Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen som vet selve formelen for å finne ut hvor mye fett, protein, karbo etc hver person skal ha ut av pr kg-kroppsvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Er det noen som vet selve formelen for å finne ut hvor mye fett, protein, karbo etc hver person skal ha ut av pr kg-kroppsvekt?

Det er vel ingen formel på akkurat det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen formel på akkurat det ?

Kanskje ikke en direkte formel som er 100 % spot on, men jeg mener å huske at det har vært postet tidligere som gir deg i hvertall en forslag til hvor mye du skal ha av de ulike næringsstoffene i forhold til pr kg av kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Kanskje ikke en direkte formel som er 100 % spot on, men jeg mener å huske at det har vært postet tidligere som gir deg i hvertall en forslag til hvor mye du skal ha av de ulike næringsstoffene i forhold til pr kg av kroppsvekt.

Det eneste jeg husker er :

Diett:

1,5-2,5g protein pr kg kroppsvekt

1g fett pr kg kroppsvekt

resten karbs

Uten diett:

1-2g protein pr kg KV

1G Fett pr kg KV

resten karbs..

Tror det avhenger iså fall av hvilken diett man er på, kroppstype/reaksjoner osv..

Men selvfølgelig, kan hende jeg tar heelt feil her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Siden det er lov å stille dumme spm her og jeg sikkert er noe naiv: doper "alle" fitness/bodybuildere seg?

Spørs jo hvilket nivå du snakker om her :)

Classic? Junior? pallplass? europa? nordisk? VM/EM? athlethic fitness? osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvilket nivå du snakker om her :)

Classic? Junior? pallplass? europa? nordisk? VM/EM? athlethic fitness? osv osv...

Hm, jeg er ganske grønn på dette ;-) tenker først og fremst på de som stiller i NM. De ulike kategoriene har jeg ikke greie på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Hm, jeg er ganske grønn på dette ;-) tenker først og fremst på de som stiller i NM. De ulike kategoriene har jeg ikke greie på...

NM i hva? athletic fitness? Junior kroppsbygging? damer? menn? Classic bodybuilding? bikinifitness? :)

Men etter hva jeg har hørt/lest på forumer. Så i vanlig kroppsbygging type classic osv.. Så mener flertaller at for å komme på pallplass så må det nok noe mer enn "kylling og ris" til ja.. Desverre, noen sier imot dette..

Det er en evig rundgang, så noe klart svar får du nok aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å bli lysere i håret? Jeg er brunette til vanlig, har nå farget håret mørk mørk brunt i et halvt års tid tenker jeg, og vil gjerne bli lysere igjen.. Er dette mulig på en måte uten at man ødelegger håret totalt? Har mistet en del hår allerede pga slanking, vil ikke gjøre det enda mer slitt og jævlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... vil tro du iallefall kan farge det noen nyanser lysere :) Eller så kan du jo (virker veldig tungvint, men) farge etterveksten i mørk glansvask, så vil det jo vaskes bort når det lysere har vokst langt nok ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg farge det lysere da? Må jeg ikke bleke og så farge? det er så mørkt nå, nesten sort.. :|

Gå til frisør! Dæven, anbefaler ingen å gå løs på avfarging/blondering av mørkt hår selv. Jeg ble nesten hvit i etterveksten, lysere blond, blond, gul, orange, rød-orange, rød-brun, brun... så ut som et fargekart! Gå til frisør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...