Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[ATTACH=full]62513[/ATTACH]

:D

Ja, så det:P men tør ikke heeelt å stole på det:) Har det noe å si hvilken del av hjorten f.eks? (Det er jo for eksempel forskjell på kyllinglår og kyllingfilet når det kommer til fettinnhold, så i teorien så varierer det jo fra en kroppsdel til en annen på hjort også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det:p men tør ikke heeelt å stole på det:) Har det noe å si hvilken del av hjorten f.eks? (Det er jo for eksempel forskjell på kyllinglår og kyllingfilet når det kommer til fettinnhold, så i teorien så varierer det jo fra en kroppsdel til en annen på hjort også?)

Mja, si det du :p Er jo forskjell på okse også, men vil vel tro at det går ut på no ala det samma? Uten at jeg vet det da.. Jeg har glemt all lærdommen om kjøttskjæring jeg :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri sjekket eller vært oppmerksom på dette før, men sjekket en Cola Zero i butikken idag og den inneholder 0,3kcal!? Virkelig?

Er det da ingen ulemper ved å drikke dette mtp vekt og diett? Og om det er, hva?

Isåfall, WIN!

DET ER EKTE!!! Åh nå ble jeg glad på dine vegne, må jo være fantastisk å oppdage om man ikke visste det fra før :D:D

Eneste er jo at noen mener det trigger søtsuget, men for min del er det jo bare hjelpende. Og så er det jo ikke bra for tenna da, men WHO CARES :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det påtide å begynne med belte når jeg kjører markløft?

Vil tidspunktet jeg tar kreatin ha noe effekt på treningen min?

Du MÅ ikke begynne med belte når du kjører mark. Noen liker det fordi det skaper/hjelper til med å opprettholde buktrykket. Personlig bruker jeg det kun når jeg makser. Synes vanligvis det er best å jobbe med mage/rygg-muskler og opprettholde buktrykket på den måten.

Når det gjelder kreatin har jeg forstått det sånn at det ikke spiller noen rolle når du tar det, ettersom det ikke har noen prestasjonsfremmende effekt. Det er i alle fall det jeg har lest her på forumet. :) Jeg holder meg til 5g om dagen som tas med kaffen om morgenen. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm som jeg tror egentlig er ganske dumt (da jeg instinktivt kvier meg for å spørre gutta på gymmen om dette :p ). Hva gjør jeg for å unngå burnsa på leggen når jeg drar opp i mark? Sitter igjen med flott rygg (etterhvert hvertfall :p), men skinnlegger dekket av blåmerker, kuler og faens oldemor. Ofte må jeg gi meg fordi jeg ikke holder ut smertene i leggen (før ryggen er brukt opp).

Watdo? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm som jeg tror egentlig er ganske dumt (da jeg instinktivt kvier meg for å spørre gutta på gymmen om dette :p ). Hva gjør jeg for å unngå burnsa på leggen når jeg drar opp i mark? Sitter igjen med flott rygg (etterhvert hvertfall :p), men skinnlegger dekket av blåmerker, kuler og faens oldemor. Ofte må jeg gi meg fordi jeg ikke holder ut smertene i leggen (før ryggen er brukt opp).

Watdo? :(

opp med beina før ryggen om du forstår?

funket for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spm som jeg tror egentlig er ganske dumt (da jeg instinktivt kvier meg for å spørre gutta på gymmen om dette :p ). Hva gjør jeg for å unngå burnsa på leggen når jeg drar opp i mark? Sitter igjen med flott rygg (etterhvert hvertfall :p), men skinnlegger dekket av blåmerker, kuler og faens oldemor. Ofte må jeg gi meg fordi jeg ikke holder ut smertene i leggen (før ryggen er brukt opp).

Watdo? :(

No pain, no gain.

Det hjelper forøvrig også med et par skikkelige sokker trukket oppover leggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp med beina før ryggen om du forstår?

funket for meg :)

Ja, joda forstår. Tok meg en tur bort til speilet for å se på formen, ser hva du mener. Har lært at beina rettes opp idet stanga er ved knærne, men ser at å rette dem opp før kan funke. Har relativt kort overkropp ifht til ben da så mulig det blir krøll, sjekker i morgen :D Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, joda forstår. Tok meg en tur bort til speilet for å se på formen, ser hva du mener. Har lært at beina rettes opp idet stanga er ved knærne, men ser at å rette dem opp før kan funke. Har relativt kort overkropp ifht til ben da så mulig det blir krøll, sjekker i morgen :D Takk for svar!

Samme her, kort overkropp og laaaaange bein.

Glemmer av det når jeg kjører virkelig tungt, da blir leggene mine blå :c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No pain, no gain.

Det hjelper forøvrig også med et par skikkelige sokker trukket oppover leggen.

Jauda, kjører som regel på og trosser smerten, men å dra stanga over gule kuler rett på beinet er heller ufint. Litt aversjon mot sokker da, får litt oly-assosiasjoner, men vet jo at de brukes mot akkurat det problemet. Får vel manne meg opp og enten dra på noen sokker eller bare pull through. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, kort overkropp og laaaaange bein.

Glemmer av det når jeg kjører virkelig tungt, da blir leggene mine blå :c

Hva skjer om man kjører bredere fotstilling? I teorien blir det jo da kortere ned til stanga og kanskje bedre balanse mellom over- og underkropp? (og kanskje også mindre range of motion som igjen kan gjøre at man kan løfte tyngre? :S )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...