Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

veganzzz

Klassiker. Tallene er feil, men selv med rette tall så sier det mer om hvor lite kalorier det er i broccoli (28kcal pr. 100g) enn hvor proteinrikt broccoli er. Grønnsaker er vel og bra; broccoli er en glimrende grønnsak, men veganerpropaganda skyter seg selv i veganerfoten med sånne eksempler.

Hvor mye må du spise av hver matvare for å få i deg ~40g protein?

Biff: ca. 190 gram

Broccoli: ca. 1250 gram

Lykke til med å spise over 1kg broccoli til middag :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om dette faktisk kan ha noe for seg eller ei, men etter det jeg har lært hørtes det ikke særlig lurt ut.....

Tok en rask økt med en kollega etter jobb. Han har i utgangspunktet ganske bra bøy med tanke på at han sjeldent trener, men detter litt frempå i bunn. Jeg foreslo løftesko, men fikk høre at han foretrakk joggeskoa han allerede brukte (type "fotballsko" med tagger under) fordi de var så ustabile. Han har nemlig hatt ankelskade tidligere og ville trene seg opp på ustabilt underlag....løftesko var jo som å trene med støttehjul, og det skulle han ikke ha noe av!

Så tok han på seg et belte, pådro seg en strekk i lysken på første settet med 80kg og måtte gi seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klassiker. Tallene er feil, men selv med rette tall så sier det mer om hvor lite kalorier det er i broccoli (28kcal pr. 100g) enn hvor proteinrikt broccoli er. Grønnsaker er vel og bra; broccoli er en glimrende grønnsak, men veganerpropaganda skyter seg selv i veganerfoten med sånne eksempler.

Hvor mye må du spise av hver matvare for å få i deg ~40g protein?

Biff: ca. 190 gram

Broccoli: ca. 1250 gram

Lykke til med å spise over 1kg broccoli til middag :whistle:

Men det er et sabla godt eksempel på retorikk (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

"Er lompe veldi usunt?:( unna meg 3 i dag til kylling filet"

"Tror ikke du skal få dårlig samvittighet for tre lomper til middag, det finnes verre. Fortsetter du på samme mat som du vanligvis gjør skal det nok gå fint Det viktigste er at du ikke blander fett og sukker for ofte, da dette blir kluss."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er lompe veldi usunt?:( unna meg 3 i dag til kylling filet"

"Tror ikke du skal få dårlig samvittighet for tre lomper til middag, det finnes verre. Fortsetter du på samme mat som du vanligvis gjør skal det nok gå fint Det viktigste er at du ikke blander fett og sukker for ofte, da dette blir kluss."

Norwegian Athletic Forum ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er lompe veldi usunt?:( unna meg 3 i dag til kylling filet"

"Tror ikke du skal få dårlig samvittighet for tre lomper til middag, det finnes verre. Fortsetter du på samme mat som du vanligvis gjør skal det nok gå fint Det viktigste er at du ikke blander fett og sukker for ofte, da dette blir kluss."

NAF? kvinneguiden? Klikk.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble nettopp fortalt at siden jeg har vondt i halsen og hoster burde jeg ikke spise karbohydrater, siden basseluskene lever på det.

Den har jeg fått høre også. Fikk beskjed om at halspastiller med sukker gjorde halsen verre fordi jeg fôret bakteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en pro lavkarb-fanatiker på NAF:

Men for de som faktisk har gjennomført masse slike prosjekter, og testet dette selv, så kan man oppleve å f.eks (som i mitt tilfelle personlig) gå opp i vekt på 3000 kcal med en god mengde karbs, mens man går ned i vekt, på 4000 kcal totalt uten karbs. Da forstår man kanskje, at ikke tallet på antall kalorier betyr alt. :)

Because fuck termodynamikk!

NAF er noe for seg selv, og jeg er imponert over at du Aurelius greier å holde deg såpass seriøs som du gjør i svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...