Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Nei ikke enda :p Bare lurte på hva hun jeg leier hos kan bruke som saklig grunn for å nekte meg framleie.

Det er vel avhengig av hvorfor du eventuelt skal framleie i 3 måneder- og om dere har noe i kontrakten som skriver noe om framleie

Eg tolker lovteksten som at du må ha en godkjenning fra utleier til å kunne fremleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så...jenter....

Jeg rydda "litt" i jentestæsjet mitt dag.

Jeg kastet altså 3 bæreposer med stæsj (lotions, kremer, sminke, etc) og fremdeles har jeg 4 hyller på badet og ett helt sminkebord med stæsj.

Jeg vet at jeg er jentete, men det er vel ikke helt normalt å ha flere hundre sminkebørster, 43 (!!) leppestifter, 67 lipglosser, 23 mascara, 18 forskjellige foundations, 14 concealere, 34 løse øyeskygger og 12 paletter, diplinere, blyantlinere, pudderlinere, primere, higlighters, lashes for enhver anledning, blush i alle farger, ett uttall forskjellige øyebrynsblyanter (og jeg som kun bruker Fred Hamelten sånn egentlig), og blabla bla.

Si jo det er normalt, vil helst ikke at mannen skal få rett :p

Jobber du med sminke? Eller du kanskje har en venninne som gjør det? Dette er i mine øyne heeeelt unormalt for meg. Jeg har en bitte liten sminkepung og opp i der har jeg : 1 mascara(kjøper en ny annen hver mnd og kaster den gamle fort), 1 foundation men har egentlig to, den andre er blitt for lys nå, 1 concealer, øyenbrynsskygge med tynn kost, solpudder og kremrouge som jeg bruker på leppene og kinnbena når jeg har litt tid til overs. Tror faktisk aldri jeg har brukt øyenskygge. Skulle ønske jeg kunne droppe sminke helt men er så avhengig av mascara og concealer.

Men jeg bruker mer penger på klær da. Spesielt jakker. Har snart 200 jakker og får aldri nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber du med sminke? Eller du kanskje har en venninne som gjør det? Dette er i mine øyne heeeelt unormalt for meg. Jeg har en bitte liten sminkepung og opp i der har jeg : 1 mascara(kjøper en ny annen hver mnd og kaster den gamle fort), 1 foundation men har egentlig to, den andre er blitt for lys nå, 1 concealer, øyenbrynsskygge med tynn kost, solpudder og kremrouge som jeg bruker på leppene og kinnbena når jeg har litt tid til overs. Tror faktisk aldri jeg har brukt øyenskygge. Skulle ønske jeg kunne droppe sminke helt men er så avhengig av mascara og concealer.

Men jeg bruker mer penger på klær da. Spesielt jakker. Har snart 200 jakker og får aldri nok.

Næææh, jeg jobber nok ikke med det :) Jeg tror min hording har sammenheng med at jeg en gang veide 150 kg og ikke drev med jenteting, ikke sminke, ikke klær etc. Og etter at jeg slanket meg har jeg blitt veeeldig utseendebevisst og kroppsfiksert. Det var verre før. Da kunne jeg ikke gå ut uten full sminke. Nå kan jeg finne på å dra på bensinstasjonen i joggebukse, søndagshår og ingen sminke. I fjor var sånt uaktuelt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et konservativt anslag på 500kr per jakke blir det jo HUNDRE TUSEN KRONER.

I JAKKER.

Ro deg ned a, kjekken! Blir nesten nødt til å fortelle fitnessbloggen om din urimelig store samling med kjoler om du fortsetter å gneldre på at andre har mange jakker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tenkte jeg at Afterall vant.

Helt til...

Hah, han er ganske kjekk i kjole da. Så det er ingenting å frykte, girls! Alt kler den smukke:rolleyes: Bare synd jeg ikke har bildebevis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Jeg har sykt lyst på en michael kors-veske, og betaler gjerne originalpris for den - meeen så fant jeg en ekte kors-veske en del billigere. Problemet er at jeg er lite keen på 500kr i toll

Noen måte jeg kan slippe det på? Be selgeren om å merke det som gave?

Noen her som bor i Sverige elns og vil motta for meg? hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får av en eller annen grunn ikke sitert, men FrkDiaz, fra forarbeidene:

"Framleieren må godkjennes av utleieren på vanlig måte, men godkjenning kan bare nektes dersom dette er saklig begrunnet i framleierens forhold."

Det vil sannsynligvis være snakk om forhold hos den du fremleier til som setter betalingsevne i tvil, brudd på eventuelle ordens-/ husregler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sykt lyst på en michael kors-veske, og betaler gjerne originalpris for den - meeen så fant jeg en ekte kors-veske en del billigere. Problemet er at jeg er lite keen på 500kr i toll

Noen måte jeg kan slippe det på? Be selgeren om å merke det som gave?

Noen her som bor i Sverige elns og vil motta for meg? hehe.

Spør om selger kan sette prisen under 1000,- og merke det som gave. Hvis det er en privatperson som selger pleier det gå ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får av en eller annen grunn ikke sitert, men FrkDiaz, fra forarbeidene:

"Framleieren må godkjennes av utleieren på vanlig måte, men godkjenning kan bare nektes dersom dette er saklig begrunnet i framleierens forhold."

Det vil sannsynligvis være snakk om forhold hos den du fremleier til som setter betalingsevne i tvil, brudd på eventuelle ordens-/ husregler osv.

Okei. Så lenge jeg finner en sikker betaler med gode referanser så burde det gå greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...