Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

jeg bare tenkte generelt

Det har litt å si, du har ingen øvregrense for hvor mye karbonadedeig du kan spise, heller ingen nedre. Så det kan jeg ikke svare på uten å vite hva du egentlig tenker på ved "for mye"? altså, for mye i forhold til hva? Totalt kalori inntak? Forstoppelse? Generelt rødt kjøtt? Det blir litt som å spørre "har jeg drukket for mye vann i dag?" eller "er 4 appelsiner for mye?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Push-up (på kne) 10 rep

RKC Planke så lenge jeg klarer

Rygg-ups 10 rep (2 opp, 1 til høyre, 1 til venstre = 1 rep)

Hipthrust 20 rep

Glute bridge 20 rep

Bulgarsk utfall 15 rep

Superdog 10 rep

Knebøy 15

Sit-ups 25 rep (med 2 sek hold hver 2.)

Noen øvelser jeg pleier å ta, følger listen, går ganske rett på uten pause mellom. Går gjennom listen 1 eller 2 ganger, burde kanskje være mer?

Mitt forslag er at du bytter ut push-up på kne med vanlige push-ups, men hvis det blir for tungt så kan du evnt. minske belastningen ved å ha hendene på f.eks en step eller noe som er enda høyere. På denne måten vil det være lettere for deg enn vanlige push-ups, men du aktiverer fremdeles kjernemuksklene dine. Når man kjører push-ups på knærne vil man i mye mindre grad bruke kjernen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er at du bytter ut push-up på kne med vanlige push-ups, men hvis det blir for tungt så kan du evnt. minske belastningen ved å ha hendene på f.eks en step eller noe som er enda høyere. På denne måten vil det være lettere for deg enn vanlige push-ups, men du aktiverer fremdeles kjernemuksklene dine. Når man kjører push-ups på knærne vil man i mye mindre grad bruke kjernen :)

Tusen takk! Skal prøve det :) Målet er å klare vanlige push-ups, men klarer ikke det foreløbig... Får prøve med en forhøyning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drar/presser usymmetrisk i løft som militæpress, mark og benk, hva ville du gjort av følgende:

1. Lettere vekter flere reps?

2. Flere set med lavere vekt samme rep?

3. Lavere vekt, færre set og lavere rep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du drar/presser usymmetrisk i løft som militæpress, mark og benk, hva ville du gjort av følgende:

1. Lettere vekter flere reps?

2. Flere set med lavere vekt samme rep?

3. Lavere vekt, færre set og lavere rep?

Funnet en vekt der jeg løfter riktig bygget på ut i fra dette. Hvordan i helsikken løfter man usymmetrisk i mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, si det. Hvis jeg kjører supinert med venstre får jeg forbanna vondt i høyre del av ryggen, ikke hvis jeg kjører "omvendt". Drar skeivt antar jeg, selv om PT-gjengen på 3T ikke klarer å gi noe pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, si det. Hvis jeg kjører supinert med venstre får jeg forbanna vondt i høyre del av ryggen, ikke hvis jeg kjører "omvendt". Drar skeivt antar jeg, selv om PT-gjengen på 3T ikke klarer å gi noe pekepinn.

Har du forsøkt å kompensere ved å flytte på grepet "bortover"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...