Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Er effekten av morgentrening dårligere enn når man trener senere på dagen, når kroppen "er våknet"? Har en diskusjon gående med en kompis, og jeg mener å ha lest kloke ord her på Fitnessbloggen, men jeg søker og søker og finner det ikke igjen. Noen som kan tipse meg om studier, artikler el.l.? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei men man legger ikke på seg av proteinshaken av seg selv.. Eneste måten man legger på seg er ved overskudd totalt sett.. Kanskje jeg ikke fikk frem det :p Men man legger ikke på seg av prottispulver :p Er ikke det som utgjør om man legger på seg..

Selvfølgelig kan man legge på seg av proteinshake. Proteiner gir energi til kroppen. Overskudd av energi = fett og muskler. At all energien i proteinpulveret kun brukes til muskelmasse er selvsagt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke bestemme meg, skal jeg kjøpe tredemølle til 10 000kr, eller en ellipsemaskin til 5000?

Hva er lurest?

Hvis noen i det hele tatt, så hadde jeg tatt ellipse. Løpe kan man gjøre gratis ute, og det er dessuten mye mer effektivt enn ellipse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man legge på seg av proteinshake. Proteiner gir energi til kroppen. Overskudd av energi = fett og muskler. At all energien i proteinpulveret kun brukes til muskelmasse er selvsagt feil.

Men så tror jeg også det var dette jeg sa da? o_O

Nei men man legger ikke på seg av proteinshaken av seg selv.. Eneste måten man legger på seg er ved overskudd totalt sett.. Kanskje jeg ikke fikk frem det :p Men man legger ikke på seg av prottispulver :p Er ikke det som utgjør om man legger på seg..

Altså at ved overskudd så legger man på seg?

Men om man er på vedlikehold/underskudd så legger man ikke på seg av proteinpulver...

Hva man har overskudd av har vel lite å si.. Eller kanskje jeg har misforstått? :huh::confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen i det hele tatt, så hadde jeg tatt ellipse. Løpe kan man gjøre gratis ute, og det er dessuten mye mer effektivt enn ellipse.

Jeg er nybegynner på det hele, så syns det er alt for kleint å løpe ute/være på treningssenter.. Men syns det er morsomt å løpe, og ellipse er kjedelig. Så derfor jeg er sånn i tvil. Spare penger, eller gå for lysten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nybegynner på det hele, så syns det er alt for kleint å løpe ute/være på treningssenter.. Men syns det er morsomt å løpe, og ellipse er kjedelig. Så derfor jeg er sånn i tvil. Spare penger, eller gå for lysten?

Om du skal kjøpe noen av dem, kjøp den du tror du kommer til å bruke mest;) Om du synes ellipse er kjedelig så høres det ut som du bør gå for mølle;) Hadde selv LETT valgt mølle:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, blond-moment! Hvis jeg dropper styrke en uke (og trener kun kardio), vil jeg miste mye muskler/styrke? :) Er det bedre å trene styrke, men med lave vekter? (deload motherfucker..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, blond-moment! Hvis jeg dropper styrke en uke (og trener kun kardio), vil jeg miste mye muskler/styrke? :) Er det bedre å trene styrke, men med lave vekter? (deload motherfucker..)

Offda, deload der også? Jeg har kun morgendagen igjen og deretter skal det løftes tungt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, blond-moment! Hvis jeg dropper styrke en uke (og trener kun kardio), vil jeg miste mye muskler/styrke? :) Er det bedre å trene styrke, men med lave vekter? (deload motherfucker..)

/ironi på

Hopper du over en eneste styrkeøkt, ja da er det ikke overraskende om alt av gainz bare forsvinner rett ut i luften mens du sover, og erstattes med desto fler bilring, tykkere lag med ribbefett ,cellulitter, og flesk.

/ironi av:-p.

Neida, det er viktig å lytte til kroppen sin, og etter en lang periode med tung og hard løfting er det å ta en uke av absolutt en bra ting. Slitne og stressede og forvirrede muskler løfter ikke like bra som friske og uthvilte=) Så sleng beina på sofaen,ta deg en bolle,slapp av og kos deg du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

/ironi på

Hopper du over en eneste styrkeøkt, ja da er det ikke overraskende om alt av gainz bare forsvinner rett ut i luften mens du sover, og erstattes med desto fler bilring, tykkere lag med ribbefett ,cellulitter, og flesk.

/ironi av:-p.

Akkurat! Det var det jeg viste :smug: Jeg skal ALDRI slutte å løfte vekter :D:p

Neida, det er viktig å lytte til kroppen sin, og etter en lang periode med tung og hard løfting er det å ta en uke av absolutt en bra ting. Slitne og stressede og forvirrede muskler løfter ikke like bra som friske og uthvilte=) Så sleng beina på sofaen,ta deg en bolle,slapp av og kos deg du:)

Blæææææ, okei, kanskje..får se etter helga, for uka starter jo ikke før på mandag i så fall! :p Og det der bollestyret kan du ha for deg selv ;) hehe :D Takk for svar (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fråga. Lurer litt på om man får større fingre av styrketrening? Og da mener jeg tykkere fingre. Jeg prøvde noen kandidatringer fra universitetet, og folk som jeg ville ha trodd hadde større fingre enn meg hadde ringer som ikke passa i det hele tatt. Det fikk meg tel å tenke litt. Litt kjipt å kjøpe en ring nå som etter 1 år med markløft til kommer til å være for trang.

Noen som har erfaringer med sånt og gifteringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...