Gå til innhold

Kyani, vidundermiddelet?


Westby

Anbefalte innlegg

Hehe, eg må no flir litt.. Alle dokker som e så negativ tell kyani, ha dokk prøvd det?

Før di fleste som e negativ og som prøv det snur heilt om på det å e veldig positiv:)

Dokk har ingenting dokk sku å ha sakt før dokk prøv.

Søkke mæ ta, bir det ikkje kvinns me Kyani så veit itj æ!

(Sorry, men det er en grunn til man er negativ til pyramidespill, svindel og vidunderbær som markesføres mot de som trenger helt annen hjelp en udokumentert piss. I går var det acai, antioksidantsjokolade, goji, guarana og what not. Dette er samme ulla. Det taler heller ikke til deres fordel at det kommer fra folk med en post som ikke svarer på kritikken engang. Bare dumper innom å lirer av seg som gamle slangeolje selgere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og her er grunnen til at jeg hater sånne som dere Kyani-pushere. Les under om en kreftsyk person som fikk flere henvendelser fra Kyani-selgere som påsto at både kreften kunne bli kurert, og også at han kunne avslutte tradisjonell behandling.

Kyani Nitro FX og bukspyttkjertelkreft - Helse - VG Nett Debatt

Så hjerteskjærende. Du leser mellom linjene desperasjonen denne personen opplever. Viser hvor ufattelig kyniske slike selgere kan være. Uff, det der gjorde nesten fysisk vondt å lese. Har selv en sønn som har overlevd kreft. Hvis vi hadde fått en sånn henvendelse når han var under behandling, hadde jeg blitt mildt sagt forbanna. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner/har kjent en del kreftpasienter, og har fått bakoversveis av hva slags triks folk bruker for å lure penger ut av pasienter som er desperate og villige til å prøve "alt". Dette er den virkelig stygge siden av alternativindustrien, som folk sjelden adresserer. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Ser det er mye negative oppfatninger om kyani her og må bare få tilføye at det faktisk fungerer. Selv er jeg registrert som distributør, men har ikke tid til å jobbe med det selv om jeg gjerne skulle fått flere til å benytte seg av det da det gir fantastiske fordeler - iallefall for meg. Så dette er ikke for å prøve å selge noe, jeg er ingen kyani-pusher. For meg har det heller vært et gullkort som jeg ikke har ville fortelle mine konkurrenter;) Jeg var også svært skeptisk til dette da min pappa ville at jeg skulle begynne å bruke det og han måtte overtale meg et 1/2 år før jeg sa ja om han betalte det for meg. Jeg angrer ikke en dag og kan konstantere at hadde det ikke vært for kyani kunne jeg aldri kommet i så bra form som jeg gjorde under vårens konkurranser. Det tok meg 3mnd før jeg begynte å merke store forskjeller, og jeg har ikke vært støl i muskulaturen siden (kun litt smårusk), har mye mer energi og kan presse meg mer både på styrketrening og utholdehetstrening, har stabilt blodsukker og nesten fri for migrene som jeg fikk til stadighet om jeg lå for lavt på kcal eller det gikk for lenge mellom måltider, bedre søvn (trenger mindre søvn enn vanlig og jeg er en sovepels) og restitusjon og mer opplagt. I tillegg er jeg mindre syk enn tidligere, så et bedre immunforsvar. Det er godt mulig produktet ikke fungerer for alle, men syns ikke man skal uttale seg før man har testet det. Nå har jeg brukt det i 1 1/2 år og kommer aldri til å slutte med det. Det er spesielt Nitro xtreme som fungerer og gir meg de fantastiske resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lett å anbefale noe når man tjener på det.. :) Og ikke minst når man ser fit og bra ut.. Ser nok av fitnessfolk på facebook og instagram som reklamerer for både herbal life og diverse annet.. Lettere for en sånn person å selge noe, enn en random utrent person....Men det betyr jo ikke at det er produktet som har gjort personen så fantastisk veltrent... For alt en vet er det ikke sikkert personen bruker produktet selv engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, eg må no flir litt.. Alle dokker som e så negativ tell kyani, ha dokk prøvd det?

