Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvor får jeg kjøpt noen treningsklær som er digge å kjøre styrke i? Jeg har hittil bare trent i diverse bomull t-skjorter/joggebukser, men da jeg var på to sportsbutikker i dag, så be det litt problematisk. For det først passa ingen av joggebuksene av bomull. Låra mine gikk omtrent ikke i dem. Og dem har jo faen meg slutta å selge billige bommullskjorter, er bare dette nye ekle tight fit weird ass materialet.

Er det et sted i Oslo- området man kan plukke noen greie klær for styrketrening? :grumpy:

Sverger halvparten av buksene dem hadde på Intersport var de der løpebuksene ala tights. Jeg har aldri følt meg så ukomfortabel i mitt liv under prøving. Damene som kikka på meg holdt på å le seg i hjel. Trur det er lett å se når jeg ikke er i mitt element lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å fortsette det med ez-stang... Er det noe spesielt med de, eller er det det samme om man bruker det eller rett stang? ...

Det kommer helt an på hva du skal trene, benkpress med ez tror jeg ser noe rart ut :)

Det er hovedsaklig biceps folk trener med ez-stangen, hendene dine er i en annen vinkel enn med vanlig stang. Vet ikke om det "aktiverer" biceps i større grad, men jeg syns iallefall det føles mer naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt sikkert megastupide spørsmål: Magemaskinen på sats, husker ikke navnet. Er den virkelig nok for å bygge sixpack? Ja, det er tungt, men tar det nok? Den er på RYP programmet mitt, og jeg plusset på 2xPlanke max. Er uerfaren og aldri sett noe sixpack før, men lever jo i håpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva du skal trene, benkpress med ez tror jeg ser noe rart ut :)

Det er hovedsaklig biceps folk trener med ez-stangen, hendene dine er i en annen vinkel enn med vanlig stang. Vet ikke om det "aktiverer" biceps i større grad, men jeg syns iallefall det føles mer naturlig.

Aktiverer faktisk biceps i mindre grad så vidt jeg vet. Man kan derimot løfte mer fordi man involverer underarmen mer. Hvis du derimot vrir håndleddene utover og har lillefingeren høyere enn pekefingeren(om du skjønner hva jeg mener) så involveres biceps mer, selv om det er noe ubehagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiverer faktisk biceps i mindre grad så vidt jeg vet. Man kan derimot løfte mer fordi man involverer underarmen mer. Hvis du derimot vrir håndleddene utover og har lillefingeren høyere enn pekefingeren(om du skjønner hva jeg mener) så involveres biceps mer, selv om det er noe ubehagelig :)

Aah!

Har egentlig ikke satt meg noe særlig inn i dette. chins, pullups og roøvelser er nok for fiskebollene mine for the time being :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt sikkert megastupide spørsmål: Magemaskinen på sats, husker ikke navnet. Er den virkelig nok for å bygge sixpack? Ja, det er tungt, men tar det nok? Den er på RYP programmet mitt, og jeg plusset på 2xPlanke max. Er uerfaren og aldri sett noe sixpack før, men lever jo i håpet...

Den vil ikke alene gjøre at du får sixpack, men i kombinasjon med baseøvelser, tung styrketrening, nok og bra mat, nok hvile, god teknikk, tålmodighet, hengivenhet + + + +, så ja, kanskje?

Det er veldig mange flere faktorer enn det ene mageapparatet som vil få frem sixpacken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare forskjellen på frontbøy og vanlig knebøy? Andre muskler man bruker liksom? Tar man ikke like tungt i frontbøy? Synes det ser veldig tungt ut å ha stangen plassert på den måten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...