Gå til innhold

KLIKK - Hvorfor liker kvinner å kalle seg selv tjukke?


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg står alikevel på at menn er flinkere til å si "Fuck it, det får jeg uansett ikke gjort noe med", eller "Fuck it, jeg må penetrere noe annet", også faktisk la ting ligge både fysisk og mentalt fordi det å stresse over, tenke på, og bekymre seg for ting en uansett ikke får gjort noe med på ingen måte bringer noe positivt til livene våre.

FYP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er fornøyd med deg selv, og gledelig å høre at du innser at det påståtte kvinneidealet faktisk ikke er veldig uoppnåelig. (y)

Må alikevel spørre hva du mener mer f.eks. "epleform". For å ha en kropp som er i nærheten av epleformet må man være grovt overvektig, noe som både går på helsa og livsnytelsen løs.:p

Haha fin vri av svaret mitt. Selv om ca samme størrelse som Scarlett og co kan være oppnåelig nok er ikke formen, utseendet og helheten det - som er det jenter sammenligner seg med. Poenget i innlegget mitt var ikke det ene aspektet av utseendefiksering og press som er vakre skuespillerinner, men at det er så mange flere aspekt i livet og oppveksten som blir en del av tankegodset vårt. Og at selv om også gutter har vakre skuespillere å sammenligne seg med, så vet jeg ikke om så mange gutter som har så mange produkter, klær, nutrilettkurer, manikyrtimer og andre ting som opptar tanker, tid, penger og energi som det gjennomsnittskvinnen gjør. Og jeg mener at dette må sees som en del av det som gjør at kvinner "stresser" med utseende. Det er noe i samfunnet og oppveksten som gjør at vi har blitt sånn, jeg tror ikke vi er født sånn :)

Med epleform mener jeg en kropp uten spesielt definert midje, mer fettlagring på magen/midten enn bein. Altså om man bare slanker seg/spiser lite vil man få en kropp med vanlig/medium mage, tynne bein/hofter/armer i tillegg. På samme måte at en som er pæreformet kan bli svært tynn i overkroppen og nærmest uten bryster, før de får noe tilnærmet slanke ben. Ikke noe særlig i nærheten av formfulle Scarlett og andre sexbomber. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG forventer ikke en mann som ser ut som Channing T eller noen av de der. Og jeg er da ikke den eneste. Ærlig talt!

Dette må være MENNs forventninger til hva KVINNER vil ha.

Det er menns ideal for hvordan menn skal se ut, akkurat som det at å være tynn er noe positivt er et ideal som eksisterer utelukkende i kvinners hoder.

Men som presisert tidligere.. at du ikke forventer at en mann skal se ut som Channing Tatum (som et kjapt Google-søk avslører at er.. vel.. tynn), betyr ikke at du ikke liker å se på han. Det må da være en grunn til at du valgte akkurat Tatum som eksempel, og det er antagelig ikke fordi du hater hvordan han ser ut eller hadde hatt noe i mot om typen din hadde en lignende form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er menns ideal for hvordan menn skal se ut, akkurat som det at å være tynn er noe positivt er et ideal som eksisterer utelukkende i kvinners hoder.

Men som presisert tidligere.. at du ikke forventer at en mann skal se ut som Channing Tatum (som et kjapt Google-søk avslører at er.. vel.. tynn), betyr ikke at du ikke liker å se på han. Det må da være en grunn til at du valgte akkurat Tatum som eksempel, og det er antagelig ikke fordi du hater hvordan han ser ut eller hadde hatt noe i mot om typen din hadde en lignende form.

Jeg brukte han fordi alle andre hadde brukt han som eksempel i denne tråden. Jeg måtte scrolle for å komme på et navn. :)

Mannen min har RÆV. Og holder meg varm om natta.

Men nå er jeg eldre enn de fleste her inne(jeg og) og har erfart at en 6pack ikke gjør meg lykkeligere. Ikke synes jeg det er så fint heller. Deter jo kjedelig mainstream.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig, men det får så være.

Okei, du skal få det inn med teskje :)

"Strong is the new skinny" - forklaring: "Før brydde vi oss om å være skinny. Det er mye bedre å være strong! Streb mot styrke, ikke tynnhet!"

"Happy is the new healthy" - forklaring: "Før brydde vi oss om å være healthy. Det er mye bedre å være happy! Streb mot glede, ikke sunnhet!"

