husker selv hvordan jeg tenkte at barneoppdragelse skulle være, hva som rett og hva som var feil. Jeg måtte i alle fall svelge noen kameler og gjøre noen erkjennelser :). Å være smårbarnsfar er slitsomt, men jeg kan i alle fall si at uansett hvor slitsomt og irriterende det til tiden kan være, så ville jeg aldri valgt vekk de 2 små som beriker livet mitt. Så derfor ville jeg jo heller ikke valgt et annet liv om jeg kunne :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, når jeg jobbet på color line i fjor sommer så var turene ned til Danmark en fornøyelse - alle barna var glade og utrolig søte - jeg smeltet latterlig mye.

På vei hjem fra Danmark var det ikke like gøy. Da skrekk de og hylte. Når det er sånn ca 200-800 barn så blir man litt sliten.

Skal sies at foreldre legger igjen oppdragelsen hjemme når de drar på ferie. Og det er ikke en overdrivelse!

Da har man vel god tid til å lære av andres feil? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. den var god Ojive ;). Å høre barnløse snakke om hvordan det er å bli foreldre, er som å høre en undervektig snakke om hvordan livet for overvektige er, eller en som aldri har løftet en vekt om fitnesspresset :p. Jeg sier ikke at du ikke kan bli verdens beste pappa, men jeg love deg at det ikke blir akkurat sånn som du ser for deg heller :). Jeg husker selv hvordan jeg tenkte at barneoppdragelse skulle være, hva som rett og hva som var feil. Jeg måtte i alle fall svelge noen kameler og gjøre noen erkjennelser :). Å være smårbarnsfar er slitsomt, men jeg kan i alle fall si at uansett hvor slitsomt og irriterende det kan være, så ville jeg aldri valgt vekk de 2 små som beriker livet mitt. Så derfor ville jeg jo heller ikke valgt et annet liv om jeg kunne :).

Jeg sier ikke at jeg vet nøyaktig hvordan det er. Jeg vet ingenting! Jeg regner nesten med at det blir et helvete jeg har aldri opplevd før, men jeg mener fortsatt at alt det er verdt det (for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sporer litt av, men. Er det noe jeg innbiller meg eller er ikke flestparten av mannfolk under/er 185? Jeg tror at for at du ikke skal føle deg svær, så må han være 195+, fordi 5cm i seg selv er ikke nok til at du skal merke det. For å ikke nevne hva som skjer når du tar på høyhæla sko (er du 183 og tar på høyehæler, så er du plutselig 188 minst, og jeg sier bare lykke til med å finne han som ikke bare har høyden, men alt annet også :D ) Du ekskluderer mange muligheter for deg selv dersom du er kompromisløs på "høyden"-punktet, da å finne en "full pakke" blir plutselig mye vanskeligere (enn dog ikke umulig).

Bare noen tanker.

Så ikke dette før nå, men svarer likevel:

De fleste gutter/menn er nok under 185, men det er jammen en del høye mannfolk også. Siden jeg er såpass høy selv er høyden noe av det første jeg legger merke til, ikke om han har liten nese eller utstående ører, og høyden på en eventuell partner har blitt viktigere for meg med årene. Skulle kanskje tro det var motsatt etterhvert som man ble voksen, men eksen min, som jeg var sammen med i over tre år, og bodde med i halvannet, var faktisk merkbart lavere enn meg, og det er først etter at det ble slutt at jeg har forstått hvor mye mer komfortabel jeg er rundt gutter/menn som er like høye/høyere enn meg.

Som høy jente er man kanskje ekstra bevisst på høydeforskjellen, men jeg er ikke kompromissløs når det gjelder "høydekravet". Det er bare ønskelig at man er omtrent like høye - et par cm fra eller til er det ingen som legger merke til uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...