Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Blond og svart?? hehe... det er vel heller mer at det ble litt for mørkt sist jeg farget det og vil gjerne ha det litt lysere brunt.. Jeg har aldri hatt blondt hår.. Men denne gangen ble det nesten sort, og jeg trives best med brunt hår.. Og hvorfor må en ha samme hårfargen hele livet?? Kjedelig syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blond og svart?? hehe... det er vel heller mer at det ble litt for mørkt sist jeg farget det og vil gjerne ha det litt lysere brunt.. Jeg har aldri hatt blondt hår.. Men denne gangen ble det nesten sort, og jeg trives best med brunt hår.. Og hvorfor må en ha samme hårfargen hele livet?? Kjedelig syns jeg :)

Du kan ta avfarging først, for så å farge det i ønsket nyanse etterpå. Eller du kan lysne litt med bleiking, for så å farge det etterpå. Eller du kan ta mange, supertynne striper i hette og lysne bare bittelitt, da får du myket opp det harde uttrykket som det mørke håret gir, og du rekker å venne deg til litt lysere hår. Om 2 mnd kan du evt ta flere striper om du ønsker det. Det skal mye til for at håret ikke blir litt påvirket av det, men når det er snakk om å kanskje lysne 2-3 nyanser, er det heller ikke nødvendig i bleike i hjel håret først. Avfarginga, som nevnt først, fjerner bare den kunstige tilsatte pigmenteringen, mens bleiking lysner både ettervekst og resten, og kan derfor bli mer ujevnt. Uansett, frisøren som ordner deg bør ta hensyn til at fargen sitter bedre i spissene og må derfor behandle spissene først for å unngå at du ender som en stripete, hjemmebleika fjortisutgave av deg selv. :)(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hvorfor er enkelte a-mennesker og andre b-mennesker? Er dette for det meste genetisk, eller handler det om andre faktorer også? Kan man gå fra å være a-menneske til b-menneske?

Hvorfor har man mindre behov for søvn jo eldre man blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg farge det lysere da? Må jeg ikke bleke og så farge? det er så mørkt nå, nesten sort.. :|

Jeg kjøpte ColourB4 på ebay for å få vekk gammel farge og det funket veldig godt! Etterpå farget jeg håret i en annen lys farge, for den fargen jeg fikk etter avfargingen var ganske blass.

Colour B4 Extra Hair Colour Remover | eBay

Jeg har kort hår, så det holdt med en pakke. Har du langt, ville jeg gått for to. Og den funker ikke på henna-farget hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette spørsmålet har jeg egentlig gruet meg litt til å stille, men. Hvor starter man etter deload?

Si man har stagnert på 50 kg i en random øvelse noen uker, tar en deload-uke hvor man enten lar helt være å trene eller bare trener 1-2 lette økter. Hvor begynner man igjen etterpå da? Der man slapp, på 50 kg, på 52,5 kg, eller på 35 kg, for å "gradvis bygge seg opp igjen" og håpe at neste gang man stagnerer så er det på f.eks. 60kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at jeg allerede vet svaret på dette spm, men jeg spør forde:

Jeg har i løpet av de siste mnd gått ned en 2-3 kilo, og føler generelt sett at jeg har lagt på meg fett tross vektreduksjonen. Har jo besøk av en mini i magen, så har kjent på kroppen at jeg hverken kan trene like hardt som jeg pleier, eller har like bra ordentlig matlyst, og det blir derfor endel, pr definisjon, usunn mat. Er det bare at jeg ikke har trent like hardt som jeg pleier og har spist annerledes som gjør at det har 'lagt seg fett' på meg, eller er det helt naturlig at det legger seg litt ekstra når man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er de ubrukelige?? Eller hva er det som gjør at de er ubrukelige?

Hvis de er det, så hvorfor har typiske "byggergym" som bla ProGym de?

Jeg har akkurat byttet over til ProGym, og derfor sett og prøvd en for første gang.. Greit det ser snålt ut, men kjente det jo godt på utsiden av stumpen og innsiden av lårene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...