Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mja, jeg tror jeg har ett snev av krystallsyken som gjør at jeg fortsatt er ganske svimmel.

Dessuten har jeg influensa og har tante rød på besøk, så jeg har hatt en skikkelig deilig dag:finger: (y):dead:

On another note er jeg skikkelig dårlig og jeg vil bare krasje i nærmeste godterihylle. jeg har derfor bestemt meg for å oppkarbe.

Jeg er ikke flink på å oppkarbe, og jeg orker ikke koke ris eller poteter.

GÅR HVETEBOLLER BRA?? HVOR MANGE KALORIER?

ahh;) krystallsyken ja:p

Høres ut som noen faktisk har en værre dag enn meg, ikke ille :D hah:p Håper helga di blir finfin da:)

jojo..ta 1kg potet..kutt opp i potetbåååtæææær, sleng på litt krydder og olje..30min i mindten av ovnen (200-225grader)..MMmm masse karbs! Bollær er jo bare luft!=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, jeg tror jeg har ett snev av krystallsyken som gjør at jeg fortsatt er ganske svimmel.

Dessuten har jeg influensa og har tante rød på besøk, så jeg har hatt en skikkelig deilig dag:finger: (y):dead:

On another note er jeg skikkelig dårlig og jeg vil bare krasje i nærmeste godterihylle. jeg har derfor bestemt meg for å oppkarbe.

Jeg er ikke flink på å oppkarbe, og jeg orker ikke koke ris eller poteter.

GÅR HVETEBOLLER BRA?? HVOR MANGE KALORIER?

Du er syk, ekstra hormonell,med all den ekstrabaggasjen det medfører, krystallsyk(i all verden er det for noe?), og er skikkelig dårlig. Det er helg. Trenger du virkelig flere grunner til å gi beng i diettråd og isteden forsøke å ta PR i kos og helgehygge? :)

Apropos oppkarbing er det nå mye carbs i Freia=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er syk, ekstra hormonell,med all den ekstrabaggasjen det medfører, krystallsyk(i all verden er det for noe?), og er skikkelig dårlig. Det er helg. Trenger du virkelig flere grunner til å gi beng i diettråd og isteden forsøke å ta PR i kos og helgehygge? :)

Apropos oppkarbing er det nå mye carbs i Freia=p

:D:playful::love:

MJA, man har jo ett mål man bare har to måneder på seg til å nå da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er syk, ekstra hormonell,med all den ekstrabaggasjen det medfører, krystallsyk(i all verden er det for noe?), og er skikkelig dårlig. Det er helg. Trenger du virkelig flere grunner til å gi beng i diettråd og isteden forsøke å ta PR i kos og helgehygge? :)

Apropos oppkarbing er det nå mye carbs i Freia=p

Jaja, du fikk vilja di :p

200 gram smågodt og en bolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det i denne tråden selv om det kanskje finnes bedre steder å spørre; kjæresten til søster mener at proteinpulver er oppskrytt og at mesteparten "kommer ut igjen" i andre enden og derfor liten nytte. Grunnlaget for denne påstanden har han fra en eller flere lærere fra da han gikk på idrettslinje på VGS (lol).

Jeg svarer med at proteinet som er i pulveret er noe kroppen tar opp og ikke sender rett ut igjen, og at du ikke finner en eneste person som er seriøs med styrketreningen sin som ikke bruker proteinpulver som en sentral del av kosten sin (litt overdrevent men regner med dere er enig).

Vet jeg egentlig skal gi faen, men det irriterer meg så jævlig når folk diskuterer på en sak de mener de vet mer om, når de åpenbart har kunnskapen sin fra VG osv. Hva skal jeg svare for å bevise dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarer med at proteinet som er i pulveret er noe kroppen tar opp og ikke sender rett ut igjen, og at du ikke finner en eneste person som er seriøs med styrketreningen sin som ikke bruker proteinpulver som en sentral del av kosten sin (litt overdrevent men regner med dere er enig).

