Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

LeanMachine: Jeg har begynt å ta glute bridge i benpress-maskina jeg :p (Se bilde) Det føler jeg tar skikkelig! Tar også annenhver tå inn, tå ut. Svir, og trenger faktisk ikke mye vekt på. :)

Edit: 1571_leg_press_big_50096012e087c36927000072.jpg

Plasser bena dine på den gule plata, og ligg mer eller mindre på stolen (sett deg litt lenger frem), hold i håndtakene, og press så lang opp du klarer. Hold på toppen, gli sakte ned, men ikke helt ned på setet, og opp igjen.

Ja, det ser dumt ut. Men hvis det funker dritbra, og maskina er ledig ser jeg ingen spesiell grunn til å ikke bruke benpressmaskina til dette også.

Kan sikkert funke det, men trener bare hjemme så det kan nok bli litt vanskelig :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knebøy... En million ting som må korrigeres, men først og fremst: er dybden godkjent, eller mangler det noen cm der?

Snakker vi konkurransegodkjent dybde så mangler du litt. Hofteleddet skal være under kneleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det gjør det! Jeg får ta den bort og jobbe med å komme dypere!

Trenger ikke nødvendigvis å fjerne krakken. Selv om det er dybden du vil at vi først og fremst skal kommentere, så må jeg få si at du har knærne ganske drøyt langt forran tærne... Så hvis du bare setter deg litt mer bakpå, så vil dybden trolig være helt konge når du treffer krakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forsvant vel strengt tatt bildet, men utifra det jeg husker så var det vel lite som tilsa at du hadde beinene alt for nærme hverandre.

Sant, de fleste vil tjene på å stå litt bredere enn de vanligvis gjør... men det er vanskelig å si det fra et bilde som er tatt nesten perfekt rett fra siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med dette.Prøvde meg litt på goblet squat og knebøy inntil vegg i dag. Fant ut at det ble lettere å korrigere med bredere beinstilling, men hvor går liksom "grensen" for hvor bredt man kan stå? Det ble litt bredere enn skulderbredde ca.

Nå er ikke jeg noe flinkere enn at jeg holder på å finne ut hva som er best for mine stakkars knær. Men en av instruktørene hvor jeg trener sa jeg faktisk kunne prøve med en benstilling som er litt bredere enn skulderbredde, da jeg mistet ryggen litt nederst, noe som faktisk funket bra (y) det ble både tyngre og bedre for knærne mine med bred benstilling :)

edit: kan vell nevne at jeg kun kjører så bred benstilling til vanlig bøy, på front/goblet/osv har jeg beina smalere. Men bare å prøv litt forskjellig sier nå jeg, til slutt finner du ut hva som passer deg best! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge knærne peker vagt fremover, så er du strengt tatt innafor. (hvis de peker rett ut til henholdsvis din venstre og høyre side, så står du for bredt.)

Igjen, basert fritt fra hukommelsen, så har du ganske lange lår sammenliknet med leggene... og da er det naturlig at beinstilling må bli noe bredere enn med lange legger.

Sjæl står jeg iallefall aldri med knærne innafor skulderbredde... (selv med mine massivt brede skuldre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med dette.Prøvde meg litt på goblet squat og knebøy inntil vegg i dag. Fant ut at det ble lettere å korrigere med bredere beinstilling, men hvor går liksom "grensen" for hvor bredt man kan stå? Det ble litt bredere enn skulderbredde ca.

Kanskje spagaten er "grensa"? :p Neida, som beskrevet over så må du nok prøve deg fram for hva som fungerer for din kropp. Så lenge du varmer opp ledd og aktiverer muskulatur så kan du stå ganske bredt, jeg ble overrasket selv når jeg prøvde å se hvor langt jeg kunne bøye uten at det føltes jævlig og "farlig" ut.

Du kan også søke etter "wide stance squat" på google images, mange som har syk brei beinstilling, minner meg om horse stance i kung fu!! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...