Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Siden dette er tråden for dumme spørsmål, regner jeg med at det bare er å kjøre på;

hva er egentlig forskjellen på en styrkeløfter og en som prøver å bygge muskler??

Regner med at du mener bygge muskler som i å få større muskler, øke volum. Da kjører man flere repetisjoner enn om man vil øke i styrke.

En styrkeløfter trener for å bli sterkest mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det nulltoleranse for doping i konkurranser innen kroppsbygging i Norge? Blir utøverne grundig testet, eller er doping noe man ser mellom fingrene på? Jeg spør av ren nysgjerrighet.

Det er ingen testing i kroppsbygging i Norge eller i Verden generelt. MEN det finnes egne forbund som tester for dop og har nulltoleranse. Men hvem som bruker preparater og hvor mye de tar vet vi jo ikke, så man bør være ganske forsiktig med å anklage folk for doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et oppfølgingsspørsmål. Hva er grunnen til at man ikke gjør tester? Ville ikke dette bidra til å gi idretten økt anseelse og aksept? Kroppsbyggermiljøene ville vel bli mindre uglesett dersom det fantes strenge dopingtester? Er holdningen den at doping bare er en del av gamet? Jeg snakker ikke om enkeltpersoner her, og anklager dermed ingen for doping. Jeg vet også at det finnes flere utøvere som fronter antidoping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg et oppfølgingsspørsmål. Hva er grunnen til at man ikke gjør tester? Ville ikke dette bidra til å gi idretten økt anseelse og aksept? Kroppsbyggermiljøene ville vel bli mindre uglesett dersom det fantes strenge dopingtester? Er holdningen den at doping bare er en del av gamet? Jeg snakker ikke om enkeltpersoner her, og anklager dermed ingen for doping. Jeg vet også at det finnes flere utøvere som fronter antidoping.

Bodybuilding og Strongman er kanskje de 2 sportene folk flest assosierer med doping. Grunnen til at de ikke tester er vel rett og slett fordi begynner man å teste forsvinner alle Stjernene i gamet og sporten er ikke like tiltrekkende å se på lengere. Jeg er ikke for doping og har aldri brukt noen preparater selv, men jeg ser ikke poenget med å klage på kroppsbyggerne, de jobber hardere enn alle og de er de personene med sykest kostholdregime i verden. I tillegg så hvis doping er lovelig så konkurerer vel alle på samme premiss?

Jeg trur Jay Cutler feks driter i at det sitter folk hjemme og kritiserer han for at han bruker dop og ler av dem hele veien til banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007
Alle bodybuildere doper seg. men i styrkeløft i norge er det i hvert fall masse tester, NM i benkpress i fjor ble alle testet

"Alle" er vel å ta litt hardt i ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm:) Vanskelig å tro på at "alle" doper seg :) Skal ikke dra alle under samme kam har jeg lært :D

Det lærte i grunn jeg også ;) Men leste en annen plass at det var umulig å hevde seg i toppen uten doping.. Sååe begynner jo å lure da hvem som har rett.. :p

Er det egentlig noen som vet om det virkelig er så utbredt i proffmiljøet med konkurranser osv eller er det mer hipp som happ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...