NÅJA, jeg kjenner flere som er seriøse og som bygger godt uten proteinpulver. Har man ett godt kosthold trenger man strengt tatt ikke pulver, det er når kosten er utilstrekkelig at det er greit å ha en bøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅJA, jeg kjenner flere som er seriøse og som bygger godt uten proteinpulver. Har man ett godt kosthold trenger man strengt tatt ikke pulver, det er når kosten er utilstrekkelig at det er greit å ha en bøtte.

Ja jeg skrev det i parantes og er fullt klar over det. Går selv ikke på pulver og har supre resultater uten det, men det er jækla dyrt for en student å dekke proteinbehovet kun ved vanlige dagligvarer fra butikken. Derfor kommer jeg nok til å begynne med pulver rimelig snart

MEN det er uansett ikke poenget :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det i denne tråden selv om det kanskje finnes bedre steder å spørre; kjæresten til søster mener at proteinpulver er oppskrytt og at mesteparten "kommer ut igjen" i andre enden og derfor liten nytte. Grunnlaget for denne påstanden har han fra en eller flere lærere fra da han gikk på idrettslinje på VGS (lol).

Jeg svarer med at proteinet som er i pulveret er noe kroppen tar opp og ikke sender rett ut igjen, og at du ikke finner en eneste person som er seriøs med styrketreningen sin som ikke bruker proteinpulver som en sentral del av kosten sin (litt overdrevent men regner med dere er enig).

Vet jeg egentlig skal gi faen, men det irriterer meg så jævlig når folk diskuterer på en sak de mener de vet mer om, når de åpenbart har kunnskapen sin fra VG osv. Hva skal jeg svare for å bevise dette?

Proteiner er proteiner er proteiner, så sånt sett spiller det liten rolle om de kommer fra kjøtt,fisk eller pulver. Kroppen setter pris på all den næringen man gir den, og proteinpulver er helt prima hvis du kanskje ikke har kostholdet helt på G/ ikke får dekket proteinbehovet ditt fra resten av det du spiser,så er det greit å fylle opp med en shake.

Du kan eksponere folk for kunnskap,men du kan ikke tvinge de til å anerkjenne den=)

Er noen som prøver seg på en "men men! nyrene klarer bare å ta opp N gram protein per gang du spiser", eller "for mye proteiner er fælt for nyrene", noe som bare er tull (med mindre du allerede har nyreproblemer)

Spis pulveret ditt du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det i denne tråden selv om det kanskje finnes bedre steder å spørre; kjæresten til søster mener at proteinpulver er oppskrytt og at mesteparten "kommer ut igjen" i andre enden og derfor liten nytte. Grunnlaget for denne påstanden har han fra en eller flere lærere fra da han gikk på idrettslinje på VGS (lol).

Jeg svarer med at proteinet som er i pulveret er noe kroppen tar opp og ikke sender rett ut igjen, og at du ikke finner en eneste person som er seriøs med styrketreningen sin som ikke bruker proteinpulver som en sentral del av kosten sin (litt overdrevent men regner med dere er enig).

Vet jeg egentlig skal gi faen, men det irriterer meg så jævlig når folk diskuterer på en sak de mener de vet mer om, når de åpenbart har kunnskapen sin fra VG osv. Hva skal jeg svare for å bevise dette?

"The burden of proof lays on one who makes a claim."

Du skal ikke forklare hvorfor det ikke er sånn, han skal forklare hvorfor det er sånn.

Hvis jeg sier enhjørninger finnes er det ikke din jobb å bevise at de ikke finnes.

"Don't argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience"

Har selv gått i den fella flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner er proteiner er proteiner, så sånt sett spiller det liten rolle om de kommer fra kjøtt,fisk eller pulver. Kroppen setter pris på all den næringen man gir den, og proteinpulver er helt prima hvis du kanskje ikke har kostholdet helt på G/ ikke får dekket proteinbehovet ditt fra resten av det du spiser,så er det greit å fylle opp med en shake.