Før di fleste som e negativ og som prøv det snur heilt om på det å e veldig positiv:)

Dokk har ingenting dokk sku å ha sakt før dokk prøv.

Jeg kan altså ikke si at bæsj smaker vondt fordi jeg aldri har spist det? Jeg kan ikke si at homøopati er HUMBUG fordi jeg aldri har prøvd det? Denne må du lenger ut på vidda med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye negative oppfatninger om kyani her og må bare få tilføye at det faktisk fungerer. Selv er jeg registrert som distributør, men har ikke tid til å jobbe med det selv om jeg gjerne skulle fått flere til å benytte seg av det da det gir fantastiske fordeler - iallefall for meg. Så dette er ikke for å prøve å selge noe, jeg er ingen kyani-pusher. For meg har det heller vært et gullkort som jeg ikke har ville fortelle mine konkurrenter;) Jeg var også svært skeptisk til dette da min pappa ville at jeg skulle begynne å bruke det og han måtte overtale meg et 1/2 år før jeg sa ja om han betalte det for meg. Jeg angrer ikke en dag og kan konstantere at hadde det ikke vært for kyani kunne jeg aldri kommet i så bra form som jeg gjorde under vårens konkurranser. Det tok meg 3mnd før jeg begynte å merke store forskjeller, og jeg har ikke vært støl i muskulaturen siden (kun litt smårusk), har mye mer energi og kan presse meg mer både på styrketrening og utholdehetstrening, har stabilt blodsukker og nesten fri for migrene som jeg fikk til stadighet om jeg lå for lavt på kcal eller det gikk for lenge mellom måltider, bedre søvn (trenger mindre søvn enn vanlig og jeg er en sovepels) og restitusjon og mer opplagt. I tillegg er jeg mindre syk enn tidligere, så et bedre immunforsvar. Det er godt mulig produktet ikke fungerer for alle, men syns ikke man skal uttale seg før man har testet det. Nå har jeg brukt det i 1 1/2 år og kommer aldri til å slutte med det. Det er spesielt Nitro xtreme som fungerer og gir meg de fantastiske resultatene.

Hei Mette. Jeg er veldig uenig med deg. Jeg synes faktisk at man har veldig lov til å uttale seg, og ha en sunn skepsis til preparater man putter i kroppen, og spesielt dersom det ikke foreligger dokumentasjon på virkning, og eventuelle bivirkninger.

Og med dokumentasjon mener jeg vitenskapelige metoder, ikke enkeltpersoner synsing om at det har god effekt på akkurat dem.

Fungerer Kyani mot kreft? Hvis det som hevdes ovenfor her stemmer, er tydeligvis kreftpasienter en av målgruppene for markedsføringen. Med mindre det kan dokumenteres at Kyani faktisk har virkning som kreftmedisin (eller andre virkninger for den saks skyld), synes du det er rart at folk oppfatter det hele som et humbug-opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Jeg føler meg regelrett fornærmet og undervurdert på det groveste på vegne av menneskeheten ved å bli presentert for den påstand at noe supermattøys er det som gjorde utslaget for å få "magiske" resultater innen fitness. Nå er det like før jeg skriver noe som jeg vet ville blitt slettet av moderatorer for å si det sånn :p Det er ganske så åpenlyst :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Er det noen av dere som har prøvd dette "vidundermiddelet" Kyani? Var på et foredrag og hørte på hva de hadde å si om produktene sine og ble bare mer og mer skeptisk. Det selges ikke i butikk kun på bestilling. Det er et amerikansk produkt.

- Det er mye vitaminer og mye antioksidanter sa de, og det bladde opp med fordeler det ville gi:

- Opptil 50% mindre restitusjonstid

- Kan forebygge kreft

- Fettforbrennende pga. Et middel som jeg ikke husker hva heter, trur det blir brukt til blodfortynning.

