Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er hvertfall et dumt spørsmål, men tanken slo meg i går! Er det noen risk med å ta med proteinpulver på ferie (fly)? Ikke at det er ulovlig, men at de begynner å stresse på flyplassen om de ser pulver :p Gidder ikke ta med hele boksen, den tar jo halve kofferten, så må tømme det i en pose eller noe og det kan kanskje se litt rart ut...

vet ikke om du har fått svar.. men nei, null stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah , spm mitt passer nok inni denne tråden ...

Hva er forskjellen på muskelvekst og fitness ?:huh:

Man kan jo velge på loggen , og ja.. derav spørsmålet Burde jeg bli litt flau nå? :D

Her lurer jeg og litt.... Hvordan trener man for å holde seg til fitness og ikke bli større? En leser hele tiden at man skal trene tungt og spise mat! Er selv endel markert og fått høre at jeg må holde meg som nå og ikke bli større :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en på treninga i dag mente man får bred midje og "utover"-mage av å trene tung markløft.. trenger dette nødvendigvis å stemme?

http://fitnessbloggen.no/9-myter-trening/

MYTER: Markløft gjør at midja di bli større

Feil! For noen er det viktigere å finne gode unnskyldninger for å droppe de tunge og effektive baseøvelsene. En av dem er at markløft (og knebøy) gjør midja di større. Det viktigste for størrelsen er genetikken din. Hvordan du er bygd er avgjørende. Det handler også om det visuelle inntrykket. Er du smal over ryggen og ikke har noe særlig muskler på utsiden av låret, vil også midja se større ut.

Markløft og andre tunge baseøvelser gjør det enklere å ha progresjon. Med progresjon følger økt styrke, økt fettforbrenning og en enklere vei til lavere fettprosent og -smalere- midje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Jeg trodde man måtte ha slike ting oppi orginalbeholder eller whatevs?

Nei..står vel ingen plass at man må ha det? :huh:

tenker du i forhold til toll eller sikkerhetskontroll? går bra uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..står vel ingen plass at man må ha det? :huh:

tenker du i forhold til toll eller sikkerhetskontroll? går bra uansett :)

Vet ikke helt hva du vil kalle det for, men hvis de åpner kofforten sin ser en pose med pulver. Du sier det er proteinpulver, noe som det mest sansynlig er, så de spør om type osv. og klarer du å svare tilfredsstillende på det så går det nok fint tror jeg(mener i hvertfall jeg har sett noen tollkontroller på tv der dette skjedde). For folk som ikke klarer å navngi det korrekte navnet mener jeg bare de kaster det, eller i så fall spør om de kan få sjekke det opp(noe som kommer til å ta tid, noe du ikke har hvis det er en mellomlanding :p). (Litt mangen but if's her). Har man det i den orginale beholderen så mener jeg de spør deg om hvordan det ser ut, samt sjekker om dette stemmer ovenens med det de vet. Så er det liksom "ok, greit". Selvfølgelig så er den pose-situasjonen mer beregnet på få tilfeller der man krysser landegrenser.

Kan fint hende jeg bare ha innbillet meg alt dette da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være noe stort problem.. du er ikke den første som kommer med proteinpulver i pose for å si det sånn :p

hvis tollerne tror det er noe annet enn proteinpulver tar de å undersøker pulveret .. og finner da fort ut hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man "trene vekk puppene" ved å trene tungt i benk? En kompis av meg påstår dette hardnakket. Skal sies at jeg ikke har all verden å skryte av i utgangspunktet og at det derfor ikke kan bli noe særlig mindre, men lurer likevel :)

Senker du fettprosenten så er vel puppene utsatt siden dem består av blant annet fettceller... Dette er det andre som kan bedre enn meg... Men det kommer jo litt igjen ann på hvor mye fett du har ellers på kroppen... håper du ble litt klokere av den vimsete forklarinen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Senker du fettprosenten så er vel puppene utsatt siden dem består av blant annet fettceller... Dette er det andre som kan bedre enn meg... Men det kommer jo litt igjen ann på hvor mye fett du har ellers på kroppen... håper du ble litt klokere av den vimsete forklarinen min...

At puppene kan bli mindre dersom fettprosenten senkes vet jeg, men ut fra måten han formulerte seg på virket det som om benk kan gjøre at man blir mer flatbrystet utelukkende ved å trene styrke (ikke senke fettprosenten). Uansett er ikke å gi opp benk noe alternativ :) Takk for svar en lørdagsnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på funksjonellmat.no, def innes det massevis av gode, sunne(re) oppskrifter på julekaker - jeg har prøvd blant annet serinakakene, som ble superfine :) Siden Pappa har diabetes har jeg stadig bakt sukkerfribakst til jul, og det finnes mange fine oppskrifter på nett. Kokosboller står jo nevnt over her, og det er veldig greit - lite fett og kalorier. I en stor, vanlig kokosbolle med sukker er det ca. 50 kcal :)

Ellers pleier jeg ofte lage marsipan av mandelmel, sukrin, eggehvitte og mandelessens - veldig godt :)

Ellers er jo frukt fint da, eller å knekke nøtter :)

Jeg hørte at kcal i et eple og en kokosbolle var lik og lo kjempe høyt. Så kommer jeg her og ser at det visst nok er sant? :o Gikk på diett og fant ut at et medium norsk eple inneholder 66kcal. Kan noen forklarte meg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen testing i kroppsbygging i Norge eller i Verden generelt. MEN det finnes egne forbund som tester for dop og har nulltoleranse. Men hvem som bruker preparater og hvor mye de tar vet vi jo ikke, så man bør være ganske forsiktig med å anklage folk for doping.

For ordens skyld, så bør det nevnes at dette er feil. Det foretas i hvertfall så vidt meg bekjent dopingtester på EM i kroppsbygging, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at kcal i et eple og en kokosbolle var lik og lo kjempe høyt. Så kommer jeg her og ser at det visst nok er sant? :o Gikk på diett og fant ut at et medium norsk eple inneholder 66kcal. Kan noen forklarte meg dette?

Kokosboller kommer i mange størrelser, men det er ikke så usannsynlig at en kokosbolle "bare" inneholder 66 kcal. De er, etter det jeg vet, laget på blant annet eggehviter og gelatin ("innmaten"). Begge de ingrediensene inneholder ikke så mange kalorier. I tillegg har du sikker merket hvor lett en kokosbolle egentlig er, så det er også mye luft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål fra newbie coming up:

Kan noen gå igjennom hva de forskjellige musklene er, for jeg leser så mye om "hamstring", "lats", "traps" og alle mulige ord som aldri i verden hadde blitt godtatt på wordfeud hvertfall. Soo.. hva er hva? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...