Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha ja, hadde nok ikke gått å trent rett etter en stor prosjon kylling og ris. Men har spist havregrøt nå, å har egentlig litt dårlig tid, så burde komme meg bort med en gang :p

Tror det vil gå helt fint vis du ikke er sånn super mett :) Du kjenner fort vis du får d opp i halsen :p

Tar vel litt tid å komme seg til senteret og ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Spørsmål: HVOR stor påvirkning/hvilken påvirkning har salt når det gjelder vektnedgang/fett %? Eller er det bare vann mengden i kroppen det har med å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlettetBruker3

Gymlæreren min sa at det ikke er noe som heter "kjernemuskulatur", bare rygg og mage. Er kjernemuskulatur en samlebetegnelse på disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er dette leggpress? Beinpress?

Trodde det var beinpress men ser ut som det er leggpress.

Trener man det samme på de to øvelsene? For der jeg trener har dem kun denne typen apparat :(

Er ikke denne like bra? Ser for meg beinpress er tyngre enn leggpress?

Vet da pokker. Litt googling og en ser at det kalles både det ene og det andre. Men må innrømme at jeg sjelden ser gutter som bruker den maskinen du linker til.

Jeg bruker en slik maskin som i videoen under og har fått beskjed om at det kalles beinpress - kanskje det er pga måten en trener på. Jeg har skulderbred avstand mellom beina og bøyer ned slik at knærne kommer ned til brystet/halsen (dypere ned enn i denne videoen) Om en løfter hælene slik som han duden gjør i begynnelsen av videoen over så blir det jo leggpress - , har en hælene godt plantet så er det beinpress mener jeg. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. der jeg trente før hadde de begge maskinene men her jeg har meldt meg inn nå så har dem bare den der "leggpressen"

Jeg merker det i alle fall i både ræv og lår, har jo hælene nedi men.. Jaja jeg har ikke noe alternativ, hehe for den beinpressmaskinen er jo ikke der... Så den får duge! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men maskinene er ikke like, men det er ett fett hvilke av dem jeg bruker? Har prøvd den andre og der klarte jeg mindre kilo, så da er det kanskje tyngre og bedre.. Men nå har dem ikke denne maskinen ... Men jeg kjenner det i alle fall godt i ræva dag så da får man satse på det er bra nok.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er en ekstremt overvektig person, kan man da brekke ribbein lettere ved hoste? Eller har det ikke noe å si for akkurat det? :p

Har brukket ribbein ved en anledning og bristet et par ganger pga kraftig hoste - og jeg er vel i nedre grense av såkalt "normalvektig". Tror nok det har mer med en (uheldig) kombinasjon av buktrykk/lungevolum/muskelstyrke å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det er spurt før men tråden er for lang til at jeg finner det - hvordan får jeg "loggbok" under nicket mitt til høyre?

Gå på din profil, der du redigerer bilde osv, der kan du legge inn link til loggboka di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virus på stemmebandene. Blir man raskere frisk om man ikke trener og dietterer? Pest eller kolera...

Og hvordan kan man øke intensiteten på myoreps uten å pushe på med vekter som ødelegger teknikken?

Slik som jeg har skjønt det er ikke fullstendig forstått hvordan immunforsvaret responderer i henhold til CNS belastning, men hvis man basere seg på CFS/ME forksning så vil det nok være hensiktmessig å ikke kjøre så pass tungt på trening at CNS blir alt for belastet. Uansett så vil jeg tro at effekten av å tilpasse trening og diett vil være minimal. Kan hende at noen cytokiner vil lede leukocyttene et annet sted, men igjen er ikke dette noe å bry seg om. Kan selvfølgelig hende kroppen din graver litt ekstra i fettet for å mobilisere ekstra energi til fagocysteringen. Kort og godt, gjør det som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...