Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HVORFOR går fettet bestandig av på lår og ræv hos meg??? Kan noen vennligst fortelle fettet at det er helt okei å ta litt på mage og rygg også?? Ser jo helt åndsvakt ut med veltrente og stramme lår og dissemage!

Kvinnekropper kan oppføre seg så festlig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor viktig er dette med kroppstyper, mtp treningsintensitet og menge og slikt?? Ectomorph, Mesomorph og Endomorph ?? Tror jeg er en mesomorph, men.. har vært overvektig så lenge at det er litt vanskelig å si :p

De tre kategoriene der er det bare å se bort ifra med en eneste gang,de er rent oppspinn og broscience av pureste sort.

De er overlevende fra raseteoriene til hitlertyskland fra 1930tallet, hvor man mente at man ved å måle antropometrien til enkeltmennesker (avstanden mellom øynene, neselengde, osv),så kunne man si noe om hvor jødiske de var, og hvorvidt de fortjente en plass til Auschwitz.

"Eneste" forskjellen mellom de,er forholdet mellom kroppsfett og muskelmasse,og hvilke muskler man har trent. Og alle disse tre tingene er 100% opp til deg å avgjøre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Men man burde ikke nøye seg med kvartbøy rent mekanisk sett,da det har en tendens til å gi veldig høy belastning på knærne,noe som ikke er tilfelle ved knebøy hvor man går til paralell)

Problemet mitt er at jeg tar skade av helt andre faktorer enn de fleste andre, som vinkel og belastning/vekt kombinert. Jeg kan ikke gå ned i 90..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nullvektknebøy til parallell eller goblet squat? Zercherbøy?

Jeg kan ikke gå dypere enn 90 uansett, og med vekt kan jeg ikke nærme meg den dybden. Poenget er ikke å bli mykere eller få mer evegelighet, så nullvekt er ikke noe poeng, da kan jeg heller la være.

"Tibiofemoral kompresjon

refererer til kompresjonen mellom femur (lårbeinet) og tibia (skinnebeinet). Dette er viktig siden det hindrer tibia i å bevege seg fremover eller bakover i forhold til femur – det beskytter altså korsbåndene. For mye kompresjon kan likevel føre til skade på menisker og brusk."

"Patellofemoral kompresjon refererer til patella (kneskålen) sin bevegelse mot femur (lårbeinet) og kompresjonen her er størst ved 50-80 grader fleksjon slik at personer med skader her bør unngå dypere knebøy enn 50 grader. De som har skader i knærne bør nok unngå å gå lavere enn 50-60 grader i knebøy(...)"

Knebøy - hvor dypt bør du gå? - Fitnessbloggen

Chondromalacia patellae - Wikipedia, the free encyclopedia (har medfødt slitasjegikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...