Gå til innhold

KLIKK - Hvorfor liker kvinner å kalle seg selv tjukke?


Tor

Anbefalte innlegg

En manns ideal? Jeg tror de aller, aller færreste menn sitt ideal er en kvinne i size 0 av denne typen:

blog_alexandra_shulman_size_zero.jpg

Mulig jeg formulerte meg litt knotete. Mente da at disse modell size 0'ene ikke (somegel) er en manns ideal :) Så dermed ikke noe å trakte etter dersom det var det som var målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjønnskvotering går forøvrig begge veier :) Finnes mange kvoter for gutter der ute og , veterinær var hvertfall en av de for 5 år siden ( aner ikke nå )

on topic igjen kanskje?

hadde jo vært artig å finne ut av hva det er som gjør at enkelte mennesker og somregel jenter slik jeg har forstått det, trykker seg selv ned og ikke føler seg bra nok?

Er det virkelig folk der ute som kaller seg selv feit for å få oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det virkelig er folk der ute som kaller seg selv feit for å få oppmerksomhet? Den fantastiske egenskapen du etterspør, valideringsbehovet, er årsak numero uno til at jeg skyr mitt eget kjønn. Fy faen som jeg hater feite folk som klager over hvor feite de er samtidig som de ikke engang med sin beste vilje vil ta til seg velmenende råd, fordi de var jo ikke ute etter RÅD, forstås, men for validering og sympati! Den fella der kostet meg fire tenner i overkjeven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det virkelig er folk der ute som kaller seg selv feit for å få oppmerksomhet? Den fantastiske egenskapen du etterspør, valideringsbehovet, er årsak numero uno til at jeg skyr mitt eget kjønn.

Ok et spm om man ser feit ut i buksen eller ikke.. tja.. det er jo ganske vanlig. men det har vel blitt litt som å si " var jeg fin nå? "

Nå tenker jeg heller mot.." æææsj.. jeg er sååå feit.. "til veninner etc for at de bare skal skryte av deg og gi deg komplementer.

edit: Tror forøvrig jeg hadde blitt mektig irritert hadde jeg hatt veninner som søkte oppmerksomhet på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok et spm om man ser feit ut i buksen eller ikke.. tja.. det er jo ganske vanlig. men det har vel blitt litt som å si " var jeg fin nå? "

Nå tenker jeg heller mot.." æææsj.. jeg er sååå feit.. "til veninner etc for at de bare skal skryte av deg og gi deg komplementer.

Hvorfor ikke heller bare spørre "Var jeg fin nå?", "Ser dette bra ut?", eller "Kan jeg gå som dette?", istedenfor å trykke seg selv ned med å direkte spørre om man ser 'dårlig' ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Må bare hive det inn:

Offisiell statistikk fra ssb på sykefravær finner man her.

Forskjellen er per dags dato 0.9% mellom kvinner og menn.

Liker diskusjonen! :)

20131022161337951957357LegSykArbNaerKv_1_16134328.jpg

Denne tabellen er på ingen måte representativ for sykefraværsfordelingen mellom kvinner og menn. Flere kvinner enn menn er uføretrygdet og flere kvinner jobber deltid. Noe som tilsvarer at sykefraværet hos kvinner skulle vært lavere hos kvinner enn hos menn, noe det ikke er, så når man legger til flere variabler ser man at det er stor forskjell på kvinner og menn, dessverre. Denne tabellen viser heller ikke korttidsfravær på under 14 dager, der kvinner har det klart største fraværet, og det er også dette korttidsfraværet som er det største problemet i forhold til utgifter. Dog, et veldig spennende tema, og er hovedtema for et av mine fag i år, og så langt er den eneste konklusjonen i norsk og internasjonal faglitteratur:

Mange forslag, men ingen bekreftede hypoteser som forklarer hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tabellen er på ingen måte representativ for sykefraværsfordelingen mellom kvinner og menn. Flere kvinner enn menn er uføretrygdet og flere kvinner jobber deltid. Noe som tilsvarer at sykefraværet hos kvinner skulle vært lavere hos kvinner enn hos menn, noe det ikke er, så når man legger til flere variabler ser man at det er stor forskjell på kvinner og menn, dessverre. Denne tabellen viser heller ikke korttidsfravær på under 14 dager, der kvinner har det klart største fraværet, og det er også dette korttidsfraværet som er det største problemet i forhold til utgifter. Dog, et veldig spennende tema, og er hovedtema for et av mine fag i år, og så langt er den eneste konklusjonen i norsk og internasjonal faglitteratur:

Mange forslag, men ingen bekreftede hypoteser som forklarer hvorfor det er slik.

Da avfeiere jeg mitt forsøk på å simplisfisere et høyt komplisert tema med enkel statistik, bøyer meg i støvet, tar med meg halen (som forøvrig befinner seg mellom beina) og labber ut døren:blush:

Har du noen representativ statistikk? eller noe som kan likne, eller som passer en eller flere modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da avfeiere jeg mitt forsøk på å simplisfisere et høyt komplisert tema med enkel statistik, bøyer meg i støvet, tar med meg halen (som forøvrig befinner seg mellom beina) og labber ut døren:blush:

Har du noen representativ statistikk? eller noe som kan likne, eller som passer en eller flere modeller?

Oi, ikke meningen om jeg var brutal... :-) Statistikk er jo alltid morsomt, så er jo bra at det blir en del av diskusjonen:-)

Altså, hadde det finnes bra statistikk som tar høyde for alle relevante variabler, hadde det vært relativt greit å funnet ut hvorfor det er som det er. Når man skal undersøke sykefraværsvariasjoner mellom kvinner og menn må variabler som gjennomsnittsalder, antall arbeidstimer, antall barn, størrelse på familie, ansvar på jobben, hvor fysisk tung jobben er, graviditet(og eventuelt sykdom som følger av graviditet), bosted etc regnes i, og det sier seg selv at det blir vanskelig å utvikle en enkel tabell som sammenfatter alle disse variablene.

For spesielt interesserte anbefaler jeg å lese ulike NOU'er, som for eksempel: http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2010/nou-2010-13/4/4.html?id=628099

Dette er et området det foreligger utrolig mye fagstoff, men det er ingen enighet på feltet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...