Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner at de som blander seg i treningen til andre ofte mener det i beste mening, men har disse menneskene tenkt over saken før de blander seg?

Kanskje det er en grunn til at jeg trener myoreps eller kjører supersett og gigasett når jeg trener? Kanskje jeg har lav intensitet fordi jeg har minsket matinntaket mitt og ikke har all verdens med energi? Kanskje jeg bruker step på step ups og ikke en høyere benk fordi jeg ikke har balanse og styrke i høyrefoten min eller at jeg kjører goblet squat og zercher istede for vanlig knebøy fordi jeg har vond arm? Bottom line is, den eneste gangen det er riktig lov å blande seg når andre trener er når teknikken er rive ruskende gal, og selv da bør man tenke seg om før man sier noe. Man vet ikke hvorfor andre trener som de trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange har i en periode etter de har lært litt om trening og øvelser en oppfatning av at de kan veldig mye. Dunning-Kruger effekten enkelt og greit. Dette medfører at jo mindre du kan jo mer tror du at du kan, og dermed er viljen til å korrigere andre størst hos de burde holde munn.

Akkurat når det kommer til zercher-bøy skjønner jeg at folk lurer dog :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et retarded spørsmål men;

Trener fullkropp 3 ganger i uka. Må stå opp i 6 tiden hver dag for å gå på skolen.

Føler meg veldig trøtt og sliten tidlig på kvelden, spesielt på treningsdager.

Vil jeg få mer energi om jeg splitter opp kroppen å ikke trener hele hver gang? Vil dette hjelpe ettersom jeg ikke blir like ''sliten'' i hele kroppen hver gang?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert et retarded spørsmål men;

Trener fullkropp 3 ganger i uka. Må stå opp i 6 tiden hver dag for å gå på skolen.

Føler meg veldig trøtt og sliten tidlig på kvelden, spesielt på treningsdager.

Vil jeg få mer energi om jeg splitter opp kroppen å ikke trener hele hver gang? Vil dette hjelpe ettersom jeg ikke blir like ''sliten'' i hele kroppen hver gang?

Takk for svar

Er vel bare å prøve?

Det er ikke normalt å bli veldig sliten av et helkroppsprogram, selv lekte jeg meg gjennom litt over tjue sett i dag uten stress. Har du brått økt intensitet eller volum mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å prøve?

Det er ikke normalt å bli veldig sliten av et helkroppsprogram, selv lekte jeg meg gjennom litt over tjue sett i dag uten stress. Har du brått økt intensitet eller volum mye?

Har trent fullkropp i et halvt år, men ble først ''sliten'' etter jeg startet på vgs med mer stress på skole og mindre søvn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bra spørsmål. Jeg ser nå at det er vanskelig, jeg antok at man kunne sende som privatperson. Men når jeg tenker meg om har jeg bare sendt om firma... My bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda godt jeg fant denne tråden - føler meg ganske dum (og blond) her jeg sitter å grubler..

Kom til å tenke på i dag at jeg ikke har regnet med vekten på stangen jeg løfter når jeg tar knebøy osv. når jeg logger.. Så det er vel kanskje en idè å ta med det, når jeg egentlig løfter 20 kg mer enn jeg skriver i loggen? :barefoot::roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Jeg tror jeg ødela en kompis, han hadde begynt å trene phat, "fett jeg blir med neste gang iom jeg trener det samme". Økta ble ikke det samme som han var vant til og han knakk rett og slett sammen på trening og gikk fra og trene 4-5 ganger i uken til og gi helt totalt fan. Prøver å overtale han til og begynne å trene igjen, men han har spesifikk forklart at han HATER å stå og gjøre øvelser.Men han vil ha brystkasse, ganske spinkel fyr.

forslag:

benk 5x3

skråbenk 10 x 3

flyes 2x10

nedtrekk 3x10

skulderpress 2x10

2:

benk 10x3

rygghev ?

beinpress 10x3

liggende legcurls 10x3

franskpress 8x3

varierende biceps øvelse 6x3

Bare for et enkelt program med enkle øvelser, eller er jeg helt på jorde med dette? (har aldri lagd no ut av løse lufta før:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...