Gå til innhold

Hht

Medlemmer
  • Innholdsteller

    568
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Hht

  1. http://sophieelise.blogg.no/1394131314_ass_to_the_grass.html
  2. Hht

    Hva studerer du?

    Hvis du tar masteren på NHH kan du velge fordypninger selv, og kan da f.eks ta hovedprofil i samfunnsøkonomi og støtteprofil i noe annet. Jeg tar masteren min der nå og jeg er litt eldre (blir 29 i år), og selvom de fleste er litt yngre enn meg så er det faglige nivået meget bra, og du kan ta utrolig mange spennende fag. I tillegg er man veldig ettertraktet i arbeidsmarkedet, de aller fleste får jobb før de er ferdig
  3. Men du veier jo mye mindre enn 55 (snoket i loggboken) og er i tillegg en del høyere, så du har jo masse vekt å gå på der
  4. Vet ikke hvor mye det har å si men en stor "grunn" til at hun har lav kroppsvekt er at hun er veldig lav. Hun skrev på bloggen at hun veide 55kg og er ca 150cm høy, så lav kroppsvekt relativt til høyde har hun ikke. Råsterk er hun iallefall
  5. Samme her Bare at jeg har halvannet år igjen og jeg går i Bergen (NHH).
  6. Jeg er dritgod på å gå i bro bakover. Er ekstremt fleksibel i rygg og skuldre. Sist jeg testet kunne jeg ta tak i helene mine når jeg stod i bro
  7. Ja det var en fæl periode, så nå er jeg veldig påpasselig! Tusen takk for god hjelp
  8. Ja jeg skjønner Jeg var "overtrent" en periode for halvannet år siden- da løp jeg endel + mye styrke. Sov nesten ikke og hadde enorme svettebyer om natten, jeg kunne våkne i en dam. Uansett, dit vil jeg aldri igjen, men den gangen forstod jeg ikke periodisering ifh kondisjonstreningen. Derfor jeg også ville høre med deg, du kan så mye om dette Da blir det 2 rolige langkjøringer, som for meg pleier å bli ca rundt en time. Hva tenker du om den lengden? Så kan jeg bytte sprint med moderat langkjøring innimellom
  9. Slenger inn et spm til her jeg Thess Jeg er nå giret på å øke til 4 løpeøkter i uken. Har byttet styrkeprogram (kjører nå styrkeløftprogram, dvs helkropp 3 ganger per uke, tidligere 2 split 4 ganger per uke) og har dermed en ekstra dag til løping. Det jeg lurer på er; vil du anbefale meg å legge inn en langdistanse i mer tempo- eller enda en intervall- og evt i hvilken sone? De 3 øktene jeg har kjørt nå er sprintintervaller, 4x4 og en rolig langkjøring. Vil ha en til :D
  10. Supert:) da fortsetter jeg med 3 løpeøkter en periode til iallefall, også evt legge til en 4 økt om en stund:) styrken er en 2 split ja, og viktig som du sier, at jeg skal tenke totalbelastning! Skal være flink til å hvile og spise Takk for kjempegod hjelp!
  11. Tusen takk for kjempegodt svar, supert at du tok deg tiden Jeg trener styrke 4 ganger per uke nå (5 før), og har de siste ukene hatt 3 løpeøkter i tillegg, en 4x4, en kortintervall (30/15sek) og en rolig langkjøring! Om jeg forstår deg rett, så hvis jeg skulle økt til 4 løpeøkter legger jeg til en hurtig langdistanse...? Jeg har løpt 4x4 i sone 3-4, rolig langkjøring i sone 1 (som du skrev:) ) og med 30/15 blir det ca toppen av sone 4. Om jeg skulle lagt til en hurtig langdistanse, skal denne da kjøres i sone 3? Jeg har faktisk allerede merket forbedring kunne holde høyere tempo på lav
  12. Jeg lurer også på noe som kanskje Thess kan svare meg på ? du kan så mye Jeg har nettopp begynt å løpe igjen, ikke løpt på lenge, sikkert halvannet år (kun trent styrke). Tenker å ha 3-4 løpeøkter per uke, har du forslag til hvordan jeg kan legge det opp? målet er å komme i grei kondisjonsform:) Jeg løp endel tidligere, og var ganske ok kondisjonsmessig, vet ikke om dette er av noe betydning egentlig- bare informasjon jeg slenger ut
  13. Jeg har også opplevd dette. Jeg mistet mensen sommeren for snart 2 år siden, og den begynte såvidt å komme litt tilbake i høst.Jeg har verken slitt med anorexi eller vært undervektig, selvom jeg på et tidspunkt veide mindre enn hva jeg gjør i dag. Mensen er fortsatt ikke regelmessig, så jeg kan aldri vite når den dukker opp....uansett jeg er utsatt for serious bad case of PMS! Eller- jeg håper det er det iallefall, hvis ikke er jeg ganske forstyrret til tider Får humørsvingninger av en annen verden. Sist gang begynte jeg å grine når jeg skulle se på en barnekonsert min søster hadde
  14. jeg har opplevd en lignende greie da jeg var yngre, men det involverte en film og ikke batteridrevet apparat (men fikk ikke slått av jeg heller) , og det var PAPPA og ikke mamma som kom inn......så ikke pappa i øynene på sikkert en mnd, og fremdeles kjenner jeg det stikker litt i sjelen min når jeg tenker på det
  15. Hadde et av mine mest awkward moment her for noen uker siden. Har nettopp flyttet tilbake til Bergen etter endel år vekke for å begynne på master her. I et av fagene er det påkrevd at vi skal jobbe sammen i grupper hele semesteret, og levere ulike oppgaver og prognoser osv...uansett, jeg kjenner omtrent ingen som tar dette faget, men jeg hadde snakket såvidt med en av jentene som er endel av en større gjeng, så jeg spurte om jeg kunne slenge meg på gruppen deres. Syns han ene som var i denne "gjengen" virket litt kjent, men tenkte ikke noe videre over det..... Noen dager senere skulle denn
  16. Haha kjente jeg fikk ett snev av sympati for det kvinnemennesket du har sagt dette til
  17. Hht

