Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed av en venninne om at jeg var helt syk som spiser 5 ganger om dagen og at jeg var velkommen til å tilbringe neste helg hos henne så kunne hun se hvordan jeg taklet å spise 2 brødskiver kl 12 for så å gå 24 timer uten mat. Sagt med stolthet i stemmen. Da jeg sa at jeg ikke spiser brød lenger, nei da hadde jeg spiseforstyrrelse.

2 brødskiver som neste intak på 24t = helt ok

Ikke spise brød = spiseforstyrelser

Riiiiiiigghhht.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke studier? Hvor stor er den praktiske relevansen?

Av og til så glemmer jeg at man kan faen ikke påstå at jorda er rund en gang uten link til studier her... :p

Glem det.. Det har ingen hensikt å få i seg proteiner rett etter trening, det er ingen vits å ta kreatin før, og det er ingen forskjell om du får i deg proteiner fire ganger om dagen eller en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine stråmenn ;)

Sa ikke at det ikke var forskjell, jeg setter derimot spørsmålstegn ved den praktiske relevansen.

Enig med Vegard. kan kan ikke komme med uttalelser uten å faktisk ha noe som helst oppbacking på det som er sagt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Yey, pensumet sitter, hurra :p Men nå er det flere fordeler med økt muskelmasse enn den lille økningen i kcal-forbrenning da, heldigvis :)

Husk at dette er snakk om i hvile. I aktivitet er saken en helt annen. Og økt muskelmasse har som du sier også mange andre effekter, som økt total fettfri kroppsvekt, den spiller en rolle i blodsukkerreguleringen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette er snakk om i hvile. I aktivitet er saken en helt annen. Og økt muskelmasse har som du sier også mange andre effekter, som økt total fettfri kroppsvekt, den spiller en rolle i blodsukkerreguleringen osv.

Jepp. Fremdeles ganske døry påstånd i forhold til fakta:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan kan de store byggerne spise flerfoldige tusen kalorier, og fremdeles være rippa? MYE kardio?

Om du offseason veier 150 kg og samtidig har et høyt treningsvolum så må du fort opp i 6k kalorier for å komme i et teoretisk overskudd. Tar du også i betrakning studier som viser at et teoretisk overskudd på 1000 kalorier kun gidde et opptak på under 500 kalorier er det ikke så veldig rart at de må spise mye. Tar du i betrakning enormt gode gener er det vertfall ikke overaskende.

Er på jobb og bruker mobilen til å skrive, kan legge inn kilde ettervert :)

edit: + det Vegard Lysne nevner under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte Ernærings/trenings timene vi hadde på rekrutten:

"For en fysisk aktiv person, dekker 2 glass melk hele proteinbehovet"

Ei som fortalte meg:

"Ikke vits med proteintilskudd, du tisser det bare ut igjen. Det har jeg hørt fra *** og hun går på Ernæring."

Kjenner ei som har lignende holdning, i tilegg mener hu at man bare får "fake" muskler av kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...