For det første mener jeg at sunnhet og glede i de beste tilfellene går hånd-i-hånd. Og jeg mener at det å ha god helse er noe som er positivt, og at man ikke bør neglisjere sin egen helse for umiddelbare gleder. Jeg vil vel også anta at mennesker som har bedre helse er gladere. Altså MÅ man være healthy for å være happy. DERFOR er det uttrykket helt totalt meningsløst og bakvendt. Hun som fant det på er enten dum som et brød eller bare ekstremt dårlig i engelsk. Evt begge deler.

Er du fortsatt uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en spøk daaah. Men selv har jeg aldri forstått jentene som på død og liv skal gå rundt og tro de er feite, og ikke minst legge det over på andre at de selv mener det. Læreren min på ungdomsskolen fortalte oss HVER morgen at "imorra når du står opp, så ska du sje dæ sjøl i speile å si at du e FANTASTISK!".. Om man sier det mange nok ganger, så funker det tilslutt.. for meg gjorde det det. (y) Nå er det jo endel år siden da, så tålmodigheten min er det ingenting å si på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at kvinner tar mer på vei over et sub-max utseende. Utseende er hvordan kvinner måler seg mot andre kvinner og ærlig talt det eneste menn bryr seg om hos kvinner. For å score på damer må menn nedlegge like mye innsats men på helt andre områder, som feks å bli paradise-hotell-deltaker og c-kjendis, og helst vinne premien på 250 000kr eller hva det nå er siden berømmelse og penger er det jenter først og fremst vil ha. Kropp er noe vi skaffer oss for vår egen del og måler oss mot andre menn med, men ingen mann er så desillusjonert og ute av kontakt med virkeligheten at han tror det trekker damer i samme grad som å ha vært på tv3 i 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en spøk daaah. Men selv har jeg aldri forstått jentene som på død og liv skal gå rundt og tro de er feite, og ikke minst legge det over på andre at de selv mener det. Læreren min på ungdomsskolen fortalte oss HVER morgen at "imorra når du står opp, så ska du sje dæ sjøl i speile å si at du e FANTASTISK!".. Om man sier det mange nok ganger, så funker det tilslutt.. for meg gjorde det det. (y) Nå er det jo endel år siden da, så tålmodigheten min er det ingenting å si på!!

Jeg skal ikke ødelegge historien din, men dette speiltrikset funka så bra for måten du så på deg selv at du måtte gå ned 26 kg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at du er så positivt innstilt. Selvom jeg skjønte at jeg ville gå ned i vekt, så betyr det ikke at jeg gikk rundt og hata meg selv og kroppen min. Jeg er selvfølgelig fornøyd nå, men på den tiden hvor jeg egentlig ikke brydde meg så mye om vekt (før jeg tenkte tanken på å gå ned), så var jeg mest sannsynlig det mest fornøyde og lykkelige mennesket på jorda (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at du er så positivt innstilt. Selvom jeg skjønte at jeg ville gå ned i vekt, så betyr det ikke at jeg gikk rundt og hata meg selv og kroppen min. Jeg er selvfølgelig fornøyd nå, men på den tiden hvor jeg egentlig ikke brydde meg så mye om vekt (før jeg tenkte tanken på å gå ned), så var jeg mest sannsynlig det mest fornøyde og lykkelige mennesket på jorda (y)

Helt topp det, bare syntes det hørtes litt merkelig ut i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Byttnavn

Man kan utrolig nok være glad i seg selv og kroppen sin selv om den er større, har samme historie bak meg med vekttap.

Den var større og mykere før men jeg hatet ikke meg selv fordet.

Jeg ønsker ikke å være overvektig lenger og tok tak i det, selvhat var ikke en motivasjonsfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Byttnavn

Men jeg er enig i at det er en sytekultur blant kvinner. Om det kommer av janteloven eller hva det er det vet jeg ikke. Men det forventes nesten at man skal med jevne mellomrom bitche over vekt osv. Er du misfornøyd så får man prøve å ta tak i det.

Eller fisker du etter komplimenter kan man heller bare spørre rett ut om man synes man ser fin ut eller noe.

Jeg hater når for pisser på seg selv fordi DU må si "neida neida du ser ikke tjukk ut". Man får være som man er eller gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er enig i at det er en sytekultur blant kvinner. Om det kommer av janteloven eller hva det er det vet jeg ikke. Men det forventes nesten at man skal med jevne mellomrom bitche over vekt osv. Er du misfornøyd så får man prøve å ta tak i det.

Eller fisker du etter komplimenter kan man heller bare spørre rett ut om man synes man ser fin ut eller noe.

Jeg hater når for pisser på seg selv fordi DU må si "neida neida du ser ikke tjukk ut". Man får være som man er eller gjøre noe med det.

Kom til å tenke på at tråden Dagens Negative kan være en ganske morsom pekepinn ang. syting :p

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/dagens-negative.10650/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...