Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fra dagens Aftenposten: Camilla (30) fikk bot for å røyke på fly - vil heller i fengsel enn å betale

Det er Varden som har intervjuet kvinnen fra Skien, som i sterkt beruset tilstand tok seg en blås på en Norwegian-flyvning fra Tromsø til Oslo i 2014.

Camilla (30) sier hun ikke husker å ha tent på sigaretten mens hun satt i setet, men sier hun ikke tviler på at kabinpersonalet har rett.

At domstolen har rett i at hun skal betale 7000 kroner for regelbruddet, går hun ikke med på.

Fikk redusert den opprinnelige boten

I utgangspunktet ga politiet henne en bot på 15.000 kroner, men da hun nektet å betale, måtte hun i stedet møte i Nedre Telemark tingrett tirsdag.

– Jeg betaler ikke 15.000 kroner for én sigarett. Det blir for dumt i min verden, sa hun da hun møtte dommer Knut Kolloen i rettssal 3 i tinghuset, skriver Varden.

Etter å ha forklart dommeren om sin dårlige økonomi ble boten satt ned til 7000 kroner, i det dommeren også bemerker er en svært sjelden dom.

Det har nesten ikke skjedd tidligere at noen er dømt i en norsk domstol for røyking.

- Tar gjerne en ferie i fengsel

Men heller ikke denne boten er det er aktuelt å betale, sier kvinnen.

– Jeg kunne strukket meg til 1000 kroner. Ikke mer, forklarer hun.

Dommen fra tingretten sier «7.000 kroner eller subsidiært 24 dager fengsel».

Det betyr at 30-åringen må bak murene om boten ikke betales. Men fengsel blir det bare om det er umulig å inndrive pengene på annen måte.

– Jeg tar gjerne en ferie i fengsel, men å betale 7000 kroner går ikke, sier hun til Varden.

.

Ja, det blir sannelig for dumt :banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I garderoben i dag, en jente til en annen:

Jente 1: "Du må trene cardio etter styrketreningen"

Jente 2: "Hvorfor det?"

Jente 1: "Fordi når du trener cardio først, tar det 20 minutter før forbrenningen starter. Men når du trener styrke er du liksom i gang allerede, så forbrenningen starter med én gang!"

...Døde litt på innsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble curl=bøy? Bøy er "bend" i mitt hode uten at jeg mener man skal si "leg bend"

En "curl" er noe som "ruller opp". Ikke helt en brett, men om du forestiller deg en brett uten en skarp kant...Og som de under er inne på...biceps curl (bøyer opp armen) / leg curl (bøyer benet) <- mye kulere enn knebøy :p

Wie viel können Sie kniebeugen? ;)

Tyskerne sier også "knebøy". Knebøy høres mer og mer ut som en slags lårcurl eller hva det heter.

En curl er vel en "bøy oppover" - en krøll, kanskje? Man bøyer jo albuen når man gjør biceps curl, men øvelsen heter jo ikke albuebøy. ;)

^^

Og glutebridge = rumpebru <3

MOTJOKK! Jeg kaller det motjokk :D

I garderoben i dag, en jente til en annen:

Jente 1: "Du må trene cardio etter styrketreningen"

Jente 2: "Hvorfor det?"

Jente 1: "Fordi når du trener cardio først, tar det 20 minutter før forbrenningen starter. Men når du trener styrke er du liksom i gang allerede, så forbrenningen starter med én gang!"

...Døde litt på innsiden

Lurer på om de to er i slekt med de to gutta jeg overhørte i garderoben der han ene sier til han andre "du spiser jo som et fjell!" :oldman:o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra dagens Aftenposten: Camilla (30) fikk bot for å røyke på fly - vil heller i fengsel enn å betale

Ja, det blir sannelig for dumt :banghead:

... og det er derfor man faktisk fortsatt finner askebeger ombord i fly. Hvor ellers skal de dumme idiotene få stumpet røyken når de blir beordret til det? En "ferie" i fengsel kan hun forresten se langt etter, bøtesummen kreves inn uansett, man får aldri sone den subsidiære straffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et proteinpulver av kvalitet rass som må shakes et halvt liv for å ikke være bare klumper. Jeg satt å holdt på å blande ut dritten da romkameraten min kom inn.

Hun: tror den er ferdig ristet nå..

Jeg: *stopper og holder opp shakeren med proteingugge*

Hun: hva om du blander med skje?

Jeg: hm?

Hun: ...

Jeg: *ler sarkastisk* blande med skje?

Hun: ja, har du prøvd?

Jeg: ehh heh nei jeg har jo ikke det.

Løper å henter skje, og fy faen så lett det var å blande. Tok 5 sek max. Jeg har irritert meg over dette pulveret i over ett år uten å tenke tanken engang.

#jegerretard #gåplankenåhoppihavet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...