Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Så jeg satt og leste på se og hør (don't fucking judge me! :p ) og kom over en "artikkel" som nevnte noe som heter lipoglaze. Enkelt sagt så går det ut på å fryse fettceller sånn at de krystalliserer seg og dør. Deretter pisses dette ut etter et par måneder (pardon my french..). Er dette i det hele tatt mulig? Å drepe fettceller altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så jeg satt og leste på se og hør (don't fucking judge me! :p ) og kom over en "artikkel" som nevnte noe som heter lipoglaze. Enkelt sagt så går det ut på å fryse fettceller sånn at de krystalliserer seg og dør. Deretter pisses dette ut etter et par måneder (pardon my french..). Er dette i det hele tatt mulig? Å drepe fettceller altså..

http://www.northwestern.edu/newscenter/stories/2012/01/fat-cells-surgery-alam.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

I teorien kan man legge på seg 0.5kg muskelmasse i uken, ikke sant?

Så - om jeg trener bra styrke, og legger på meg opp mot denne vekten, men ikke over - er alt muskler? Eller kan det også være fett? Kommer dette an på hva jeg spiser(altså matvarene, vil jo være i overskudd.), eller hvordan jeg presser meg på trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet å trene beina ordentlig for ca 4 uker siden, og har i det siste opplevd mye syre i lårene under intensive fotball-økter. Har 2 dager bein i uka, og 3 fotballtreninger. Har aldri lagt merke til syre i lårene tidligere, og da var eneste treningen av beina interval + fotball. Kjenner jo at jeg har mer juice i løpingen, men masse syre er jo en uheldig bivirking...Er dette en midlertidig fase eller bare et produkt av for mye trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke dette så veldig mye med kosthold og trening, men jeg vil ikke lage en hel tråd for å spørre et spørsmål om leppestift.

Jeg leter etter en farge som ligner følgende farge på Selena Gomez. Any tips?

Selena+Gomez+Stars+Flaunt+Magazine+Issue+Party+F72fDeGUGMbl.jpg

Kicks har en leppestift som er veldig lik i fargen, selv om den kanskje er littegranne mattere enn denne. Fargen heter Black Caviar. I tillegg har vel nesten alle de mer eksklusive merkene en liknende farge :)

Jeg har også et dumt spørsmål... Jeg har prøvd å finne svar tidligere, men jeg klarer ikke helt å forstå det. Når trenger man å bruke belte? Og hvorfor? Kan man skade seg uten om man løfter tungt, eller er det for å prestere bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teorien kan man legge på seg 0.5kg muskelmasse i uken, ikke sant?

Så - om jeg trener bra styrke, og legger på meg opp mot denne vekten, men ikke over - er alt muskler? Eller kan det også være fett? Kommer dette an på hva jeg spiser(altså matvarene, vil jo være i overskudd.), eller hvordan jeg presser meg på trening?

Du vil mest sannsynlig ikke legge på deg 0.5kg muskelmasse i uken. Det er nok mulig for nybegynnere osv, men når man har trent en stund tror jeg ikke det er realistisk, og hvert fall ikke for jenter:) Jeg er fornøyd om jeg får til 3 kg i året:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke dette så veldig mye med kosthold og trening, men jeg vil ikke lage en hel tråd for å spørre et spørsmål om leppestift.

Jeg leter etter en farge som ligner følgende farge på Selena Gomez. Any tips?

Selena+Gomez+Stars+Flaunt+Magazine+Issue+Party+F72fDeGUGMbl.jpg

Jobber på Kicks, og det stemmer at vi har en leppestift i vårt eget merke som heter Black Caviar. Syns ikke fargen er så holdbar og sterk da men. Chanel har en matt leppestift som er identisk i fargen, og denne er suuuuuperholdbar. YSL har også en veldig lik, og Dior :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Kicks, og det stemmer at vi har en leppestift i vårt eget merke som heter Black Caviar. Syns ikke fargen er så holdbar og sterk da men. Chanel har en matt leppestift som er identisk i fargen, og denne er suuuuuperholdbar. YSL har også en veldig lik, og Dior :)

Kicks :love:

Takker for tipsene. Syns Black Caviar så en anelse lysere ut enn hva jeg egentlig er ute etter.

Bruker å være fornøyd med YSL og Dior (har ikke prøvd leppestiftene deres da..). Aldri prøvd Chanel sine produkter. Får se hva jeg har råd til etter jul :whistle: Blakk som e kjerkerotte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelen med 3x5 kontra 5x5? Jeg trener for tiden Stronglifts 5x5, men siden alle her inne ser ut til å sverge til Starting Strength, som er et 3x5-program med omtrent de samme øvelsene (og fordi jeg er lat), tar jeg tre sett per øvelse i stedet for 5. Kan jeg gjøre dette med god samvittighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Jeg bruker denne tråden for alt den er verdt, he-he.

Velikeholdet mitt skal være på omtrent 1900kcal - på dager der jeg ikke trener styrke, men f.eks løper intervaller, som i dag - skal jeg spise 1900kcal + de kcal jeg 'løp vekk' under økten? eller 1900kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...