Du kan eksponere folk for kunnskap,men du kan ikke tvinge de til å anerkjenne den=)

Er noen som prøver seg på en "men men! nyrene klarer bare å ta opp N gram protein per gang du spiser", eller "for mye proteiner er fælt for nyrene", noe som bare er tull (med mindre du allerede har nyreproblemer)

Spis pulveret ditt du:)

Nettopp, proteiner er proteiner! Så prøver han seg på at det er bedre å få proteinene fra "ordentlige kilder"; er ikke dette et veldig gammeldags syn? Kroppen sender jo ut det den ikke trenger i form av "nummer 2", og ingen vil vel diskutere på at kroppen trenger nettopp proteiner.

Og jeg har aldri vært i tvil selv her altså, bare usikker på hvordan jeg skulle forklare det. Kjenner det KOKER når jeg må diskutere med nisser (nei det er ikke aktuelt å ignorere han,her er det snakk om å være mannen i huset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, proteiner er proteiner! Så prøver han seg på at det er bedre å få proteinene fra "ordentlige kilder"; er ikke dette et veldig gammeldags syn? Kroppen sender jo ut det den ikke trenger i form av "nummer 2", og ingen vil vel diskutere på at kroppen trenger nettopp proteiner.

Og jeg har aldri vært i tvil selv her altså, bare usikker på hvordan jeg skulle forklare det. Kjenner det KOKER når jeg må diskutere med nisser (nei det er ikke aktuelt å ignorere han,her er det snakk om å være mannen i huset)

Er jo bare melkeproteiner i pulverform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, proteiner er proteiner! Så prøver han seg på at det er bedre å få proteinene fra "ordentlige kilder"; er ikke dette et veldig gammeldags syn? Kroppen sender jo ut det den ikke trenger i form av "nummer 2", og ingen vil vel diskutere på at kroppen trenger nettopp proteiner.

Og jeg har aldri vært i tvil selv her altså, bare usikker på hvordan jeg skulle forklare det. Kjenner det KOKER når jeg må diskutere med nisser (nei det er ikke aktuelt å ignorere han,her er det snakk om å være mannen i huset)

Så:

"To use a common example, whey is doubly processed in the sense that it’s not only a powdered form of milk protein, but it’s a separated fraction of milk protein. Yet, when combining the results of standard ranking methods (biological value, protein efficiency ratio, net protein utilization, and protein digestibility corrected amino acid score), whey has a higher total than all other proteins tested, including beef, egg, milk, and soy [5]. Furthermore, research has shown not only its benefits for training applications [6], but whey has a surprisingly wide range of potential for clinical applications as well [7-10]. Therefore, despite whey being a refined/processed food, it has multiple benefits and minimal downsides."

The Dirt on Clean Eating | Wannabebig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

So, strikt diett HELE uka, fra søndag til i går. Hadde en ræva dag i går, og bestemte meg til slutt for å "oppkarbe" litt på kveldingen. Spiste 200 gram smågodt, 2 boller og to bananer. Forventa egentlig å veie 1-2 kg mer i dag. Jeg veier 1 kg mindre enn i går. Er dette the power of oppkarbing eller hva er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte spinningtimer har sykler som forteller deg hvor mye du har forbent, hvor mye er disse til å stole på? Det er jo endel faktorer de ikke har mulighet til å ta hensyn til når den kalkulerer fram et tall, som feks vekt, alder, kjønn etc etc. Svarte kanskje på mitt eget spørsmål nå men men :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte spinningtimer har sykler som forteller deg hvor mye du har forbent, hvor mye er disse til å stole på? Det er jo endel faktorer de ikke har mulighet til å ta hensyn til når den kalkulerer fram et tall, som feks vekt, alder, kjønn etc etc. Svarte kanskje på mitt eget spørsmål nå men men :p

Du svarte akkurat på ditt eget spørsmål, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dumt å ligge i overskudd de dagene man ikke trener styrke om man vil bli sterkere/bygge muskler, og i underskudd/vedlikehold de dagene man trener?

Trening = mindre tid til å spise :(

Noen liker å prøve å manipulere hormonene til sin fordel ved å spise mye mer på styrketreningsdager enn fridager.

Dette er det nok så lite å hente på at du bør gjøre det som passer deg og din hverdag best.

Det absolutt viktigste er jo totalinntaket over litt lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...