Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Takk for svar :) Gjelder for i morgen, men skal bare drikke vin så jeg tror det skal går bra. Har hørt så mye forskjellig, så jeg var litt usikker ;)

for å si det slik. det er MYE bedre å dra å trene dagen derpå istedetfor å synes synd i seg selv og dra å kjøpe fast food og smågodt fordi du rett å slett føler du trenger det. De fleste trenger seg ei treningsøkt spør du meg. alt blir så mye bedre etter ei god økt på gymmet. både fysisk og psykisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det er sant ;) Jeg vil trene i morgen, det var derfor jeg spurte egentlig. Fordi jeg har hørt at det ikke er noe vits, siden kroppen blir dehydrert og blablabla, men regner jo ikke med å drikke meg full ikveld, og da er det vel litt annerledes :)

Husk å dans mye i kveld da, en liten økt i seg selv det. Og drikk vann før du legger deg, så er du good to go i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man: myo-reps med hantler

Tirs: tung økt, "base". I og med at pull-ups er tunge nok for meg, så regner jeg det med som en tung økt :p

Repeat.

Jeg spurte uansett ikke om programmet mitt, men om den følelsen og det som skjer er en faktisk "legit rep failure" eller om det er en mental sperre. Jeg mener jeg brøt den mentalsperra hva gjaldt bein hvert fall. Jeg pusher gjennom det som før var "ikke faen om jeg klarer en rep til". Men da var det burn som stoppa meg. Med pull-ups, så har jeg ikke burn, men en slags svikt i krefter. Og da lurer jeg på: er det fordi jeg har pressa meg maks og det ikke er noe mer igjen, eller om jeg HAR noe igjen, men det er en mental sperre. Hvis det er #1 så er jeg fornøyd, men om det er det sistnevnte så er det noe jeg vil jobbe med.

Du har såpass "få" reps at det er ikke "burn" eller melkesyre som det egentlig er som stopper deg. Om du tester f.eks. 1 RM eller for den saks skyld 5RM så vil du ikke oppleve burn i den grad, men du vil likevel ikke klare mer enn 1 eller 5 reps. Rett og slett fordi du ikke er sterk nok.

Så om du ikke klarer den siste, selv om du prøver alt du har, så er det ikke mentalt med fysisk. Trenger ikke oppleve burn for å si at man når maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har såpass "få" reps at det er ikke "burn" eller melkesyre som det egentlig er som stopper deg. Om du tester f.eks. 1 RM eller for den saks skyld 5RM så vil du ikke oppleve burn i den grad, men du vil likevel ikke klare mer enn 1 eller 5 reps. Rett og slett fordi du ikke er sterk nok.

Så om du ikke klarer den siste, selv om du prøver alt du har, så er det ikke mentalt med fysisk. Trenger ikke oppleve burn for å si at man når maks.

aha, da er jeg med. Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja... Worst-case er vel at mangelen på rikelig oksygen fører til hjerteinfarkt. (og det kan jo gå begge veier igjen)

EDIT:

"Pregnant women are at a heightened risk for becoming anemic because of the stress that growing a fetus places on the blood. It is for this reason that doctors usually recommend that expectant mothers take iron and vitamin supplements, even if they are eating healthful diets. Women who are anemic during pregnancy often give birth to sickly, underweight babies, and may also experience a range of negative health consequences themselves. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja... Worst-case er vel at mangelen på rikelig oksygen fører til hjerteinfarkt. (og det kan jo gå begge veier igjen)

EDIT:

"Pregnant women are at a heightened risk for becoming anemic because of the stress that growing a fetus places on the blood. It is for this reason that doctors usually recommend that expectant mothers take iron and vitamin supplements, even if they are eating healthful diets. Women who are anemic during pregnancy often give birth to sickly, underweight babies, and may also experience a range of negative health consequences themselves. "

Ja.. det er det som er så rart at jeg ikke har merket noen tegn på det selv, men legen min sa at jeg burde ta jerntilskudd. Legen vet vel best, men jeg syns bare det er så merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det vært merkelig?

Som regel er ikke symptomene så voldsomt kraftige... og det at man gradvis blir mer og mer slapp er som regel ikke noe man kjenner lett :p

Du er gravid, og har litt lite jern. Da er det ikke så merkelig å skulle ta jerntilskudd.

Nei, ikke at jeg skal ta jern,men at jeg trodde jeg skulle merke mer til symptomene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinekjøtt, karbonadedeig, kylling osv blir ofte nevnt som sunn og proteinrik mat. Går svinekoteletter og hvalkjøtt under denne kategorien ?

Ja, hvorfor skulle det ikke det? Bare sørg for at svinekjøttet er nakkekotelett og ikke sommerkotelett(De smaker ikke langt på nær like godt), og at hvalen er fersk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke at jeg skal ta jern,men at jeg trodde jeg skulle merke mer til symptomene :p

Hadde, som tidlig tenåring, veldig lavt jern selv. Merka ingenting til det. Det var jo bare sånn jeg var. Trente latterlig mye kondisjon (skiskytter veit du), og følte jo generelt sett at alt var "riktig".

Begynte å ta jern. Kjente egentlig ikke store forskjellen. (bortsett fra at bæsjen blei grå... hurra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...