Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

bøy 5 ganger i uken og markløft 3 ganger.

Forrige mengdeprogram var det 4 ganger bøy og 4 ganger markløft i uken.

Vil si jeg har gjennomsnittlig lengde på beina, armene er heller ikke særlig kort.

Får se om det løsner etterhvert. :)

Dietmar right? Blir 2x bøy og 1x mark på Sheiko, så bøyen min ligger milevis foran marken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LeanMachine:

"Medisinsk lystgass Yara Praxair er en medisinsk gass som brukes til smertelindring eller sammen med andre bedøvelsesmidler som en del av narkosen under operasjoner. Medisinsk lystgass Yara Praxair gis som inhalasjon. Når du inhalerer denne gassen vil du føle deg avslappet og søvnig, og det kan hende du sovner. Lystgass har også en smertestillende effekt. Effektene av lystgass skyldes at den påvirker kjemiske substanser i kroppen din som kalles nevrotransmittorer. Disse substansene regulerer våkenhet og smerteopplevelse."

(Kilde: http://www.yarapraxair.no/Global/Norway/Resept/pakningsvedlegg_med_lystgass.pdf)

Jeg hadde lystgass ved min første fødsel for mange herrens år siden. Husker best at ingen rundt meg skjønte hva jeg sa etterhvert...:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LeanMachine:

"Medisinsk lystgass Yara Praxair er en medisinsk gass som brukes til smertelindring eller sammen med andre bedøvelsesmidler som en del av narkosen under operasjoner. Medisinsk lystgass Yara Praxair gis som inhalasjon. Når du inhalerer denne gassen vil du føle deg avslappet og søvnig, og det kan hende du sovner. Lystgass har også en smertestillende effekt. Effektene av lystgass skyldes at den påvirker kjemiske substanser i kroppen din som kalles nevrotransmittorer. Disse substansene regulerer våkenhet og smerteopplevelse."

(Kilde: http://www.yarapraxair.no/Global/Norway/Resept/pakningsvedlegg_med_lystgass.pdf)

Jeg hadde lystgass ved min første fødsel for mange herrens år siden. Husker best at ingen rundt meg skjønte hva jeg sa etterhvert...:oops:

Takk :) Vurderer lystgass, men er ikke sikker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis aldri føda :p

Det har blitt brukt under keisersnittsoperasjoner, amputasjoner og transplantasjoner.

Hva jeg har eller ikke har gjort er irrelevant.

Men jeg har knust kneet, jeg har brekt leggen, ribbein, slått ut fortennene mine, brekt nesa tre ganger, blitt stukket med kniv og tråkka på LEGO. Jeg har noe erfaring med smerte.

Smerte er en blanding av den faktiske smerten, primært ved nociceptorer... og den forventede/opplevde smerten.

Ikke for å sammenlikne det med å føde, men forestill deg at du går på trynet på en løpetur i skogen... det gjør litt vondt, men alt er greit... Så kommer du hjem, og ser at du blør over hele låret og du har ei stor flenge i låret... Det kommer til å gjøre veldig mye mer vondt når du er oppmerksom på skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt brukt under keisersnittsoperasjoner, amputasjoner og transplantasjoner.

Hva jeg har eller ikke har gjort er irrelevant.

Men jeg har knust kneet, jeg har brekt leggen, ribbein, slått ut fortennene mine, brekt nesa tre ganger, blitt stukket med kniv og tråkka på LEGO. Jeg har noe erfaring med smerte.

Smerte er en blanding av den faktiske smerten, primært ved nociceptorer... og den forventede/opplevde smerten.

Ikke for å sammenlikne det med å føde, men forestill deg at du går på trynet på en løpetur i skogen... det gjør litt vondt, men alt er greit... Så kommer du hjem, og ser at du blør over hele låret og du har ei stor flenge i låret... Det kommer til å gjøre veldig mye mer vondt når du er oppmerksom på skaden.

Selvfølgelig, skjønte hva du mente ;) Er bare vanskelig å skulle beskrive den smerten man føler når man skal bringe et lite menneske inn i denne verden, uansett hva slags annen smerte man har opplevd før i livet. Det kan liksom ikke beskrives for man vet ikke hva man skal sammenligne det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i england fikk jeg den "glede" å oppleve simulere en time med ett av de strømbeltene man bruker. (hurra for sykepleier- og medisinstudentvenner)

Så, nei. Jeg har ikke opplevd det at det er et levende menneske, men smerten skal visstnok være forholdsvis lik.

Du får heller gå for orgasmefødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass! :D Haha.. Med førstemann fikk jeg lystgass. Endte opp med å sende melding til hele telefonlista mi for å fortelle hvor mye jeg likte lystgassen! Fnisa og lo og var generelt "full".

Andre gangen fikk jeg også lystgass (hadde tenkt å bare bruke det, men endte med hastekeisersnitt). Det var like morro som førstegang, men gubben var klok av skade og gjemte diskrè telefonen min :p

Når det gjelder smerte og fødsel, så kan det strengt talt ikke sammenlignes med noe som helst annet (og jeg har hatt mange forskjellige vondter), for man blir liksom kapslet inn i sin egen verden, ingenting slipper inn, og ingenting ut- du blir liksom smerten (klisje, jah).

Og ja, jeg svarer uten å ha lest mer enn den siste sida her! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et dumt spm til:

Hva gjør man feil hvis man ikke kjenner ettbeins glute bridge i rumpa, men mer forside\bakside lår? Gjelder forsåvidt all slags type glute bridge.

strammer ikke rumpa nok? Ikke god nok kontakt med sittemuskelen? (for øvrig mitt eget, medisinske navn på kroppsdelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kniper og strammer alt jeg kan jeg, og prøver å tenke STRAM RUMPA men det funker nada :p

hihi.. Høres ut som meg. "STRAM! KNIP!" Enda godt jeg er alene når jeg trener, hender tankene plutselig blir sagt høyt :p

Men da tror jeg ekspertene her inne må komme med svar, for da ble jeg blank ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi.. Høres ut som meg. "STRAM! KNIP!" Enda godt jeg er alene når jeg trener, hender tankene plutselig blir sagt høyt :p

Men da tror jeg ekspertene her inne må komme med svar, for da ble jeg blank ;)

Ja, jeg har tenkt at det kanskje er noe jeg gjør feil når jeg kniper og sånn men hvordan kan jeg knipe feil? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt at det kanskje er noe jeg gjør feil når jeg kniper og sånn men hvordan kan jeg knipe feil? o_O

Jeg har prøvd meg på litt pilates, og der sier instruktøren at man skal stramme, skyve rumpa fra deg, og så løfte, slik at man på en måte strekker korsryggen, om du skjønner. Da pleier jeg å kjenne det bedre enn når jeg bare kniper og løfter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel, ved ettbeins, så handler det, utifra min erfaring, om at man fokuserer mer på å presse seg selv bakover enn at ræva skal kjøres oppover. En slags motsats mot at man føler at foten sklir vekk, og da legger trykk på foten og presser bak... Følte til en viss grad at jeg fikk det til bedre da jeg sikra foten mot veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på litt pilates, og der sier instruktøren at man skal stramme, skyve rumpa fra deg, og så løfte, slik at man på en måte strekker korsryggen, om du skjønner. Da pleier jeg å kjenne det bedre enn når jeg bare kniper og løfter..

Ahaa, får prøve det i morgen da :cat: Hørtes logisk ut egentlig. Imens håper jeg på at noen eksperter kan svare på knipespm mitt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...