Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Disse tacokrydder posene fra santa maria etc, er de fulle av skvip eller hva synes folk om det? Bruker det på så godt som alt kjøtt jeg lager med unntak av kylling og fisk (karbonadedeig, strimlet svinekjøtt avogtil kylling). Lenge siden jeg leste hva det inneholdt, men mener å huske at det ikke var så ille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tacokrydder posene fra santa maria etc, er de fulle av skvip eller hva synes folk om det? Bruker det på så godt som alt kjøtt jeg lager med unntak av kylling og fisk (karbonadedeig, strimlet svinekjøtt avogtil kylling). Lenge siden jeg leste hva det inneholdt, men mener å huske at det ikke var så ille

Ikke vet jeg hva de inneholder, men faen så dyre de er i forhold til å bare hive spisskummen på kjøttet... Smaker det samme! Så i bunn og grunn kjøper man porsjonspakker med spisskummen til en dyr penge.. Sånn ser jeg på det iallefall.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tacokrydder posene fra santa maria etc, er de fulle av skvip eller hva synes folk om det? Bruker det på så godt som alt kjøtt jeg lager med unntak av kylling og fisk (karbonadedeig, strimlet svinekjøtt avogtil kylling). Lenge siden jeg leste hva det inneholdt, men mener å huske at det ikke var så ille

myye sukker og salt i de!

kjør heller på med lik mengde paprika og spisskummin typ 1-2 SS

løkpulver, hvitløkspulver, oregano og litt salt og chili. ( typ 1 ts av de tre første, salt etter smak )

så har du tacokrydder som smaker supert, billigere blir det og ;)

gjelder for 400 g kjøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tacokrydder posene fra santa maria etc, er de fulle av skvip eller hva synes folk om det? Bruker det på så godt som alt kjøtt jeg lager med unntak av kylling og fisk (karbonadedeig, strimlet svinekjøtt avogtil kylling). Lenge siden jeg leste hva det inneholdt, men mener å huske at det ikke var så ille

Det er 100 kalorier i en sånn pose.

Mye salt er ufarlig for friske folk, og 5-10 gram druesukker ser jeg heller ikke problemet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uhm, jeg bare lurte på hva som er sunnest av knekkebrød og vanlig brød?

Har alltid hørt at knekkebrød er sunnere, men på mylog.no så står det at brød har flere kalorier?

Jeg sjekka ut mange av knekkebrødene til Wasa, og noen av de inneholder 120 kalorier mer per 100 g enn brødet jeg spiser. Godt og grovt havre fra mesterbakeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man holder den fast, hvordan kan den rulle av?

Nå vet ikke jeg helt sikkert, men det er jo logisk at den hvertfall er mer stabil når du ikke bruker den.

Jeg er enig med Espen. Ser ikke for meg noen ta 200kg i bøy for å prøve med det på. Prøver å holde musklaturen der stangen skal være tight ---> ingen vits. Dessuten er ikke knebøy noe grepstrening, i hvertfall ikke for meg. Mesteparten av "grepet" er jo basert på "tightening" av bakredel av rygg. Hendene "er bare der".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka ut mange av knekkebrødene til Wasa, og noen av de inneholder 120 kalorier mer per 100 g enn brødet jeg spiser. Godt og grovt havre fra mesterbakeren.

Mmm, ja det kommer sikkert ann på hva slags sort man spiser + at knekkebrødene veier mye mindre enn brødskiva, så antall kalorier pr. enhet blir jo mindre for knekkebrød, men man må jo somregel ha dobbelt så mange knekkebrød som skiver for å bli mett da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

m24,vekt 75 ish kilo179cm. Har vært på kcal underskudd siden starten av november(vært på 1500-1900kcal avrage). Trener Phat og har hatt økning, kæssa har blitt større, økt endel i styrke og alt har vært tipp topp, men de siste par dagene har jeg kjent meg for jævli, hadde en liten opptur i går før trening, drakk en cola og wienerbrød. prøvde å karbe opp i går, spiste 2500kcal med 300g karbs, men kjenner meg bare værre i dag. pause i treningen, spise mer ? what to do ?

kutt til 139kcal om dagen i 5-7uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sent 80 tallet fikk jeg endel emnehefter på toppidrettsenteret, deriblandt om kosthold.

Der stod det at 1 gram glykogen binder 2,7g vann, og1 gram fett binder 1g vann.

Vedr fett, dette burde da tilsi at for å gå ned 1kg kroppsvekt via fettforbrenning så trenger en å forbrenne ca 4500kcal... eller?

Ser at det i poster her inne nevnes at for å brenne 1kg fett så må en brenne av ca 7000ckal, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...