Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hihi neida :p mente kopp ja ;) Har drikki 2 kopper :D

Er det forresten mye i suketter? Sånn ca 6 pr kopp :oops::rofl:

0 kalorier

Er det forresten noen som veit hva jeg skal trykke på når ordene liksom deler seg og merker seg selv?

F.eks skrev jeg over her kalorier. Det blir ka lo ri er, også merker den teksten. Funker ikke å trykke på INSERT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette kalorimaset (sorry jeg bringer det opp igjen). Føler jeg trykker maten i trynet. Spist over 2000 kcal idag, og ja, for meg er det mye mat så er vanskelig å vende seg til. Hvorfor går man ned i vekt på mer mat egentlig i motsetning til for lite mat (som kan få kroppen til å lagre fettet om du trener for mye)?

Noen erfarne jenter her inne som også føler at maten tyter ut ørene deres noen dager? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang dette kalorimaset (sorry jeg bringer det opp igjen). Føler jeg trykker maten i trynet. Spist over 2000 kcal idag, og ja, for meg er det mye mat så er vanskelig å vende seg til. Hvorfor går man ned i vekt på mer mat egentlig i motsetning til for lite mat (som kan få kroppen til å lagre fettet om du trener for mye)?

Noen erfarne jenter her inne som også føler at maten tyter ut ørene deres noen dager? :p

Ligger i genene våre. Dårlige tider så er kroppen så flott at den prøver å holde på det den har, musklene er dog uheldigvis populært for kroppen å bryte ned, samt fett selvfølgelig. Så derfor ligger man høyere, både for å holde opp forbrenninga og for å unngå å minste muskelmasse.

Er også her den berømte "spisedagen/oppkarbinga" kommer inn. Når vektnedgangen stopper opp, hjelper det å ha en kveld hvor man feks spiser 1000kcal ekstra i karbs (rene karbs, veldig lite fett i dette tidsrommet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Jeg får ikke til å bruke løftestopper. Kjøpte Casall.. men de er så tykke og lange! Jeg har til og med sett på "how to use" på youtube, men jeg får det ikke til. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg burde få dette til liksom:p. Men nå er de mer i veien enn hjelpsomme, er hovedsaklig kun markløft jeg trenger dem til. Men nå blir det sånn 2 cm tjukt lag med stoff før jeg treffer stanga, så det var svært lite hjelpsomt. Det må da være en enklere måte å bruke dem..eller bedre løftestropper?

*dritt* :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Jeg får ikke til å bruke løftestopper. Kjøpte Casall.. men de er så tykke og lange! Jeg har til og med sett på "how to use" på youtube, men jeg får det ikke til. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg burde få dette til liksom:p. Men nå er de mer i veien enn hjelpsomme, er hovedsaklig kun markløft jeg trenger dem til. Men nå blir det sånn 2 cm tjukt lag med stoff før jeg treffer stanga, så det var svært lite hjelpsomt. Det må da være en enklere måte å bruke dem..eller bedre løftestropper?

*dritt* :p

Har selv casall sine stropper... ja dem er litt lange... men du trenger ikke å rulle alt på :p ruller du alt på en plass eller ruller du bortover slik at det ikke blir flere lag? trikset er å rulle bortover slik at det ikke ser ut som ein teiprull :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette spørsmålet overgår alle dumme spørsmål.

Regner dere med vekten av stangen? Når man sier at man f.eks. tar 50 kg i knebøy, og stangen f.eks. veier 10 kg, betyr det at man har 40 kg i vektskiver og 10 kg i stangen, eller har man 50 kg i vektskiver og driter i vekten av stangen?

Det var sikkert sykt dårlig forklart, men... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette spørsmålet overgår alle dumme spørsmål.

Regner dere med vekten av stangen? Når man sier at man f.eks. tar 50 kg i knebøy, og stangen f.eks. veier 10 kg, betyr det at man har 40 kg i vektskiver og 10 kg i stangen, eller har man 50 kg i vektskiver og driter i vekten av stangen?

Det var sikkert sykt dårlig forklart, men... :p

Man regner MED stang og skiver. altså en total;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Jeg får ikke til å bruke løftestopper. Kjøpte Casall.. men de er så tykke og lange! Jeg har til og med sett på "how to use" på youtube, men jeg får det ikke til. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg burde få dette til liksom:p. Men nå er de mer i veien enn hjelpsomme, er hovedsaklig kun markløft jeg trenger dem til. Men nå blir det sånn 2 cm tjukt lag med stoff før jeg treffer stanga, så det var svært lite hjelpsomt. Det må da være en enklere måte å bruke dem..eller bedre løftestropper?

*dritt* :p

Det holder å snurre rundt stanga én gang. Du trenger ikke å surre rundt til reima er "brukt opp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv casall sine stropper... ja dem er litt lange... men du trenger ikke å rulle alt på :p ruller du alt på en plass eller ruller du bortover slik at det ikke blir flere lag? trikset er å rulle bortover slik at det ikke ser ut som ein teiprull :p

Det holder å snurre rundt stanga én gang. Du trenger ikke å surre rundt til reima er "brukt opp".

Jeg skal prøve i dag, igjen. Men jeg får ikke til å feste de ordentlig rundt håndleddene heller, hvordan gjør dere dette? Jeg har sett på x antall filmer nå at man skal tre greia gjennom løkka og så skal den rundt håndleddet (ofc) og så skal enden ligge gjennom håndflaten med tommelen (skjønner dere hva jeg mener?) og da er problemet at stroppen faktisk er litt for bred :p Jeg får egentlig ikke så god plass til det som skal ligge med tommelen..

Er det meninga at casall sine skal ligge like pent som i denne filmen? For jeg har ikke en eneste mulighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette spørsmålet overgår alle dumme spørsmål.

Regner dere med vekten av stangen? Når man sier at man f.eks. tar 50 kg i knebøy, og stangen f.eks. veier 10 kg, betyr det at man har 40 kg i vektskiver og 10 kg i stangen, eller har man 50 kg i vektskiver og driter i vekten av stangen?

Det var sikkert sykt dårlig forklart, men... :p

Normalen er også at stanga veier 20 kg :) Så hvis du har 50 kg i vektskiver blir det jo at du løfter 70 kg. Løfter du 50 kg har du lagt på 30 kg i tillegg til stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...