Gå til innhold

Det dummeste du har hørt..


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det med at det er bedre å røyke enn å stresse vet jeg ikke om jeg tror på at leger sier. MANGE av mine gravide venninner har sagt at de har fått beskjed om det av leger og jordmor-selv stressa jeg vanvittig når jeg ble gravid og måtte slutte å røyke. jeg gikk til den samme legen og jordmora som venninner i samme område og forsøkte iherdig å fiske en slik "grønt lys for røyk" kommentar ut av dem, men fikk alltid til svar at det bare var å holde ut fordi stresset mitt aldri i verden ville påvirke barnet såpass negativt som røyk..

Som nevnt, er dette kun tilfelle ved såppas ekstreme situasjoner hvor stress faktisk går utover psykisk helse, som kan ha videre følger fysisk. For enkelte. Dette er som jeg sa et valg mellom to onder, som leger aldri ville anbefalt dersom absolutt nødvendig. :) Ville bare nevne det, siden det er et aktuellt tema for utdanning av helsepersonell (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde ett innslag på nyhetene på NRK P1 i dag morges, om unges overforbruk av smertestillende (type paracet, ibux o.l). Gidder ikke ta hele problemstillingen her, men de hadde hvertfall intervjuet ei jente på type 14-18 år omtrent, der hun fortalte litt om hvordan hun og hennes venner så på dette.

Sitat omtrent ordrett: " ja, og så var det en gang klassen var på skoletur i fjellet, og vi måtte gå ca 4-5 timer i strekk. Og siden vi ikke rakk å tøye ut når vi kom frem til hytta, blei vi jo selvfølgelig skikkelig støle dagen etter, så da måtte vi jo ta smertestillende!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Men uansett idag snakket jeg med en av mine bedre kompiser som sa følgende : " jeg trener for å bli utholdende sterk" - jeg tenkte inni meg, her er det bare å aborte vennskapet asap zulu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Men uansett idag snakket jeg med en av mine bedre kompiser som sa følgende : " jeg trener for å bli utholdende sterk" - jeg tenkte inni meg, her er det bare å aborte vennskapet asap zulu....

En av mine bedre kompiser sa her om dagen at han ikke kunne trene så mye skuldre, fordi da ville han se for brei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt, er dette kun tilfelle ved såppas ekstreme situasjoner hvor stress faktisk går utover psykisk helse, som kan ha videre følger fysisk. For enkelte. Dette er som jeg sa et valg mellom to onder, som leger aldri ville anbefalt dersom absolutt nødvendig. :) Ville bare nevne det, siden det er et aktuellt tema for utdanning av helsepersonell (y)

Sist jeg hørte det utsagnet kom det visstnok fra en lege/jordmor på en av disse "Gravid/ ung og dum" seriene... uansett triste greier .. :p "bare drikk litt sprit du, om du ikke får roa nervene ellers" liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på festival en gang, delte dessverre "camp" med noen ufyselige gutter, som drakk så konstant at de like greit kunne fått jevn tilførsel av alkohol intravenøst. De ropte denne frasen til ALLE jenter som gikk forbi: "FY FAEN SÅ STYGG OG TJUKK OG FEIT DU ER. HAR DU ANOREKSIA ELLERRRR?" Jeg var flau på SÅ mange nivå. Flytta meg, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fin quiz, som gjør folk mer oppmerksom på hva de putter i seg :)

Eneste jeg vil legge til er at kalorier finnes i både karbohydrater, fett og proteiner.

Og karbohydrater deles inn i sukker, stivelse og fiber. Hvor fiber ikke brytes opp av kroppen og virker rensende.

Proteiner har kalorier, men er sunne uansett og en legger ikke på seg av dem.

Tror det er få som vet dette, så er greit å legge det til :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...