Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Et dumt spørsmål til, mens jeg likegjerne er i gang. Jeg så at man kunne få loggboken sin under avataren ved å gå inn på personlige detaljer. So I did.. men hva skal jeg skrive inn i Loggbok-boksen? Prøvde å kopiere linken, men den var ikke "valid" vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dumt spørsmål til, mens jeg likegjerne er i gang. Jeg så at man kunne få loggboken sin under avataren ved å gå inn på personlige detaljer. So I did.. men hva skal jeg skrive inn i Loggbok-boksen? Prøvde å kopiere linken, men den var ikke "valid" vettu.

hmm.... jeg har bare link direkte til side 1 på min loggbok... klipp å lim :p gjorde ingeting spess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting funker foreløpig. Det står at det ikke er i riktig format? (Jeg prøvde å skrive inn adressen som kommer opp på browseren (?er det det det heter? haha.. den adressen med http: osv hvertfall.) Hvilket format er de ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

muscle-anatomy-chart.jpg

Det er sikkert ikke viktig, men jeg tar det med likevel. En del av de navnene som står der er forkortelser og/eller en samlebetegnelse på flere muskler.

F.eks. quadriceps står for quadriceps femoris som er en samlebetegnelse på fire muskler foran på låret. Disse musklene heter; vastus lateralis, vastus intermedius, vastus medialis og rectus femoris.

Men det finnes også flere muskler på låret i tillegg til de fire som inngår i quadriceps.

Anatomi <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke viktig, men jeg tar det med likevel. En del av de navnene som står der er forkortelser og/eller en samlebetegnelse på flere muskler.

F.eks. quadriceps står for quadriceps femoris som er en samlebetegnelse på fire muskler foran på låret. Disse musklene heter; vastus lateralis, vastus intermedius, vastus medialis og rectus femoris.

Men det finnes også flere muskler på låret i tillegg til de fire som inngår i quadriceps.

Anatomi <3

Haha, noen som har gjort leksa si! Vurderte først å liste opp alle etter navn, men det er ikke ofte du hører folk sier de har "trent abdomnials'a hardt i dag" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du om noen gode øvelser for å bygge store ansiktsmuskler? Jeg er spesielt interessert i å forbedre zygomaticus minor :p

Hvis du skal ha store ansiktsmuskler, så ville jeg i hvert fall trent zygomaticus major fremfor zygomaticus minor :p

Huff nei, thihi, nå tror jeg vi må komme oss back on track. Eller on topic som det kanskje er litt mer kjent som ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke viktig, men jeg tar det med likevel. En del av de navnene som står der er forkortelser og/eller en samlebetegnelse på flere muskler.

F.eks. quadriceps står for quadriceps femoris som er en samlebetegnelse på fire muskler foran på låret. Disse musklene heter; vastus lateralis, vastus intermedius, vastus medialis og rectus femoris.

Men det finnes også flere muskler på låret i tillegg til de fire som inngår i quadriceps.

Anatomi <3

Da vil jeg bare pirke... M. quadriceps femoris er bare én muskel. Quadri = fire, ceps = hoder. På samme måte som bi = to ceps =hode. Biceps er bare én muskel, men består av to hoder. Den fremre lårmuskelen består altså av fire hoder, men er bare én muskel. De ulike hodene kan riktig nok stimuleres ulikt slik at det ene hodet overutvikles i forhold til de andre, men still...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...