Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mest sannsynlig. Litt som å ta en proteinshake til tross for at du sier du har nådd makromålene dine? :p Selvsagt så skader det jo ikke(med mindre du prøver å være på underskudd i shake tilfellet). Her antar jeg at du ikke vil ta betraktelig mer enn det som er anbefalt.

Takk, hehe jeg prøver før jeg legger meg for å se om det hjelper på søvnen, så holder jeg meg unna ellers.

Ikke kast bort pengene dine på ZMA. Det finnes så mye annet å bruke dem på som er langt mer spennende. My 2c.

Penga er allerede sløst :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blande proteinpulver med melk eller vann? Selv har jeg blandet med vann i alle år, men begynner å bli veldig lei av at proteinshaken smaker crap. Hva er det "best" å blande med? Jeg ønsker å gå ned i vekt..

Melk smaker best. Vann inneholder ingen kalorier. Det er vel ganske enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva koster det å fjerne visdomstenner? ...de to jeg har nede bytter på å være dust med meg, og jeg får hevelse i dem omtrent hver gang jeg er litt snufs/forkjøla. I dag er ene kinnet mitt skikkelig hovent, og det gjør vondt å svelge fordi tannkjøttet rundt visdomstanna nede på venstre sida er blitt betent. Det begynte i går og har bare blitt verre til nå -.- Leste posten lengre oppe her og kan krysse av ja på alt utenom det med gulaktig puss, burde jeg likevel dra meg til tannlegen og få meg pencilinkur? -.- Er student, så jeg frykter tannlegen av økonomiske årsaker for tida =( Tannlege Kris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det å fjerne visdomstenner? ...de to jeg har nede bytter på å være dust med meg, og jeg får hevelse i dem omtrent hver gang jeg er litt snufs/forkjøla. I dag er ene kinnet mitt skikkelig hovent, og det gjør vondt å svelge fordi tannkjøttet rundt visdomstanna nede på venstre sida er blitt betent. Det begynte i går og har bare blitt verre til nå -.- Leste posten lengre oppe her og kan krysse av ja på alt utenom det med gulaktig puss, burde jeg likevel dra meg til tannlegen og få meg pencilinkur? -.- Er student, så jeg frykter tannlegen av økonomiske årsaker for tida =( Tannlege Kris

Ja, du bør gå til tannlegen, nå vet jeg ikke helt hvor Volda er(sorry :p), men ved universitet som har odontologistudier så kan man få rabattert behandling(for de trenger folk å øve på, og ja det er ganske godt kontrollert). Utenom det så bør du sjekke hva studentskipnaden din dekker av ulike behandlinger innenfor helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør gå til tannlegen, nå vet jeg ikke helt hvor Volda er(sorry :p), men ved universitet som har odontologistudier så kan man få rabattert behandling(for de trenger folk å øve på, og ja det er ganske godt kontrollert). Utenom det så bør du sjekke hva studentskipnaden din dekker av ulike behandlinger innenfor helsevesenet.

Hvor har de det da? Har de i Trondheim? Tror jeg sjekka det med tannlege og å få dekka noe av det, og det var bare akutte ting som man ikke kan noe for, vet ikke om visdomstennene går under dette? (Volda er på sunnmøre forresten;P hjelper ikke på den økonomiske tannlegeskrekken at jeg er sunnmøring liksom:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har de det da? Har de i Trondheim? Tror jeg sjekka det med tannlege og å få dekka noe av det, og det var bare akutte ting som man ikke kan noe for, vet ikke om visdomstennene går under dette? (Volda er på sunnmøre forresten;P hjelper ikke på den økonomiske tannlegeskrekken at jeg er sunnmøring liksom:p)

Tror de kun har odo ved UiB, UiO og UiT(Tromsø). Litt usikker på om visdomstenner går under det, men en rask mail til studentsamskipnaden din vil nok gi det svar på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de kun har odo ved UiB, UiO og UiT(Tromsø). Litt usikker på om visdomstenner går under det, men en rask mail til studentsamskipnaden din vil nok gi det svar på det :)

Oki:) Skal uansett undersøke, om det er helt krise får jeg høre om det går an å vente med betalinga til januar (stort stipend). Tviler forresten på at det blir gjort noe umiddelbart, annet enn å gi meg pencillin og sette meg opp på ei liste en plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan krysse av for alle de der bør du kanskje gå og få tatt den ut ja. Hvis den kan tas ut uten operasjon (dvs et snitt med skalpell) koster det hos oss 985kr, mens en operasjon koster 1850, men hvis det er operasjon vil trygden dekke en hel del av beløpet.. rundt 800kr mener jeg å huske. Så det blir i prinsippet det samme :D (+ bedøvelse 130kr + oppdekkingsgebyr/hygienetillegg 130kr, disse kommer alltid med). Studentsamskipnaden har i Bergen og Trondheim, og kanskje i Volda også hvis det finnes en skipnad der, en ordning hvor de dekker utgifter over 2500kr i året til lege/tannlege/fysio.

Er det der per tann? For jeg tror jeg vil ha ut begge de nede, siden de bytter på å være dust. :p Men det var faktisk langt fra så avskrekkende pris som jeg trodde da, mtp at jeg måtte rotfylle en tann og sette på krune i fjor til sånn 7500 kr. Det var stygg pris for en student:P Og ja, jeg må skrive en mail til studentsamskipnaden her og finne ut om de har en ordning, finner ikke noe klart svar på hjemmesiden egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...