    Vaner

    Tre gode vaner jeg har som jeg er stolt av :happy: : - Gjennomfører det jeg har begynt på - Prioritere de tingene som gjør at jeg fungerer bra - Byttet fra alkohol til alkoholfritt for halvannet år siden (dette er desidert den vanen jeg nå setter høyest)
  18. Jeg har en ok fysikk, ikke ripped, men "normal" fettprosent med litt ekstra muskelmasse kan også godt stille hvis du trenger meg
  19. Offda, deload der også? Jeg har kun morgendagen igjen og deretter skal det løftes tungt igjen
  20. Hei:) jeg har også hatt sånne netter i perioder! Uten at jeg vet noenting som helst vitenskapelig så har dette vært i perioder hvor jeg har trent veldig mye på ganske høy intensitet, og følt at jeg begynte å bli overtrent! Det ble så ille en periode at jeg måtte sove med morgenkåpe fordi sengetøyet i seg selv ble såpass klissvått at det ikke tørket og da endte jeg med å fryse! Kan legge til at ellers svetter jeg ekstremt lite:p kunne latt være å dusje etter trening ofte pga null svette, men jeg dusjer selvom Så det som funket for meg var å roe ned intensiteten på trening (kuttet blant annet
  21. går det ann å bli med uten å joine på pizza spisingen? og da evt kun betale for selve kurset ?
  22. - 2700-3000kcals - kvinne - 27 år - ca 62kg - 175cm - 5 styrkeøkter i uken + turer med innslag av intervall (en gang i ny og ne) - vekten har vært stabil siden jul, men kroppskomposisjonene er bedre - ikke spisedager eller frimåltider edit* ingen spisedager eller frimåltid fordi jeg spiser store mengder digg mat hver dag
  23. Hht

    Dagens Glade

    Begynner på nytt styrkeprogram i dag klarte bare å sove 5t for jeg gleder meg sånn
  24. Hei:) først vil jeg bare si at jeg er ingen ekspert og at det definitivt er andre her inne som kan gi gode svar til deg! Jeg kan derimot dele min erfaring med programmer etter at jeg hadde kjørt ett fullkropps nybegynner program gikk jeg over til en puhs pull split. Hvis du søker på det i søkefeltet kommer det opp ett forslag til en slik split! Jeg personlig trivdes veldig godt med det for en periode du kan jo se på det og se om det kanskje kunne vært noe for deg
×
×
  • Opprett ny...