Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Men hvorfor er de ubrukelige?? Eller hva er det som gjør at de er ubrukelige?

Hvis de er det, så hvorfor har typiske "byggergym" som bla ProGym de?

Jeg har akkurat byttet over til ProGym, og derfor sett og prøvd en for første gang.. Greit det ser snålt ut, men kjente det jo godt på utsiden av stumpen og innsiden av lårene..

The adductor/abductor machine: a scam aimed at women | Fit and Feminist

Fornøyelig lesning :p

Men ja. Grunnen er for å tiltrekke jenter som forbinner det at man "kjenner det", med at ting er effektivt.

Det er en idiotsikker maskin som alle kan føle at "brenner", og så har man også saueflokkprinsippet

På samme måte som mange jenter som er nye i styrketreninga føler at det er lite effektivt siden de ikke har svetta så mye som de har gjort når de bare jogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herrefred. Du har garantert ikke lagt på deg om du har gått ned i vekt samtidig som du er gravid. Slutt og stress. Nyt livet og drit i å veie deg de neste månedene.

Emm det er hos legen jeg veier meg da, ikke hjemme. Må jo det hos legen. Og nei jeg stresser ikke med noen verdens ting, jeg har ikke tenkt å gjøre noe med det, men jeg ønsker fortsatt et svar på det dumme spørsmålet jeg spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vill gjetting tilsier nok at du ikke har lagt på deg mye fett. Kan også virke som om du overdriver litt hvor fort man mister muskelmasse.

Har nok større tro på at det er hormonelt og medfølgende uvant vannbinding. :)

Det kan godt hende, jeg har ikke peil på hvor lang tid sånt tar, har kanskje noe med følelsen å gjøre når man over tid mister styrke og ikke trener så ofte som man pleier. Kanskje i mitt eget hode.

La oss satse på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit spørsmål, men må bare spørre:)

Jeg logger mat i myfitnesspal, og lurer på at når jeg da logger trening så får jeg mer å gå på når det gjelder kcal.

Skal jeg fremdeles holde meg til mine 1900, eller kan jeg da spise mer! Skal ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har prøvd å finne ut hva det kan være, men hva??? Får ta meg en runde å se. Jeg skal liksom ikke ha noe jeg er allergisk mot heller, det har jeg testet... Men who knows.

Tror det er vanskelig for oss å svare spesifikt på det siden vi (mest sannsynlig i allefall) ikke har vært inne i bolig din og det rommet. :p Håper du finner ut av det etterhvert. Kanskje det er en blomst eller noe der inne :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser jeg sjelden potetgull og sjekker innholdsfortegnelse, men er Pringles så usunt?

52g karbs hvorav 3 er sukker

30g fett hvorav 5 er mettet

Er det bare saltet som er usunt, eller er det fritert/varmebehandlet eller noe som gjør det ugunstig, og hvordan stiller det seg til andre potetgulltyper?

Oddis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noe av styrken jeg opparbeider meg i beinpress kunne overføres til knebøy? På mark og benk har jeg fin progresjon, men knebøy står bom fast. Skyldes nok mye teknikk, men også at jeg er skammelig svak, tror jeg.

Så: kan jeg få bedre utbytte av knebøy ved å trene litt beinpress ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noe av styrken jeg opparbeider meg i beinpress kunne overføres til knebøy? På mark og benk har jeg fin progresjon, men knebøy står bom fast. Skyldes nok mye teknikk, men også at jeg er skammelig svak, tror jeg.

Så: kan jeg få bedre utbytte av knebøy ved å trene litt beinpress ved siden av?

Muskler som er sterke i en sammenheng, vil som regel være sterke i andre sammenhenger og, om de er like nok.

F.eks vil personer som har bra benkpress, ha gode forutsetninger for å raskt bli sterke i militærpress,da armene brukes rimelig mye i begge øvelser og sterke armer ett sted vil være positivt det andre stedet og.

Men en må også huske på at knebøy er veldig teknikkbasert; er ikke teknikken din god kan det fort sette stopper for ellers god trening,selv om du har styrke nok

.Ikke ulikt det å være knallsterk i lår og rumpe men samtidig markløfte med stanga en meter ut ifra kroppen.

Vil det hjelpe knebøyen din å være sterk i benpress? Jo det er nå absolutt mulig. Men jeg ville også anbefalt å legge inn litt ekstrafokus på dynamisk oppvarming og teknikkterping. Har du mulighet til å ta en video neste gang du knebøyer,så kloke hoder her inne kan komme med innspill til mulige forbedringspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...