Gå til innhold

Kyani, vidundermiddelet?


Westby

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har prøvd dette "vidundermiddelet" Kyani? Var på et foredrag og hørte på hva de hadde å si om produktene sine og ble bare mer og mer skeptisk. Det selges ikke i butikk kun på bestilling. Det er et amerikansk produkt.

- Det er mye vitaminer og mye antioksidanter sa de, og det bladde opp med fordeler det ville gi:

- Opptil 50% mindre restitusjonstid

- Kan forebygge kreft

- Fettforbrennende pga. Et middel som jeg ikke husker hva heter, trur det blir brukt til blodfortynning.

- trengte tydeligvis ikke å sove mer enn 4 timer, (det var taurine i det)

- bedre syn

- middel mot eksem

Og mye annet som jeg ikke husker helt.

Er det noen som har erfaring eller har hørt noe om dette?

Det er et pyramidespill dem driver med også, verver personer osv:P

https://www.kyani.net/public/eu/no/main

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Kyani er ikke et vidundermiddel,- det kan jeg skrive under på!

En ubehagelig erfaring rikere, som jeg absolutt fraråder andre og oppleve. Hadde jeg bare visst først, det jeg fikk av informasjon etterpå. Da hadde jeg fortsatt holdt på skepsisen, og tenkt, dette er for godt til å være sant!

Her er min historie (beklager at den ble noe lang, men forsøkte å korte den ned):

Fra alltid å hatt en generell god helse, variert og sunt kosthold, en god livskvalitet, ble dette drastisk forandret til det verre, i løpet av de tre ukene jeg gikk på dette såkalte kosttilskuddet. Jeg stolte på, og kjente fra før den distributøren som presanterte meg for Kyani- produktene. Jeg har dog alltid vært noe dårlig på å spise nok frukt, så derfor valgte jeg å prøve dette so supplement.

I løpet av de tre ukene, ble mine erfaringer på Triangelprodkuktene (Sunrise, NitroFX og Sunset) til Kyani følgende:

- Min regelmessige menstrasjon ble uregelmessig, før den forsvant helt.

- Gjentatte og plutselige tildels meget kratfige, magesmerter.

- Gjentatte netter med kaldsvetting og/ eller urolig søvn med mareritt.

- Dagene ble mer og mer "omtåket".

- Svært uren hud i ansiktet, med utslett som klødde tidvis.

- Gikk ned i vekt.

Dette er jo stikk det motsatte av positivitet som Kyani- distributørene er så svært opptatt av!

Derfor var jeg blind i begynnelsen, og trodde ikke de overnevnte bivirkningene kunne skyldes kosttilskuddet. Jeg trodde bare at kosttilskuddet var "bullshit".

Inntil jeg fortalte min distributør om dette, og hun da fortalte at dette var helt vanlig, alle brukerene merker en eller flere ubehagelige bivirkninger.

"Siden du har så mange, som jeg ikke har hørt noen tidligere har hatt, er det rett og slett fordi du har så innmari mye DRITT inni kroppen din som skal ut! For dette skyldes detoxen, kroppen skal rensens for dritt, før den så skal bygges opp igjen.", var distributørens forklaring.

Nå ble jeg virkelig skremt. Dette ble da ikke opplyst om (hverken av distributør eller bruksanvisningen) overhodet da jeg begynte. Kyani har ingen bivirkninger siden alt skal være 100% naturlig.

Nå var jeg plutselig ufrivillig inne i dette helvetet, og jeg har aldri hatt som formål å ta noen Detox- kur!

Aller mest beskymret var jeg for vekten min, jeg er 165 cm høg, veier 53, 5 kg, og BMIen min er grei. Jeg vil ikke miste mer vekt!

Plutselig fortalte distributøren at hun visste om en bruker som hadde begynt å blø neseblod siden vedkommende gikk på blodfortynnende medisin i tillegg. Dette er jo direkte farlig!

Er nå en dag siden jeg kuttet helt ut Kyani. Nå jeg redd for hva jeg evt kan vente meg når kroppen må "avvenes" fra disse produktene....

Jeg fikk også vite etter at jeg ga beskjed om bivirkningene, at Kyani (som kommer fra USA), i begynnelsen ikke var lov til å selge i Norge. Dette fordi verdiene ifht vitaminer etc var for høye ifht det som er lov i henhold til norsk lov.

