Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Æsj! Hvorfor har unger kosekluter? Noe så uhygiensk! Og når den blir borte, hvem er det krise for egentlig, foreldrene eller barnet? Og hvorfor har 3-4 år gamle barn SMOKK?

Jeg innser at jeg ikke har barn og ting er forferdelig enkelt i min verden :p

Er vel ikke noe mer hygienisk med f.eks bamser. Er lettere å vaske en klut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Hvorfor har unger kosekluter? Noe så uhygiensk! Og når den blir borte, hvem er det krise for egentlig, foreldrene eller barnet? Og hvorfor har 3-4 år gamle barn SMOKK?

Jeg innser at jeg ikke har barn og ting er forferdelig enkelt i min verden :p

Er jo bare å vaske den, skjønner ikke problemet. Her har tvillingene hver sin sjiraff som jeg slenger inn på 60-90grader i maskina, alt etter som. Holdt i snart 4 år

Tuttegreiene skjønner ikke jeg heller - er vel foreldre som ikke gidder å ta kampene

En bakterieklut gjør jo at ungen får sterkere immunforsvar....æh...ikke sant?

Stemmer. Jo mer skitne og uhygeniske ungene er , jo bedre immunforsvar. Det flyter her hjemme - derfor de nesten aldri er syke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo bare å vaske den, skjønner ikke problemet. Her har tvillingene hver sin sjiraff som jeg slenger inn på 60-90grader i maskina, alt etter som. Holdt i snart 4 år

Tuttegreiene skjønner ikke jeg heller - er vel foreldre som ikke gidder å ta kampene

Stemmer. Jo mer skitne og uhygeniske ungene er , jo bedre immunforsvar. Det flyter her hjemme - derfor de nesten aldri er syke;)

Men...HVORFOR? Hvorfor skal de ha koseklut? Hvorfor sette himmel og jord i bevegelse om den er borte? Tipper det er mammaen og pappaen som må ha den, ikke barna:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...HVORFOR? Hvorfor skal de ha koseklut? Hvorfor sette himmel og jord i bevegelse om den er borte? Tipper det er mammaen og pappaen som må ha den, ikke barna:p

Haha, føler meg litt truffet her! Brukte aldri smokk, men hadde koseklut til jeg var 7 år :p Jeg sov i en babyseng med trekk i stoff fra Liberty (britisk, tror jeg, og veldig mykt og fint), og begynte visstnok umiddelbart å bruke trekket som koseklut. Og da var det gjort. Fikk en stoffbit som koseklut, og tenker jeg ble mye lettere å ha med å gjøre da ;) Det hjalp også på å bytte til større seng! Men da jeg som fireåring ble operert for en kjertelgreie på halsen og kosekluten forsvant, da satte jeg hele Ullevål på hodet på jakt etter "tosetluten" (far måtte til og med lete i operasjonstøyet). Mens alle andre barna på samme avdeling var operert for mandlene og smilte tappert uten å snakke, skrek jeg (som var operert utenpå halsen) for full hals etter kosekluten og lagde rabalder :blush: Far måtte hente en ny hjemme, men det var ikke tilstrekkelig fordi den luktet for nytt :rolleyes: Så, ja. Jeg valgte forsåvidt å ha koseklut selv ved å ta sengeforet (skal sies at både lillebror og lillsøster gjorde det samme), og det var vel forsåvidt jeg som ville ha den. Og som satte himmel og jord og det som var i bevegelse for å få tak i den! Og mor og far kjempet en tapper kamp før jeg innså at jeg var for gammel (de siste årene hadde jeg den bare om natta, i det minste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage ostekake for første gang som ikke er Toros 1-2-3 kake. Hvor mye gelatin (gelatinplater) trenger jeg å ha i fyllet? Tenkte 3dl kremfløte, noen dæsjer sukker, 400 g vaniljekremost og 100 g hvit sjokolade. Skal spise alt alene, så den må bli perfekt.

Og hvordan får jeg gelatinplatene oppi fyllet uten å måtte ha med veldig mye vann samtidig? Lol, jeg er n00b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...HVORFOR? Hvorfor skal de ha koseklut? Hvorfor sette himmel og jord i bevegelse om den er borte? Tipper det er mammaen og pappaen som må ha den, ikke barna:P

1. Av mine 4 er det 2som har brukt kose/bamse klut. Det begynte allerede på sykehuset når de var knøtt og de la kosen over øynene når de sku sove for å gjør det mørkere ( var sånn det så ut hvertfall og det er akkuratdet samme de gjorde når de sov på dagtid/gjør nå på kvelden)

2. Aldri blitt borte. Heller aldri vært noe problem om kosen var i vaskemaskina eller gjenglemt i barnehagen over helga.

3. Mmhm.. Jeg bruker selv øyenbind når jeg sover på dagtid etter nattevakt, låner gjerne en kos innimellom, men jeg MÅ ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

160kg i mark, og hvor lenge har du kjørt det sier du?

2x50kg MP checking in.

er nok forbi "talent" selv, 24 år med 155 1RM og er 10 kilo mer BW,

Kameraten min på 19 derimot, han har aldri trent markløft gjort øvelsen et par ganger, men han har vell aldri kjørt den tungt før.

NB! dette var uten belte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok forbi "talent" selv, 24 år med 155 1RM og er 10 kilo mer BW,

Kameraten min på 19 derimot, han har aldri trent markløft gjort øvelsen et par ganger, men han har vell aldri kjørt den tungt før.

NB! dette var uten belte

Jeg vil si det er ganske bra. Husk at belte ikke automatisk hjelper noen. Selv er 1RM min på 165kg uten belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...