- trengte tydeligvis ikke å sove mer enn 4 timer, (det var taurine i det)

- bedre syn

- middel mot eksem

Og mye annet som jeg ikke husker helt.

Er det noen som har erfaring eller har hørt noe om dette?

Det er et pyramidespill dem driver med også, verver personer osv:p

Kyäni : Main

Hei Westby

Når det gjelder kyanis sine produkter så er de stort sett basert på konsentrater, en annen ting en bør merke seg at det inneholder fruktose som forårsaker fedme, høyt blodtrykk, diabetes og andre helseproblemer.

Selskapet håver inn masse penger på dette næringsfattige produktet, fordi de bruker billige inngredienser, spare masse penger på markedsføring fordi folkene som driver med dette gjør dette gratis. For og være med så må du kjøpe en startpakke som koster flere tusen, hvis du ikke greier og verve noen så har du tapt alle pengene du har lagt ut.

Hilsen Dankert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Westby

Når det gjelder kyanis sine produkter så er de stort sett basert på konsentrater, en annen ting en bør merke seg at det inneholder fruktose som forårsaker fedme, høyt blodtrykk, diabetes og andre helseproblemer.

Selskapet håver inn masse penger på dette næringsfattige produktet, fordi de bruker billige inngredienser, spare masse penger på markedsføring fordi folkene som driver med dette gjør dette gratis. For og være med så må du kjøpe en startpakke som koster flere tusen, hvis du ikke greier og verve noen så har du tapt alle pengene du har lagt ut.

Hilsen Dankert

Høres ut som du kjøpte en startpakke, feilet i vervingen og er bitter.

Multi ledd markedsføring og pyramidespill er to helt forskjellige ting..bare så det er sagt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Multi ledd markedsføring og pyramidespill er to helt forskjellige ting..bare så det er sagt :p

Det er det strengt tatt ikke, så lenge inntjeningen din først og fremst er basert på hvor mange du klarer å verve, og ikke hvor mange produkter du klarer å selge. Da er det et pyramidespill per definisjon, uansett om bransjen selv prøver å forbedre imaget sitt ved å kalle seg MLM. Det er også flere land som ikke skiller mellom MLM og andre pyramidespill juridisk.

Går som en and, ser ut som en and, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det strengt tatt ikke, så lenge inntjeningen din først og fremst er basert på hvor mange du klarer å verve, og ikke hvor mange produkter du klarer å selge. Da er det et pyramidespill per definisjon, uansett om bransjen selv prøver å forbedre imaget sitt ved å kalle seg MLM. Det er også flere land som ikke skiller mellom MLM og andre pyramidespill juridisk.

Går som en and, ser ut som en and, osv.

Da ser vi ulikt på det.

La meg eksemplifisere. Rema 1000 (eller en hvilken som helst annen bedrift) har en toppleder som igjen ansetter folk under seg. Disse ansetter folk under seg. Topplederen sitter igjen med størst porsjon av kaken og så fordeles det videre i underledd. Pyramide. Forskjellen på multinivå markedsføring og en vanlig bedrift er at alle nivåene under deg også har muligheten til å være "toppleder" for sin egen lille bedrift.

Men hey, alle bedrifter med hierarkisk struktur vil se ut som en slags pyramide. Så hvis du vil kalle det pyramidespill kjør på, men rene pyramidespill har som oftest ingen fysiske produkter eller tjenester som bytter hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg eksemplifisere. Rema 1000 (eller en hvilken som helst annen bedrift) har en toppleder som igjen ansetter folk under seg. Disse ansetter folk under seg. Topplederen sitter igjen med størst porsjon av kaken og så fordeles det videre i underledd. Pyramide. Forskjellen på multinivå markedsføring og en vanlig bedrift er at alle nivåene under deg også har muligheten til å være "toppleder" for sin egen lille bedrift.