Hilsen Kita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Heisann :)

Jeg må få si at jeg selger ikke Kyani men har gått på Sunrise og extreem og har ikke noe av de her plagene. Jeg har nå gått på dette i over 2 mnd og har bare positive ting å si om dette. Jeg er mere opplagt og har 100 % mere energi. Jeg begynte med dette ved en tilfeldighet, jeg har prøvd mye annet men ingenting virket, var utslitt og trøtt døgnet rundt, alt var et ork, men nå er jeg i topp form, spretter opp om morgenen og holder ut hele dagen uten å være trøtt og utslitt. Jeg har heller ikke gått ned i vekt som overstånde. Livet er bare herlig for meg om dagen

Hei og takk for ditt førsteinnlegg. Virker jo ikke som snikreklame:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Jeg må få si at jeg selger ikke Kyani men har gått på Sunrise og extreem og har ikke noe av de her plagene. Jeg har nå gått på dette i over 2 mnd og har bare positive ting å si om dette. Jeg er mere opplagt og har 100 % mere energi. Jeg begynte med dette ved en tilfeldighet, jeg har prøvd mye annet men ingenting virket, var utslitt og trøtt døgnet rundt, alt var et ork, men nå er jeg i topp form, spretter opp om morgenen og holder ut hele dagen uten å være trøtt og utslitt. Jeg har heller ikke gått ned i vekt som overstånde. Livet er bare herlig for meg om dagen

shame on a n***a who tries to run game on a n***a,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har prøvd dette "vidundermiddelet" Kyani? Var på et foredrag og hørte på hva de hadde å si om produktene sine og ble bare mer og mer skeptisk. Det selges ikke i butikk kun på bestilling. Det er et amerikansk produkt.

- Det er mye vitaminer og mye antioksidanter sa de, og det bladde opp med fordeler det ville gi:

- Opptil 50% mindre restitusjonstid

- Kan forebygge kreft

- Fettforbrennende pga. Et middel som jeg ikke husker hva heter, trur det blir brukt til blodfortynning.

- trengte tydeligvis ikke å sove mer enn 4 timer, (det var taurine i det)

- bedre syn

- middel mot eksem

Og mye annet som jeg ikke husker helt.

Er det noen som har erfaring eller har hørt noe om dette?

Det er et pyramidespill dem driver med også, verver personer osv:p

Kyäni : Hovedside

- Opptil 50% mindre restitusjonstid

Skulle likt å se en studie på dette. Fantastiske påstander krever fantastiske bevis.

Kan forebygge kreft

Det finnes ikke bevis som bekrefter dette. Det er sant at enkelte folkegrupper som intar mye VitC, VitE og antioksidanter har lavere forekomst av kreft, men det motsatte finner man også eksempler på. Kliniske studier har så langt ikke funnet grunnlag for at antioksidanter og vitaminer forebygger kreft. Denne helsepåstanden blir ulovlig i desember.

- Fettforbrennende pga. Et middel som jeg ikke husker hva heter, trur det blir brukt til blodfortynning.

Man burde absolutt IKKE ta blodfortynnende midler uten samråd med lege.

- trengte tydeligvis ikke å sove mer enn 4 timer, (det var taurine i det)

Etter et kjapt google søk fant jeg ingen kilder på dette, men jeg fant en del sider som hevder at taurine kan gjøre at du sover lenger. Det skal sies at det var mest "hippie" sider som jeg ikke stoler helt på.

- bedre syn

Antar denne påstanden kommer av at den inneholder Vitamin A. Dette kan bidra til å opprettholde normalt syn (dvs mangel kan føre til nattblindhet), men IKKE til å forbedre synet. Forøvrig er det ganske uvanlig med Vit-A mangel. Det er noe man stort sett finner hos anorektikere, alkoholikere og folk som sulter i u-land. Denne påstanden blir ulovlig i desember.

- middel mot eksem

husker du navnet på dette?

Forøvrig er vel dette en ny MLM pyramide. Dyrt produkt som kun brukes for å legitimere pyramiden som bygges. Spis heller frukt og grønt. Dersom du mistenker at du har noen mangelsykdommer kan du få dette testet hos legen og eventuellt få anbefalt (billigere) tilskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir kvalm av produsenter som appellerer til kreftsyke pasienter. Med mindre de kan vise til solid forskning, så er det bare bullshit, som så mye annet i alternativ medisin bransjen. Man må være rimelig skruppelløs for å selge noe sånt til noen som er kreftsyke, vel vitende om at det ikke gjør noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyani er ren svindel, og folk som prøver å pushe det på deg er enten svindlere selv (drevet av ønsket om "lettjente" penger som gjør at all kritisk sans går ut vinduet) eller så er de mindre lure personer, som har blitt lurt trill rundt av svindleren over seg. Mye som absolutt alle andre pyramidespill noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :)

