Gå til innhold

Terje J

Medlemmer
  • Innholdsteller

    601
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Må komme å forsvare tittelen min
  2. Etter min mening er ikke en god trener en som får dæ til å spy eller jager på dæ rhabdo, men heller en som kan lage et meningsfylt opplegg etter nåværende fysisk form og kapasitet og som hjelper deg mot et realistisk mål, enten det er vektnedgang, opp i styrke etc. Er forbannet enkelt å få noen til å spy, er jo bare å si, gjør 100 burpees på 15 min etterfulgt av 100 pushups, men det er jo laaaangt fra forsvarlig eller meningsfylt. Per definisjon er "Trening er å øve, helst systematisk, for å utvikle, forbedre eller opprettholde ferdigheter, evner og egenskaper. Dette gjøres gjennom planlagte,
  3. Husker at jeg i fylla på en fest en gang i tiden kom spradanes bort til madammen løfta ho opp og pressa ho over hodet. Veldig primalt og veldig alfa. Satt skrekken i de studenthipsteran i Trondheim på den tida
  4. Trening for meg er en form for meditasjon og avkobling. Den halvannen timen med trening jeg rekker 3-4 ganger i uken er gull. Etter snart 10 år med jernjekking har forholdet til trening blitt mer avslappet, lite fancy treningstøy her gitt. Bruker dagens t-skjorte og en sliten umbro fotballshorts. Blir heller ikke humøssyk eller gretten om jeg ikke får trent en dag, tar heller den økta i morra. Men jeg elsker virkelig å trene, går hele dagen å gleder meg til dagens bøy, og det er kun for min egen del, for madammen trener ikke, ingen av mine omgangsvenner trener heller, så det er ingen ytre moti
  5. eller så kan man gjøre d enkelt å kjøre smalbenk istedet for kjettingbenk. Det hadde æ gjort ettersom æ ikkje har ork eller utstyr til strikk/kjettingbenk
  6. Dan John - Never let go er en fantastisk bok Alt av Dan John er egentlig glimmrende, (Mass Made Simple, Intervention, Everything over my head og Easy Strength) Ellers så skriver Pavel Tsatsouline gode bøker som f.eks Beyond Bodybuilding. Egentlig så er alt av han pensum For mer styrkeløftorientert så er Marty Gallagher's Purposeful Primitive en god bok Og klassikeren er John McCallums The Complete Keys to Progress
  7. http://startingstrength.com/resources/forum/showthread.php?t=17139 Joda, som jeg trodde. Iflg. denne kalken, så økes arbeidssettene på 5x5 økten/Mandagen med 5lbs hver uke
  8. Godt mulig, var igrunn det med å øke hver uke som uansett var poenget
  9. Her er en oversikt over antall løft pr. mnd. fra Sheiko selv. Beginner = 700 Class 3 = 900 Classes 1 & 2 = 1000 CMS = 1100 MS = 1250 MSIC = 1700 Hvis du ser i de excelarkene med sheikoprogrammer har som florert nettet ei stund, (vet det ligger en link til et fantastisk regneark i den andre sheikotråden) så vil du se hvor mange løft det er pr. mnd på de forskjellige programmene.
  10. Både og! Det er et spm. æ har diskutert flittig både her og der. Mange ting å tenke på. Når det gjelder Sheiko #29 som er diskutert lengre opp her, så mener jeg det er ca. 1000 løft totalt ila. 1 mnd, og ifølge div. kilder, så bør man være på et visst nivå (mener class 3) før man starter nettopp det programmet. For å si det slik. Er du 100kg og har en total på ca. 350kg, så skal/bør du ikke trene like mye som en som har 700kg totalt på samme vekt. Mtp på sheiko, månedlig progresjon, ukentlig progresjon o.l. Om en middels løfter (en som kan øke fra uke til uke) bør velge sheiko elle
  11. Texas method har mindre volum ja, men mye høyere intensitet, og det er det som er vanskelig å hente seg inn fra. Texas method legger til grunn at man øker 2,5kg i uka på arbeidssettene, mens sheiko legger opp til månedlig progresjon. Selv om arbeidsmengden er høyere er toppsettene lavere.
  12. Terje J

    Saisondietten

    Her er en diett æ kan like! Er meeeeeeget glad i øl av alle sorter. Det beste måltidet etter en tung treningsøkt er spekemat og en eller to spennende pol-Øl
  13. fy faen før en sinnsykt bøy det der e! en fryd å se på reint teknisk uansett!
  14. men det står da "top surface of the legs at the hip joint" , betyr ikkje det i realiteten den røde prikken?
×
×
  • Opprett ny...