Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

byttet ut fettet, slik at det blir mer oppi? ;)

Jojo, men om du klemmer safta av en kokos så blir det jo ikke mer protein i den :p

Må vel være noe sånn som at de har klemma ut fettet sånn at det er plass til mer oppi sånn at det blir mer "konsentret" ja :p

Tro hva de gjør med overskuddsfettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jojo, men om du klemmer safta av en kokos så blir det jo ikke mer protein i den :p

Må vel være noe sånn som at de har klemma ut fettet sånn at det er plass til mer oppi sånn at det blir mer "konsentret" ja :p

Tro hva de gjør med overskuddsfettet?

ja, det var det jeg mente ;) Nei, det vet jeg ikke! Regner med de har noe å bruke overskuddet på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager kesam 12 gram protein pr hundre gram

Vaniljekesam 6,1 gram protein pr hundre gram

Kesam 6 og noe gram protein pr hundre gram

Hva har de putta i den magre kesamen for at det skal bli dobbelt så mye protein i den?

Det lurer jeg og på! Skulle akkurat til å kjøpe Vanlijekesam i går faktisk, men "måtte" legge den tilbake til fordel for Mager kesam da jeg så at proteininnholdet bare var halvparten:( Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
:)

Er ikke absolutt alt som kommer opp der da, så er lurt å følge litt ekstra med rundt omkring allikevel om man vil ha med seg alt :p

Men det stod jo utrolig mye der egentlig :p Regner med at høst konkurransene ikke er bestemt enda, at det er derfor de ikke står oppført ;) Jeg tenkte ikke på å sjekke på den siden en gang jeg:blush::rofl: Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg og på! Skulle akkurat til å kjøpe Vanlijekesam i går faktisk, men "måtte" legge den tilbake til fordel for Mager kesam da jeg så at proteininnholdet bare var halvparten:( Merkelig...

Bare å putte vaniljeprotein eller vaniljestang i den magre kesamen så slipper du den kjipe naturellkesamsmaken :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette spørsmålet passer nok best inn her: Er beinpressen på noen måte en pekepinn på hvor mye man klarer på knebøy?

Mje, og ettersom det er evig stor forskjell mellom de ulike benpressmaskinene, egner de seg dårlig til sammenligning også.

Der jeg trente før tok jeg lett 120 kg i benpress, og klarte ikke knebøy. Her jeg trener nå tar jeg 70 kg benpress og 70 kg i knebøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har vel ingen konklusjon, for det står begge deler over alt på nettet. Noen mener det er en muskel med fire selvstendige "hoder" som kan belastes ulikt, mens andre mener det er en muskelgruppe.

Men Healthline var det eneste stedet jeg fant faktisk sa noe om denne "usikkerheten" om det var en muskel eller en muskelgruppe, og forklarte hvorfor:

"Contrary to some popular belief, the quadriceps is not a muscle. It is a group of muscles located in the front of the thigh, and it also goes by the name quadriceps femoris. The Latin translation of "quadriceps" indicates "four headed," as the group contains four separate muscles. Three of those muscles include the vastus lateralis, medialis and intermedius. Each of the vastus muscles originates on the femur bone and attaches to the patella, or kneecap. The three vastus muscles are also partially covered by the rectus femoris, which also attaches to the patella. However, unlike the vastus muscles, the rectus femoris inserts into the hip bone. As a whole, the quardriceps are served oxygenated blood from the lateral femoral circumflex artery and its branches. Also, the muscle group is innervated by the femoral nerve and its subsequent branches. The muscle groups assist in extending the knee. Since it used often for walking, running and other physical activities, the quadriceps are prone to injury involve strain, tears and other damage."

Om det er en side man kan ta seriøst skal ikke jeg påstå for sikkert. Men de har et "panel" av flere leger, og jeg regner med at det er de som faktisk har skrevet denne informasjonen. De andre som eide Healthline var stort sett direktører og investorer...

Er ganske sikker på at dette stemmer ja! Vi har hvertfall lært at quadriceps består av 4 muskler. De tre vastus musklene pluss rectus femoris. De har bare felles tilheftning på tibia( via patella). Til sammenlikning betyr triceps tre hoder, men den regnes som én muskel pga her er de forskjellige delene mindre adskilt enn det som er tilfellet ved quadriceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...