Jeg må få si at jeg selger ikke Kyani men har gått på Sunrise og extreem og har ikke noe av de her plagene. Jeg har nå gått på dette i over 2 mnd og har bare positive ting å si om dette. Jeg er mere opplagt og har 100 % mere energi. Jeg begynte med dette ved en tilfeldighet, jeg har prøvd mye annet men ingenting virket, var utslitt og trøtt døgnet rundt, alt var et ork, men nå er jeg i topp form, spretter opp om morgenen og holder ut hele dagen uten å være trøtt og utslitt. Jeg har heller ikke gått ned i vekt som overstånde. Livet er bare herlig for meg om dagen

Hei og takk for ditt førsteinnlegg. Virker jo ikke som snikreklame:)

Hvor mye får du betalt for å skrive det?(y)

shame on a n***a who tries to run game on a n***a,

Og, jeg vil gjerne vite hvordan du måler energien din i %?

Hvordan har du kommet frem til at du har 100% mer energi?

Har kaloriinntaket ditt økt med 100%? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eg må no flir litt.. Alle dokker som e så negativ tell kyani, ha dokk prøvd det?

Før di fleste som e negativ og som prøv det snur heilt om på det å e veldig positiv:)

Dokk har ingenting dokk sku å ha sakt før dokk prøv.

Selvfølgelig kan vi det. Her er en liste over ting som jeg er ganske overbevist om er en dårlig idé, selv om jeg aldri har prøvd det selv.

  • Klappe levende isbjørn
  • Spise revebjelle
  • Ta tigerbalsam på øyet
  • Lage bål inne
  • Hoppe fra flere meters høyde ned på bakken
  • Legge en klump natrium i badekaret
  • Bruke heroin
  • Løfte 400 kg i knebøy
  • Betale en random person en formue for juice solgt gjennom pyramidespill uten dokumentert effekt

For alle dere Kyaniselgere som er her inne vil jeg bare si følgende: Ikke si opp dagjobben, dere bør ha noe å falle tilbake på når pyramiden raser sammen, selv om dere har blitt lurt inn i dette av en lovnad om raske penger (eller ønske om å svindle andre). Det er dere som kommer med de sinnsyke påstandene, det er ikke vårt ansvar å dokumentere at dere tar feil, det er dere som må dokumentere AT det virker.

(eller på kyansk: Dåkker må vis at skjiten funke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er grunnen til at jeg hater sånne som dere Kyani-pushere. Les under om en kreftsyk person som fikk flere henvendelser fra Kyani-selgere som påsto at både kreften kunne bli kurert, og også at han kunne avslutte tradisjonell behandling.

Hei! Jeg har noen spørsmål om et produkt som skal kurerer kreft.

I forbindelse med min sykdom har jeg i den siste tiden blitt kontaktet av flere personer via facebook og andre sosiale medier som vil selge meg et produkt som de kaller Kyäni Nitro FX ,som kurere kreft.

Dette er et produkt jeg har lest om på flere nettsider der det står at det kun kurerer enkelte typer kreft?

Er dette et legemiddel som kan anbefales til å kurere kreft i bukspyttkjertel med spredning?

De som har kontaktet meg via facebook sier at det er meget effektivt og flere hevder også at jeg trygt kan slutte med tradisjonell behandling! Stemmer dette???

Det blir annbefalt så mye som 12 x daglig dose, skal man ta dette i et inntak,eller skal det fordeles over flere inntak i løpet av dagen?

Er slike høye doser, ment som et alternativ til kjemoterapi?

Eller kan man bruke begge behandlingsmetodene uten at man får alvorlige bivirkninger?

Jeg er uføretrygdet, vil da utgiftene til denne medisin kunne dekkes av trygdekassen/Nav? Jeg har har frikort!

Håper noen kan svare meg litt raskt på dette!

Kyani Nitro FX og bukspyttkjertelkreft - Helse - VG Nett Debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eg må no flir litt.. Alle dokker som e så negativ tell kyani, ha dokk prøvd det?

Før di fleste som e negativ og som prøv det snur heilt om på det å e veldig positiv:)

Dokk har ingenting dokk sku å ha sakt før dokk prøv.

Æ begynte å drikke Pepsi Max, og nu har håret vokst ut igjen, senebetennelsen e borte, styrken har økt, fettprosenten e redusert og æ føle mæ generelt bedre enn nån gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...