Gå til innhold

Jibber

Medlemmer
  • Innholdsteller

    160
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hm dette er gruppen for (olympisk) vektløfting, mulig moderator kan flytte tråden for deg:)
  2. Trege drag for teknikk? Øke styrke? Interessant! Ikke kjørt det før.
  3. kjøpte adipower på fighter butikken i Oslo. Fikk studentrabatt mot stud.bevis. Kanke huske om det var 10 eller 15%
  4. Hehe, blir vel curls før rykk da. Hørt at svære biceps er way to go for eksplosiviteten i siste draget;)
  5. Kunne vært interresant å se hvordan dere trener:) Kjører noe slik selv: Alternerer dag 1 og 2. 4økter i uka Dag 1 Rykk Støt Overstøt/ pressvariant Bakbøy Chins Dag2 Rykk Støt Press Frontbøy Ro øvelse Kjører 531 på press og bøy. Blir mest teknikktrening på rykk og støt enda. Slenger inn litt mage/hamstringstrening nå og da. Må bli litt mer strukturert der Kommer etterhvert til å kjøre standard russisk bøyprog (9 uker i stedet for 6) Hvordan trener dere vektløfting ?
  6. Er faktisk ganske enig med Glenn Pendlay som sier at crossfit er det beste som har skjedd vektløfting i nyere tid.
  7. Hehe, hvis folk hadde visst hvor mye værre det er på sykehus, gamlehjem, andre offentlige institusjoner ville ikke dette sett så ille ut
  8. Synes vektløfting bør få egen gruppe her på forumet siden crossfit, styrkeløft og fitness allerede har fått det.
  9. Samme her, tights og behagelig t skjorte når jeg trener olympiske løft. Ofte og knevarmere om jeg føler for det
  10. Takker! Kommer nok til å kjøre drag med lettere belastning. Har kjørt markløft en del år så føler styrken holder greit enda. Må terpe mer på å treffe de forskjellige posisjonene, særlig i rykk. Takk for svar!
  11. Ang markløft og vektløfting. Etter at jeg startet med vektløfting har jeg aldri kjørt markløft. Kjørt det mye før, nå kun drag. Ser folk gjør litt forskjellig, men på generel basis, anbefales markløft? Har hørt noen si at tung markløft kan ta vekk litt av eksplosiviteten og derfor ikke gjør det, samt at hoftene får kjørt seg nok i rykk og støt.
  12. Takk! Setter virkelig pris på alle svar, selv om de er på generelt grunnlag. Var det jeg var ute etter:) kan si at jeg sliter mest med rykk, blir ofte styrkerykk. Sliter med å komme meg ned og under stangen. Må nok bli mer stabil i bunnposisjon, føler meg ikke komfortabel der, kan lett miste balansen. Kan filme en gang, så blir det kanskje lettere å se hva som må jobbes med. Takk for svar igjen!
  13. Blir vel mer som en plan da. Har ikke behov enda for et program med antall kilo som skal løftes hvert sett osv. Kunne likegodt stått 15-20min med rykk feks. Trener kun med lette vekter for å bedre teknikken. Hørte med Oslo atletklubb, de tok visstnok ikke inn folk akkurat nå. Ellers så har jeg vært i kontakt med en gjeng som prøvde å få støtte til å starte en vektløfterklubb her i Oslo, men den planen gikk litt skeis. Ellers trener jeg for det meste på egenhånd. Tenkte mer på noen generelle retningslinjer for hva en nybegynner bør gjøre. Hvilke øvelser føler du må være med? (på generelt gru
  14. Takker! Er som sagt ikke så nøye når det kommer til antall reps/sett på oly.øvelsene. Tar akkurat det litt på feelingen. Teknikken er viktigst å få på plass. Men bør nok implementere overstøt den ene dagen ja! Takk for kjapt svar
  15. Hei! Har 4-5 økter i uka hvor to av disse er vektløfter dager. Vil kanskje gå over til et rent vektløfter program etterhvert, men akkurat nå trives jeg med to dager. Har de siste 4-5mnd kun trent teknikk og med lette vekter. Har dette oppsettet: Dag 1 Rykk 1x5 Vending fra heng under knær 1x5 Press Wendler 531 periodisering Bakbøy Wendler 531 periodisering Dag2 Støt 1x5 Rykk fra heng under knær 1x5 Pressvariasjon Frontbøy varierer mellom høy og lavrep Ser det OK ut? Bør jeg begynne med rykk /rykkvariasjon hver gang? Bør jeg bytte ut press den ene dagen med overstøt/ vari
×
×
  • Opprett ny...