Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

går det ann å trene samme muskelgruppe to dager på rad?

ja, opptil 3 dager på rad om du vet hva du gjør. Det spørs på volumet og intensiteten din på den første dagen. Kjørte du 10-12 eller mer sett på f.eks bryst onsdag, ville jeg ikke kjørt høyt volum på bryst dagen etter.

MEN: er du nybegynner kan du med stor suksess trene samme muskelgruppe 2 dager på rad. Men som sagt, hold volumet nogenlunde fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan Starting Strength være et okey program for meg, selv om jeg ligger i kaloriunderskudd? Ut ifra hva jeg har lest om SS til nå legges det vekt på å spise mye, og helst i overskudd (om jeg har forstått det riktig), for å kunne øke relativt hyppig.

Må nevnes at jeg er nybegynner, så kanskje jeg klarer å øke litt i styrke selv om jeg ligger i underskudd?

Ja du blir absolutt å øke i styrke selv om du ligger i kaloriunderskudd :) Kaloriunderskudd eller ei, dette er et meget bra program for en nybegynner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Starting Strength være et okey program for meg, selv om jeg ligger i kaloriunderskudd? Ut ifra hva jeg har lest om SS til nå legges det vekt på å spise mye, og helst i overskudd (om jeg har forstått det riktig), for å kunne øke relativt hyppig.

Må nevnes at jeg er nybegynner, så kanskje jeg klarer å øke litt i styrke selv om jeg ligger i underskudd?

Du kommer garantert til å øke ganske betraktelig i styrke fort.

Forskjellen ved kaloriunderskuddet er hovedsakelig at du kommer til å stagnere mye raskere.

Så, nei... Du kommer per def ikke til å "følge programmet", men du kommer nok til å få gode resultater likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har et spørsmål angående et multi-treningsapparat fra TechnoGym. Det er mulig å stille inn på Power Mode. Hva vil det si?

Power Mode brukes ved eksplosive øvelser. Når du trykker inn den knappen, så vil du ikke få så mye slark på vaieren, men et jevnt drag, selv ved eksplosiv utførelse f.eks. ved spensthopp m/belastning osv. Om du ikke bruker power mode, så kan du kjenne det ved at når du gjør raske bevegelser så får du litt ujevnt belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeemm..... ei trenings-venninne av meg (ja faktisk venninne, ikke jeg selv :p ) lurte på om det var ok å trene bryst og rygg på økt? Hun lurte på om det kræsjet/ville ødelegge effekten av treninga med å kombinere øvelser der man drar til seg, med de der man dytter fra seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeemm..... ei trenings-venninne av meg (ja faktisk venninne, ikke jeg selv :p ) lurte på om det var ok å trene bryst og rygg på økt? Hun lurte på om det kræsjet/ville ødelegge effekten av treninga med å kombinere øvelser der man drar til seg, med de der man dytter fra seg??

Det fungerer tipp topp (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor noen har så mye bedre progresjon i knebøy kontra markløft?

Forrige mengdeprogram økte jeg 20kg i knebøy, men bare 10kg i markløft. Markløften og knebøyen begynner å bli farlig nær hverandre, og jeg vil gjerne holde markløften høyere enn bøyen.

Jeg har forholdsvis veldig lang rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvorfor noen har så mye bedre progresjon i knebøy kontra markløft?

Forrige mengdeprogram økte jeg 20kg i knebøy, men bare 10kg i markløft. Markløften og knebøyen begynner å bli farlig nær hverandre, og jeg vil gjerne holde markløften høyere enn bøyen.

Jeg har forholdsvis veldig lang rygg.

hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor noen har så mye bedre progresjon i knebøy kontra markløft?

Forrige mengdeprogram økte jeg 20kg i knebøy, men bare 10kg i markløft. Markløften og knebøyen begynner å bli farlig nær hverandre, og jeg vil gjerne holde markløften høyere enn bøyen.

Jeg har forholdsvis veldig lang rygg.

Hvor ofte bøyer du kontra marker i uka/måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte bøyer du kontra marker i uka/måneden?

bøy 5 ganger i uken og markløft 3 ganger.

Forrige mengdeprogram var det 4 ganger bøy og 4 ganger markløft i uken.

Da skal du jo i teorien ligge sånn ca. midt i mellom. Mulig du har litt kortere armer og kortere lårhals? :) Eller bare veldig bra genetisk anlagt til å bli sterk i knebøy!

Vil si jeg har gjennomsnittlig lengde på beina, armene er heller ikke særlig kort.

Får se om det løsner etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...