Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Skulderpress med stang:

På torsdag løftet jeg kun stang (den er 20 kg), det var veldig tungt. I dag var ikke 20 kg stang ledig, så tok den på 12,5 kg og la på 5 kg på hver side. Vekten ble da 22,5 kg. Dette var også tungt, men gikk bedre enn med 20 følte jeg.

Mitt dumme spørsmål: er det progresjon, eller blir vektfordelingen annerledes når 10 kg av vekten er på sidene :p ? Nesten flaut å spørre, men kanskje vektbalansen blir annerledes… ? Jeg er jo klar over at 22,5 kg er 22,5 kg uansett hvor på stanga det er altså :p (og ja, vekta står på stengene, og PT sa sist hva de forskjellige stengene veide)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulderpress med stang:

På torsdag løftet jeg kun stang (den er 20 kg), det var veldig tungt. I dag var ikke 20 kg stang ledig, så tok den på 12,5 kg og la på 5 kg på hver side. Vekten ble da 22,5 kg. Dette var også tungt, men gikk bedre enn med 20 følte jeg.

Mitt dumme spørsmål: er det progresjon, eller blir vektfordelingen annerledes når 10 kg av vekten er på sidene :p ? Nesten flaut å spørre, men kanskje vektbalansen blir annerledes… ? Jeg er jo klar over at 22,5 kg er 22,5 kg uansett hvor på stanga det er altså :p (og ja, vekta står på stengene, og PT sa sist hva de forskjellige stengene veide)

Ingen praktisk betydning. Du har blitt sterkere! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt spm nr 1: hvor foroverbøyd skal man være i foroverbøyd roing?

Dumt spm nr 2: jeg har problematiske knær, og bruker stortsett alltid knebind når jeg trener. Vil det kunne føre til at muskulaturen rundt knærne blir svakere, slik at jeg bør trene uten knebind noen ganger? (Hvis ja, har noen tips til hvilke øvelser som er snille mot knærne?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hva i all verden heter denne på norsk?! :bored:

Kommer ikke så langt med cruces con polea når jeg skal skrive på norsk...

[ATTACH=full]74878[/ATTACH]

Er vel cable cross på engelsk, så kabelkryss om du skal være skikkelig norsk? :p Aner ikke om den har et "offisielt" norsk navn, jeg har i alle fall alltid sagt cable cross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det et lite profilbilde av meg sammen med profilbilde til ttådstarter? Er forøvrig kun en tråd det gjelder (creepy på tening). Håper ikke det er en sammenheng... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...