Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 råe egg

2 dl melk

1 stk stor banan

+ blender

Smaker melk og banan... du kjenner ikke eggsmaken... jeg looover!!

Takk! Har testa med 1 egg før, hehe, skal prøves med 5. Må nok bytte til vanilje soyamelk da, magen min hater ren melk.:)

Hva med å ha peanøttproteinpulver eller sjokolade proteinpulver oppi med kanel? Sjokomelk <3 Hadde helt glemt ut cocosa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har testa med 1 egg før, hehe, skal prøves med 5. Må nok bytte til vanilje soyamelk da, magen min hater ren melk.:)

Hva med å ha peanøttproteinpulver eller sjokolade proteinpulver oppi med kanel? Sjokomelk <3 Hadde helt glemt ut cocosa!

Her er det bare å kjøre på :) mixe prøve å feile og finne gulloppskrifter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig BCAA, og hva er det godt for? Er det noe alle som trener burde ta?

BCAA står for branched chain amino acids (på norsk; forgreinede aminosyrer). BCAA består av tre ulike aminosyrer leucin, isoleucin og valin (leucine, isoleucine, og valine på engelsk).

Disse aminosyrene "hører sammen" (chain/forgreinet) og er viktige for muskeloppbyggig og brukes ofte som et tilskudd for å hindre muskelnedbrytning - kort fortalt.

BCAA finner man naturlig i matvarer med protein, noen mer enn andre. Man trenger ikke BCAA i tilskuddsform og det kan ikke erstatte proteiner i kosten da det mangler en del andre essensielle aminosyrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BCAA står for branched chain amino acids (på norsk; forgreinede aminosyrer). BCAA består av tre ulike aminosyrer leucin, isoleucin og valin (leucine, isoleucine, og valine på engelsk).

Disse aminosyrene "hører sammen" (chain/forgreinet) og er viktige for muskeloppbyggig og brukes ofte som et tilskudd for å hindre muskelnedbrytning - kort fortalt.

BCAA finner man naturlig i matvarer med protein, noen mer enn andre. Man trenger ikke BCAA i tilskuddsform og det kan ikke erstatte proteiner i kosten da det mangler en del andre essensielle aminosyrer...

Du kan gjerne høre noen si at de får ekstra pump og bedre økt pga bruk av bcaa..om det er vitenskapelig kan jeg ikke si noe på, men jeg bruker iallefall bcaa under treningsøkt og etterpå. Har til og med funnet en som smaker godt! Woho! Litt dyr da..

Link til den jeg bruker:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/bcaa-xplode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne høre noen si at de får ekstra pump og bedre økt pga bruk av bcaa..om det er vitenskapelig kan jeg ikke si noe på, men jeg bruker iallefall bcaa under treningsøkt og etterpå. Har til og med funnet en som smaker godt! Woho! Litt dyr da..

Link til den jeg bruker:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/bcaa-xplode

Fins det ikke både bedre og billigere BCAA? For det va jammen drit dyrt! :p Tenkte å kjøpe noe selv om ikke så lenge, men pokker asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne høre noen si at de får ekstra pump og bedre økt pga bruk av bcaa..om det er vitenskapelig kan jeg ikke si noe på, men jeg bruker iallefall bcaa under treningsøkt og etterpå. Har til og med funnet en som smaker godt! Woho! Litt dyr da..

Link til den jeg bruker:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/bcaa-xplode

Får man pump av BCAA? Jeg trodde det var kreatin man helst fikk pump av jeg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fins det ikke både bedre og billigere BCAA? For det va jammen drit dyrt! :p Tenkte å kjøpe noe selv om ikke så lenge, men pokker asså.

Joda, og som DukeNukem sier; du MÅ ikke ha bcaa. Jeg liker det. Og av de jeg har testet så er jeg mest fornøyd med det jeg linket til. Det smaker faktisk godt!!! Ingenting annet jeg har testet smaker så godt som det, de fleste må jeg holde pusten mens jeg putter det inni munnen, men dette kan jeg blande ut i drikkevannet og så smaker det faktisk godt. Jei!

Og det varer rimelig lengre enn bcaa i pilleform :p. Men som sagt, du MÅ ikke ha. Hadde du studert i trondheim kunne du fått smakt det jeg har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man pump av BCAA? Jeg trodde det var kreatin man helst fikk pump av jeg :p

Tja, som sagt, jeg gjentok bare det jeg har hørt fra andre. Og om det er placebo-effekt vet jeg ikke? Jeg mener jeg merker forskjell, men ikke sånn amagad, wow. Men at det har en effekt tror jeg. Men igjen; kan jo hende det bare er fordi jeg tror det skjer :p. Burde kanskje starte på kreatin..for å se om jeg merker noe da. Har jo en boks stående hjemme..synes bare det er så stress de første dagene når man nå ta det fire-fem ganger til dagen :p

Men ang pump av BCAA tror jeg man må høre med noen som har prøvd det litt lenger enn meg. Jeg har prøvd det jeg linket til kun i dag og et annet ett noen uker..sååå...ja...jeg har definitivt ikke noe fasit her :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...