Gå til innhold

Kyani, vidundermiddelet?


Westby

Anbefalte innlegg

La meg ramse opp fem ting jeg vet godt er en dårlig idé uten å prøve det selv (jeg har visst skrevet en tilsvarende liste litt bak i tråden også, som du også kan ha det kjekt med):

1) hoppe fra femmeteren i et basseng uten vann

2) spise revebjelle

3) leke på motorveien

4) spise leverpostei på bløtkake

5) prøve å temme en løve via samtaleterapi

Og igjen: ansvaret for å dokumentere ligger på dere som sier det virker. Ikke omvendt.

Gammel var du sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva snakker du om, meg selv. Er ikke ute etter å markedsføre noe jeg, bare si at produktene fungerer på meg og andre jeg kjenner, finn det ut selv har jeg sagt, ikke heng dere på alle andre. Tørr dere ikke stå i mot og ha egne meninger

Hei du.

La oss anta at du bare er noen som benytter seg av produktet uten å ha noen egeninteresser i Kyani.

Det jeg tror både Pinglo og Vegard prøver å få frem her, er at Kyani har, fra øverste hold, sagt en del ting om produktet sitt som er ganske utrolige.

At det kurerer kreft og sånt, er vel blant det mest spektakulære.

Det hovedkritikken her går på, er at de selv ikke har gitt ut noen dokumentasjon på at det virker samtidig som det finnes veldig mye dokumentasjon på at de tingene de sier at virker ikke virker.

Det samme gjelder de mindre spektakulære uttalelsene... De gir ikke ut annen dokumentasjon på at ting virker enn at de selv sier at det virker, mens det store vitenskapelige konsensus er at disse virkestoffene ikke har den effekten og/eller ikke har nok forskning bak seg til at man kan konkludere med at det har en effekt.

At du, som tilfeldig bruker, har hatt en positiv erfaring med produktet og velger å forsvare det, blir da strengt tatt likegyldig i og med at kritikken går på Kyanis tilbakeholding av informasjon og ikke hvorvidt enkeltmennesker opplever positive resultater ved bruk.

At du i tillegg har valgt en voldsom aggressiv form for samtale her, samtidig som du faktisk har blitt tatt i å direkte lyve, styrker ikke din troverdighet.

Du har snakket om hvor dårlig vanlig omega-3 er, og hvordan frysing ødelegger næringsverdien til grønnsaker... Men du har, i likhet med Kyani, ikke gitt ut noen kilder eller forklaringer på hvorfor dette er faktum.

Hvis du kan begrunne påstandene dine, så blir kritikken en helt annen. Dersom Kyani kan vise til relevant forskning som tilsier at produktene deres faktisk fungerer på den måten de sier, så blir også kritikken en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du.

La oss anta at du bare er noen som benytter seg av produktet uten å ha noen egeninteresser i Kyani.

Det jeg tror både Pinglo og Vegard prøver å få frem her, er at Kyani har, fra øverste hold, sagt en del ting om produktet sitt som er ganske utrolige.

At det kurerer kreft og sånt, er vel blant det mest spektakulære.

Det hovedkritikken her går på, er at de selv ikke har gitt ut noen dokumentasjon på at det virker samtidig som det finnes veldig mye dokumentasjon på at de tingene de sier at virker ikke virker.

Det samme gjelder de mindre spektakulære uttalelsene... De gir ikke ut annen dokumentasjon på at ting virker enn at de selv sier at det virker, mens det store vitenskapelige konsensus er at disse virkestoffene ikke har den effekten og/eller ikke har nok forskning bak seg til at man kan konkludere med at det har en effekt.

At du, som tilfeldig bruker, har hatt en positiv erfaring med produktet og velger å forsvare det, blir da strengt tatt likegyldig i og med at kritikken går på Kyanis tilbakeholding av informasjon og ikke hvorvidt enkeltmennesker opplever positive resultater ved bruk.

At du i tillegg har valgt en voldsom aggressiv form for samtale her, samtidig som du faktisk har blitt tatt i å direkte lyve, styrker ikke din troverdighet.

Du har snakket om hvor dårlig vanlig omega-3 er, og hvordan frysing ødelegger næringsverdien til grønnsaker... Men du har, i likhet med Kyani, ikke gitt ut noen kilder eller forklaringer på hvorfor dette er faktum.

Kyani har ikke sagt at dette kurere kreft, det er det noe balleløse selgere som har sagt. Må dere skille mellom hva selgerene sie r og har sagt og hva Kyani selv sier.

