Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vet ikke om dette er et dumt spørsmål, og det er mange plasser de "svarer" på det er slike som på bildet jeg la ved.

Når og hvor og hvorfor bruker man belte?

For her om dagen fikk jeg høre fra en hvor jeg trener at jeg mer eller mindre kom til å knekke ryggen og dø hvis jeg ikke brukte belte under markløft, trodde selvfølgelig dette var broscience, men en hel del andre broes kom og støttet opp under det, så da må det jo være rett.

La forresten merke til at det var enklere å løfte med det, men skal jeg bruke det på andre øvelser også?

Hvorfor?

Takk for svar.

post-29406-1444096234381_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette er et dumt spørsmål, og det er mange plasser de "svarer" på det er slike som på bildet jeg la ved.

Når og hvor og hvorfor bruker man belte?

For her om dagen fikk jeg høre fra en hvor jeg trener at jeg mer eller mindre kom til å knekke ryggen og dø hvis jeg ikke brukte belte under markløft, trodde selvfølgelig dette var broscience, men en hel del andre broes kom og støttet opp under det, så da må det jo være rett.

La forresten merke til at det var enklere å løfte med det, men skal jeg bruke det på andre øvelser også?

Hvorfor?

Takk for svar.

De som løfter med belte pleier som regel å bruke dette på de tyngre løftene, persforsøk etc. Dette fordi at det er lettere å dytte mot noe håndfast, enn å dytte mot luft. Beltr skal hjelpe magemusklene kunne dytte bedre ifra, og følgelig støtte opp ryggsøylen bedre.

Å knekke ryggen og dø kommer nok heller fra årevis med crappy teknikk med for tunge vekter enn ved å la være å bruke belte. Jeg løfter ihvertfall uten belte, og jeg drar nå over 150kg uten å dø av det.

I bunn og grunn er valget ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Alle som kan matte, plz hjelp.

Derivasjonsoppgave:

f(x) = 5/6x^2

(skråstreken er egentlig et brøktegn.)

Jeg kommer bare frem til at det er 5*1/6x^2 --> 6x^-2 ---> -12x^-3 --> 1/12x^3

Men svaret skal bli - 5/3x^3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som kan matte, plz hjelp.

Derivasjonsoppgave:

f(x) = 5/6x^2

(skråstreken er egentlig et brøktegn.)

Jeg kommer bare frem til at det er 5*1/6x^2 --> 6x^-2 ---> -12x^-3 --> 1/12x^3

Men svaret skal bli - 5/3x^3

d/dx(f(x)) = d/dx(5/(6 x^2))

f'(x) = d/dx(5/6 x^2))

f'(x) = (5 d/dx (1/x^2))/(6)

d/dx(x^n) = n x^(n-1), og n = -2: d/dx(1/x^2) = d/dx(x^(-2)) = -2 x^(-3):

f'(x) = (5 (-2)/x^3)/6

f'(x) = -5/(3 x^3)

Burde jeg heller fokusere på eksamen, ja? Men jeg satser heller på å få likes på forumet. Viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...