Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var ganske idiotiske de tre kompisene på trening idag, som etter de var ferdig å bøye 50kg gikk bort til benken og beskrev hvordan han ene hadde sett ei jente som benka, og hadde liksom skikkelig vinkel på brystet, og en bue i ryggen og greier. Hahah, det ble jo nesten skråbenk lizzom!

Sånne folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To venninner i garderoben på SATS, tydeligvis akkurat ferdig idet jeg kommer. Jeg hiver tingene mine i skapet, og overhører samtalen.. Ikke noe spesielt, bare den klassiske - "Vent litt da, jeg må bare tøye skikkelig ut! Jeg får så lett så innmari klumpete muskler, spesielt lårene mine er blir lett kjempesvære, de er allerede svære nok. Vil jo ikke ha klumper heller!" Jeg trodde seriøst nesten folk hadde slutta å tro på sånt, det er så lenge siden jeg har hørt det... Enda verre ble det når hun fortsatte; "Det er ikke for ingenting at vi lærer det her på skolen altså, gymlæreren er skikkelig flink!"

:eek::wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent sendte mail til Stavenger Aftenblad og spurte om følgende

Heisann Jeg lurte på hvorfor dere ikke henviser direkte til forskningskilder i artikler som denne: http://www.aftenbladet.no/sport/sprek/Bruk-snusfornuft-nar-du-trener-3032981.html

Han fikk følgende svar

Årsaken til at jeg ikke har kildehenvisning er at forskningen ikke er av nyere dato. Om du vil vite mer om bakgrunn for snus og forskning kan du ringe meg på xxxxxxxx – så skal du få et utfyllende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk beskjed av en venninne om at jeg var helt syk som spiser 5 ganger om dagen og at jeg var velkommen til å tilbringe neste helg hos henne så kunne hun se hvordan jeg taklet å spise 2 brødskiver kl 12 for så å gå 24 timer uten mat. Sagt med stolthet i stemmen. Da jeg sa at jeg ikke spiser brød lenger, nei da hadde jeg spiseforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, hvis du kun spiser to brødskiver i døgnet over en lengre periode, så vil jo det være et stort problem om du ikke har mye å gå på... Nå kan man skjære ganske tjukke skiver og ha en del pålegg på, men jeg bli imponert den gangen jeg ser to brødskiver med pålegg som tilsvarer et dagsbehov...(f.eks 2400 kcl.)

Ellers handler det vel om personlige preferanser, men jeg vil tro at de fleste av oss rett og slett synes det er mer behagelig å spise mengden energi vi skal ha (enten vi skal ligge i underskudd, overskudd eller i balanse). Så ja, hvis hun tror at det er problematisk å spise (forhåpentligvis sunn mat) 5 ganger om dagen, mens det er helt uproblematisk å spise kun to brødskiver i døgnet, samtidig som hun "beskylder" venninnen for å ha en spiseforstyrrelse fordi hun ikke spiser brød, ja da er det på tide å tilegne seg nye kunnskaper, f.eks hos en ernæringsfysiolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hvis du kun spiser to brødskiver i døgnet over en lengre periode, så vil jo det være et stort problem om du ikke har mye å gå på... Nå kan man skjære ganske tjukke skiver og ha en del pålegg på, men jeg bli imponert den gangen jeg ser to brødskiver med pålegg som tilsvarer et dagsbehov...(f.eks 2400 kcl.)

Ellers handler det vel om personlige preferanser, men jeg vil tro at de fleste av oss rett og slett synes det er mer behagelig å spise mengden energi vi skal ha (enten vi skal ligge i underskudd, overskudd eller i balanse). Så ja, hvis hun tror at det er problematisk å spise (forhåpentligvis sunn mat) 5 ganger om dagen, mens det er helt uproblematisk å spise kun to brødskiver i døgnet, samtidig som hun "beskylder" venninnen for å ha en spiseforstyrrelse fordi hun ikke spiser brød, ja da er det på tide å tilegne seg nye kunnskaper, f.eks hos en ernæringsfysiolog.

Det er forskjell på å spise to brødskiver en gang i døgnet og det å spise en gang i døgnet. Det er ikke store problemene å spise all energien din i ett måltid. Faktisk så er det svært mange som sverger til å spise all maten sin innenfor ett gitt spisevindu på 4-6-8-10 timer, fordelt på 1-4 måltider. Det er ikke optimalt å gjøre det, men det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å spise to brødskiver en gang i døgnet og det å spise en gang i døgnet. Det er ikke store problemene å spise all energien din i ett måltid. Faktisk så er det svært mange som sverger til å spise all maten sin innenfor ett gitt spisevindu på 4-6-8-10 timer, fordelt på 1-4 måltider. Det er ikke optimalt å gjøre det, men det er noe helt annet.

Det er jeg helt enig i. Jeg var kanskje ikke helt klar i den førstek kommentaren min, for problemet er jo at den venninna tydeligvis mener at to brødskiver i døgnet er helt ok. Klart du kan presse sammen mye mat i ETT måltid, men det er begrensninger for hvor mye energi du får med to brødskiver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fortsatt ikke optimalt fordelt.. Studier har jo vist at det er gunstig med proteiner rett etter trening, fett på morgenen og så videre... Det er forskjell på bra nok og optimalt.

link til studie som viser at det er gunstig med fett på morgenen fremfor kveld ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...