Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Høres ut som vedkommende følger dette:

What's intuitive eating, how does that relate to HAES?

Intuitive eating is about paying attention to internal body signals and eating (or not) in response to them.

As humans we do this naturally when we come into the world, but sometimes we later get distracted by external ideas of what we "should" be eating, e.g. calorie-controlled diets, and we lose touch with our body's needs. Intuitive eating is about getting back in touch with our bodies.

Hadde blitt så feit om jeg hadde fulgt det der. KAKE TIL FROKOST!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde blitt så feit om jeg hadde fulgt det der. KAKE TIL FROKOST!

Minner meg om et avisoppslag fra et par år tilbake "LAVKARBO ER LØGN!" førstesiden i VG, om ei dame som hadde tatt "du kan spise så mye du vil uten å gå ned i vekt så lenge det ikke er cærbz" bokstavelig, og hadde begynt å spise svineribbe til frokost og lunch. Perfekt snack å mumse på T-banen på vei til jobb.

Overraskende nok føk jo vekten opp etter et par uker med dette, og lavkarbo ble avslørt som løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg kan ikke ta av for jeg har ikke disiplin til å spise 5 ganger om dagen"

Jeg prøvde meg med at forskning viser at måltidfrekvens i seg selv ikke er noen avgjørende faktor for å "ta av".

"Det er annen forskning som viser at det betyr noe"

Samtale avsluttet. Jeg kunne jo sagt at jeg forsto om å spise 5 ganger om dagen gjorde at han klarte å spise lite nok til å ta av og at han sikkert ble sultnere av å spise sjeldnere og derfor spiste for mye om han spiste sjeldnere. Er redd han hadde hatt annen forskning som viste at det også var "feil". My bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Om studier viser at modene bananer motvirker kreft eller ikke skal jeg ikke si noe på (jeg er ikke helt overbevist), men måten han skrev det på. Sunt som motkrefter kreft <3

"Studier viser at brune bananer har mer sunt som feks motkrefter kreft"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om studier viser at modene bananer motvirker kreft eller ikke skal jeg ikke si noe på (jeg er ikke helt overbevist), men måten han skrev det på. Sunt som motkrefter kreft <3

"Studier viser at brune bananer har mer sunt som feks motkrefter kreft"

Fact or Myth: Do Ripe Bananas Fight Cancer?

P.S. Jeg har ikke kvalitetssikret eller sett om utfallet matcher min tro før jeg legger det inn. Det bare så ut som en grei artikkel ved første øyekast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! LESS is MORE? MORE is LESS? Fant ikke noe mat jeg? Bare en masse bilder av halvnakne store, større og enda større damer med mye sminke og mye annet:(

Hehe, litt av greia med HAES( health at every size) er at de liker å påstå at det ikke er noen sammenheng mellom helse og overvekt,så det er fullt mulig for personer med BMI på 40-50 å være knallsunne de og, og at det ikke er de som veier for mye som har et problem eller som bør endre seg; det er det samfunnet rundt som må gjøre. De påstår jo blant annet at kalorier inn vs ut er en løgn og at det er umulig å gå ned i vekt, og mytji annet skummelt ræl.

"You can't write Diet without DIE! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden er essensen her?

"Vi gjør oss selv syke tross at vi i følge Statistisk Sentralbyrå jobber mindre enn dere i yrkeslivet, innehar mindre stressende stillinger, og er verdens mest likestilte land på hjemmefronten. Det hjelper ikke, flink-pike-syndromet gjør at vi stresser oss syke over uvesentlig rør. Dere stresser ikke over uvesentlige ting, så det er deres feil at vi gjør det. Stress dere syke dere og, because likestilling!"

:facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wat da actual FARK?!?! Dette er noe av det dummeste jeg har lest i dag, og jeg lester r/fatlogic...

Det var vel strengt tatt ikke så dumt, bare dårlig formulert. Har du slapp kjerne og dårlig teknikk, så er vel ikke kb-snatch og swing det lureste du gjør her i verden. Det var vel litt av poenget i det blogginnlegget (?). Er en god del damer på kb-gruppetimene jeg er med på som sliter med diffuse ryggsmerter x antall kb-swing med dårlig teknikk gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...