Den der analogien der har jeg hørt før, det er jo ganske standard MLM-propaganda, uten at den er noe riktigere av den grunn. Dersom det hadde vært sånn at topplederen i en Rema1000-kjede først og fremst tjente penger på å ta avgifter fra folk som vil drive butikk, så ville det stemt. I Rema 1000-kjeden kommer inntektene først og fremst gjennom salg av *trommevirvel* dagligvarer. Og ikke minst, kjøpmennene, eller de du påstår står nederst i pyramiden, tjener faktisk penger på det de gjør. Det gjør stort sett ikke bunnen i en MLM (rundt 5% var forrige estimat jeg så på folk som faktisk gikk i PLUSS av slike opplegg, alt medberegnet)

Jeg sier ikke at alt med en hierarkisk struktur kalles pyramidespill, jeg sier at pyramidespill har en del lett gjenkjennelige trekk, som man ser igjen i alle MLM også

  1. Inntjening kommer av verving, og ikke gjennom produktsalg (eller en svært liten andel gjennom produktsalg)
  2. Din fremtidige inntjening er fullstendig basert på fortsatt verving av nye medlemmer
  3. Produktene som selges, selges til langt over markedspris for alle andre alternativer (hellå Herbalife, Kyani, Eqology +++)
  4. Den nederste delen av pyramiden tjener ikke penger

Ingen av disse tingene stemmer for Rema 1000. Kjøpmennene kan tjene seg godt rike på å bare drive sin egen butikk uten å skulle "verve" noen til å kunne ta franchise under seg (slik fungerer ikke franchisestrukturen heller). Rema 1000 selger ikke varer til langt over markedspris som de deretter lokker med at folk kan få billigere dersom de bare lar seg verve.

Alle bedrifter med hierarkisk struktur vil IKKE se ut som pyramider. En pyramide blir det først når den eneste muligheten for deg til å tjene penger er å fortsette å verve folk slik at pyramiden vokser under deg. At du selger en eller annen random vare er helt irrelevant, fordi det har så lite å si for inntjeningen. Om det var kosttilskuddsforhandler man ønsket å bli, kunne man funnet langt enklere løsninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyramidespill - Wikipedia

Et pyramidespill er en ikke levedyktig forretningsmodell som består i pengeforflytninger hovedsakelig ved å få flere personer inn i systemet, vanligvis uten eller med symbolsk leveranse av produkter eller tjenester. Pyramidespill har eksistert i minst et århundre. Nyere forretningsmodeller som multi-level marketing (MLM) ligner ofte mye på pyramidespill.

Den Rema1000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ble presentert for dette "vidundermiddelet" for en uke siden av en kunde på jobb...det virker sååå bra mot leddgikt osv, foten hennes hadde grodd ut igjen til og med, og legene ble helt forundret, leddgikt og smerter var borte.. :sneaky:

Prisen for dette, joda...BARE 1400 kr pr måned, også kunne man tjene masse penger på å selge selv til andre, et lettjent produkt mente hun. og dette var ikke pyramide:cool: Jeg takket lett nei til dette, jeg bruker heller penger på krillolje, selolje, sølv, sink og magnesium, og spiser bær, frukt og grønnsaker, pluss mye fisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble presentert for dette "vidundermiddelet" for en uke siden av en kunde på jobb...det virker sååå bra mot leddgikt osv, foten hennes hadde grodd ut igjen til og med, og legene ble helt forundret, leddgikt og smerter var borte.. :sneaky:

Prisen for dette, joda...BARE 1400 kr pr måned, også kunne man tjene masse penger på å selge selv til andre, et lettjent produkt mente hun. og dette var ikke pyramide:cool: Jeg takket lett nei til dette, jeg bruker heller penger på krillolje, selolje, sølv, sink og magnesium, og spiser bær, frukt og grønnsaker, pluss mye fisk!!

Sølv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...