Hvis du kan begrunne påstandene dine, så blir kritikken en helt annen. Dersom Kyani kan vise til relevant forskning som tilsier at produktene deres faktisk fungerer på den måten de sier, så blir også kritikken en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt igjennom postene her, og kom på to sitat som passer meget godt i denne sammenhengen:

" What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence. "

- Christopher Hitchens

" The onus is on you to say why, the onus is not on the rest of us to say why not. "

- Richard Dawkins

Er det for godt til og være sant, er det veldig ofte nettopp det. Og personlig har jeg umiddelbart lite tiltro til varer som er solgt via MLM - klarer du ikke å selge det i en vanlig butikk, er det som regel enten lackluster kvalitet på det, eller shady varer generelt.

Men hey; still opp med noen skikkelige peer-reviewed artikler på det, og bevis alle feil, så er hele problemet løst. Og med tanke på alle lovnadene dette produktet stiller, burde dette være lett som og finne honning i en bikube ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyani har ikke sagt at dette kurere kreft, det er det noe balleløse selgere som har sagt. Må dere skille mellom hva selgerene sie r og har sagt og hva Kyani selv sier.

http://www.kyaniscience.com/usa/en/product_information/sunset/tocotrienols

Vær så god. Første jeg fant.

Dette er det de har basert seg på, og lenket til, når de har snakket om hvor effektivt det er i å motvirke kreft.

Riktignok er de moderate på "laben", men når de har promotert produktet så viser de til kreftoverlevende som har benyttet seg av produktet.

Du kan forsvare så mye du vil, og si at dette bare er noe selgerne sier... Men det veit du jo selv at er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Kyani selv ikke sier at produktene kurerer kreft er at det er en svært ulovlig helsepåstand all den tid det ikke er i nærheten av det. De skriver like fullt på sin egen side at de som bor i områdene de har funnet råvarene sine fra ikke hadde egne ord for sykdommer som kreft, hjertesykdom og diabetes, og at dette er fordi sykdommene ikke fantes pga de spiste disse råvarene. De sier altså indirekte at produktene har en betydning for disse sykdommene.

De går heller ikke ut mot distributører som argumenterer mot at produktene kurerer kreft, for ettersom de ikke selv skriver det eksplisitt på de offisielle sidene sine så har de sitt "på det tørre". Ganske ufint spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Kyani selv ikke sier at produktene kurerer kreft er at det er en svært ulovlig helsepåstand all den tid det ikke er i nærheten av det. De skriver like fullt på sin egen side at de som bor i områdene de har funnet råvarene sine fra ikke hadde egne ord for sykdommer som kreft, hjertesykdom og diabetes, og at dette er fordi sykdommene ikke fantes pga de spiste disse råvarene. De sier altså indirekte at produktene har en betydning for disse sykdommene.

Og når folk gravde i dataene, fant de at disse menneskene hadde akkurat like mye kreft som den "vanlige" befolkningen. Så det er regelrett løgn.

Health problems among the Tlingit are not much different than they are with other Alaska Native peoples. Extensive and continuous Indian Health Service data demonstrate their susceptibility to such illnesses as influenza, arthritis, hepatitis, cancer, and diabetes.

Read more: http://www.everyculture.com/multi/Sr-Z/Tlingit.html#ixzz2gNWbCSaO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER IKKE UTE ETTER Å GJØRE DET ENKLERE FOR MEG SELV PÅ NOEN MÅTE JEG, JEG VET HVA JEG MENER, OG TRENGER IKKE YTRE PÅVIRKNINGER.

Hallelujah Sister! Preach it from the top of your lungs!

post-531-14440956870965_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har på følelsen at det aldri vil komme navn på disse legene, ei heller vil disse legene stå fram med disse synspunktene.

Jeg får kanskje ikke så høye odds på den? ;)

Jeg gidder ikke å engasjere meg. Synes hva dere vil, med mange som dere skeptikere hadde verden stått stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å engasjere meg. Synes hva dere vil, med mange som dere skeptikere hadde verden stått stille.

Jorden klarer nå utmerket fint å rotere rundt sin egen akse i riktig så stor hastighet på egen hånd,uavhengig av om folk tror på det eller ei.

Det er det som er det flotte ved virkeligheten, den fungerer sånn den fungerer,uavhengig av hva du synes om det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å engasjere meg. Synes hva dere vil, med mange som dere skeptikere hadde verden stått stille.
Dette gir absolutt ingen mening
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...